فروش خدمات با هدف کسب سود (بخش اول)

فروش خدمات با فروش کالا متفاوت است. این تفاوت ناشی از ماهیت متفاوت خدمات با کالا است. البته یادتان باشد که از طریق فروش خدمات می توان سود خوبی را متناسب با فروش کالا کسب کرد. بسیاری از شرکت ها در زمانی که با بحران فروش کالا های خود روبرو می شوند تلاش می کنند تا فروشندگی بخش خدمات را ایجاد کنند. این روش یکی از روش های سودآوری است. بر همین اساس در بسیاری از مواقع دیده شده است که، شرکت ها برای خدماتی که در گذشته به شکل مجانی به همراه کالای خود ارائه می دادند پول دریافت می کنند و این خدمات را جدا از کالا عرضه می کنند.

اگر قصد دارید از طریق به فروخته شدن خدمات سود کسب کنید می توانید گام های زیر را امتحان کنید:

کالای شرکت را به راه حلی سیستمی تبدیل کنید و فروش شرکت را ارتقا دهید. این بدین معناست که؛ یک شرکت به جای فروش کالا های خود این فعالیت را در بخش برنامه های خدماتی خود قرار دهد یا می تواند از مشتری بخواهد در ازای خرید کالای شرکت باید خدمات را نیز از شرکت خریداری کند. شرکتی به نام فانوک روباتیکز در قاره آمریکای شمالی در ابتدا شرکتی بود که کار مونتاژ ربات را انجام می داد اما،به مرور به شرکت طراح سیستم تولید های سفارشی تغییر پیدا کرد. در این حالت کالای شرکت به مرور به راه حلی سیستمی تبدیل شد.

در برخی مواقع می توان خدمات داخلی شرکت را به خدمات خارجی قابل فروش تغییر داد. برخی شرکت ها در هنگام کار بر روی سیستم های داخلی خود در می یابند که همین خدمات را می تواند به شرکت های دیگر یا خریداران خارجی عرضه کنند. شرکت زیراکس برای کارایی بهتر شرکت بر روی سیستم آموزش فروشندگان خود کار می کرد و بدین ترتیب سیستم آموزشی خوبی را طراحی کرده بود. شرکت زیراکس پس از مدتی متوجه شد می تواند همین خدمات آموزشی را به شرکت هایی که خواهان چنین خدماتی برای کارمندان خود هستند بفروشد. در واقع شرکت زیراکس خدمت داخلی خود را به خدماتی خارجی و قابل عرضه به خریداران خارجی تبدیل کرد. البته روش های دیگری نیز برای به فروخته شدن خدمات و کسب سود وجود دارد که در مطلب های آینده در سایت مسترویزیتور آنان را با شما خوانندگان گرامی به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media