قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی

قیمت گذاری خط محصول یک نوع از استراتژی در قیمت گذاری محصول است که در دوره های آموزش بازاریابی مورد تاکید است و از این روش زمانی استفاده می شود که یک شرکت محصولش در یک خط محصول بیش از یک نوع باشد. این فرآیندی است که تاجران از آن استفاده می کنند و  در آموزش بازاریابی به بازاریابان لحاظ می گردد تا محصول های  موجود در یک مقوله یا مجموعه را در گروه های مختلف مجزا ساخته و در ذهن مشتریان سطوح مختلفی از کیفیت را بوجود بیاورند.

بعنوان مثال، تولید کنندگان وسایل نقلیه محصول های خود را در مدل های مختلف  از جمله مدل های مقرون به صرفه تر و یا کم مصرف تر، و حتی مدل های محافظ محیط زیست، و مدل های تجملی و غیره تولید می کنند. هر کدام از تولید کنندگان در آموزش بازاریابی محصول خود یاد گرفته اند که برای نشان دادن تفاوت در سطوح کیفیت خود دارای هزینه و قیمت جداگانه ای باشند. بنابر آن چه گفته شد، برای این که روش های قیمت گذاری موثر واقع شوند؛ باید بتوان کشش قیمتی تقاضا، آمیخته ی محصول، استراتژی مکان یابی محصول و چرخه عمر محصول را در آموزش بازاریابی مورد بررسی قرار داد تا بهترین قیمت برای هر محصول تعیین شود.

موفقیت قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی

قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی به بازاریابان زمانی از همه موفقیت آمیز تر خواهد بود که تفاوت های بارز و نمایانی میان هر گروه از قیمت ها وجود داشته باشد و شرایط به گونه ایی باشد که مشتریان بخوبی متوجه اختلاف کیفیت آن ها شوند.

پنج استراتژی عمده برای قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی وجود دارد که شرکت ها می توانند آن ها را بکار گیرند، از جمله:

  • ایجاد خط قیمتی برای محصول
  • قیمت گذاری جذاب تر
  • ترکیب قیمتی مختلف
  • قیمت گذاری وسوسه کننده برای مشتری
  • قیمت گذاری پیشرو در صنعت مد نظر
  • با استفاه از این راهکار ها، قیمت گذاری خط محصول می تواند با  چارچوبی هدفمندانه صورت گیرد.

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا


 

ممکن است به مقالات زیر علاقه مند باشید:

برررسی فرآیند بازاریابی با تحلیل خط محصول

خط محصول و عرض آمیخته ی محصول….

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media