قوانین فروش و بازاریابی در شرکت دل؛ قانون اول

هر شرکتی برای خود قوانینی در زمینه فروش و بازاریابی دارد. شرکت دل، نیز یکی از شرکت ها مشهور دنیاست که در زمینه فروش و بازاریابی موفق بوده و در این زمینه قوانینی را نیز را برای خود وضع کرده است.

اولین قانون شرکت دل و مهمترین قانون شرکت؛ به مشتری گوش دهید.

مایکل دل مدیر، مدیر عامل و موسس شرکت دل، سه قانون را در زمینه  فروش و بازاریابی تدوین کرده است. یکی از این قوانین که مهمترین قانون نیز محسوب می شود، این است که برای موفقیت باید به مشتری گوش دهید. برای این منظور شرکت دل معتقد است که فروش غیر مستقیم که با چندین واسطه رخ می دهد، نمی گذارد که صدای مشتریان شنیده شود و به همین دلیل این شیوه از فروش؛ در نهایت مشتری را از شرکت دورتر می نماید. در واقع در فروش غیر مستقیم، صدای مشتریان یا انحراف یا سانسور شده به شرکت منتقل می شود. این روش برای رونق بازاریابی و فروش شرکت خوب نیست!

برای این منظور شرکت دل بر روی حذف واسطه ها تمرکز می کند تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه های جانبی، موانعی که بر سر راه دریافت اطلاعات از مشتریان به وجود آمده است را حذف کند.

شرکت دل امروزه شرکتی موفق در زمینه کامپیوتر است. این شرکت آنچنان علاقه دارد که به مشتریان خود گوش فرا دهد تا جایی که، با استفاده از این روش، هر کامپیوتر شرکت می تواند به طور دقیق متناسب با خواسته مشتریان ساخته شود. در واقع شرکت دل این قابلیت را دارد که هر محصول شرکت را customized کند. شرکت دل، معتقد است باید برای فروش و بازاریابی، به غیر از قانون بالا، موردی دیگر را نیز در نظر گرفت.

توجه به موجودی انبار!

درست است که شرکت دل بر روی صدای مشتریان به عنوان یکی از قوانین خود در بهبود فروش و بازاریابی توجه می کند اما، این حالت نباید سبب شود که، از موجودی انبار برای ساخت محصول های روتین شرکت غافل شد! توجه به این که وضعیت انبار چگونه است بسیار مهم است. زیرا در کنار محصول هایی که customized می شوند نیاز است که از وضعیت انبار شرکت نیز مطلع بود.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

     

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!