قیمت گذاری خط محصول یک نوع از استراتژی در قیمت گذاری محصول است که در دوره های آموزش بازاریابی مورد تاکید است و از این روش زمانی استفاده می شود که یک شرکت محصولش در یک خط محصول بیش از یک نوع باشد. این فرآیندی است که تاجران از آن استفاده می کنند و  در آموزش بازاریابی به بازاریابان لحاظ می گردد تا محصول های  موجود در یک مقوله یا مجموعه را در گروه های مختلف مجزا ساخته و در ذهن مشتریان سطوح مختلفی از کیفیت را بوجود بیاورند.

بعنوان مثال، تولید کنندگان وسایل نقلیه محصول های خود را در مدل های مختلف  از جمله مدل های مقرون به صرفه تر و یا کم مصرف تر، و حتی مدل های محافظ محیط زیست، و مدل های تجملی و غیره تولید می کنند. هر کدام از تولید کنندگان در آموزش بازاریابی محصول خود یاد گرفته اند که برای نشان دادن تفاوت در سطوح کیفیت خود دارای هزینه و قیمت جداگانه ای باشند. بنابر آن چه گفته شد، برای این که روش های قیمت گذاری موثر واقع شوند؛ باید بتوان کشش قیمتی تقاضا، آمیخته ی محصول، استراتژی مکان یابی محصول و چرخه عمر محصول را در آموزش بازاریابی مورد بررسی قرار داد تا بهترین قیمت برای هر محصول تعیین شود.

موفقیت قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی

قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی به بازاریابان زمانی از همه موفقیت آمیز تر خواهد بود که تفاوت های بارز و نمایانی میان هر گروه از قیمت ها وجود داشته باشد و شرایط به گونه ایی باشد که مشتریان بخوبی متوجه اختلاف کیفیت آن ها شوند.

پنج استراتژی عمده برای قیمت گذاری خط محصول در آموزش بازاریابی وجود دارد که شرکت ها می توانند آن ها را بکار گیرند، از جمله:

  • ایجاد خط قیمتی برای محصول
  • قیمت گذاری جذاب تر
  • ترکیب قیمتی مختلف
  • قیمت گذاری وسوسه کننده برای مشتری
  • قیمت گذاری پیشرو در صنعت مد نظر
  • با استفاه از این راهکار ها، قیمت گذاری خط محصول می تواند با  چارچوبی هدفمندانه صورت گیرد.

تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا


 

ممکن است به مقالات زیر علاقه مند باشید:

برررسی فرآیند بازاریابی با تحلیل خط محصول

خط محصول و عرض آمیخته ی محصول….

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.