آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

تصور کنید شما یک فروشنده هستید بنابر این در دنیای فروش، همواره باید مراقب رقبای خود باشید، علت این کار مشخص است زیرا، اگر رقبای خودتان را زیر نظر نگیرید نمی توانید حرکت های آنان را پیش بینی کنید.

وقتی که یک فروشنده ی جوان تصمیم می گیرد که وارد دنیای کسب و کار های با سابقه شود، مانند یک بازیکن جدید در یک تیم ورزشی است که باید تلاش کند فروش محصول خود را با سبک خاص خودش معرفی کند و گرنه با تقلید از رقبای کهنه کار نمی تواند فروش خوبی داشته باشد. رقبای با سابقه معمولا سود خوبی کسب می کنند زیرا:

  • شناخته شده هستند.
  • مشتری به آن ها اعتماد می کند.
  • سبک خاص خود را در فعالیت هایشان مشخص کرده اند.

بنابر این بسیار طبیعی است که در صورت تقلید محض از رقبا، فعالیت فروشنده تازه کار با مشکل مواجه شود. اما برای مقابله با این شرایط؛ فروشنده تازه کار می تواند با استفاده از راهکار هایی فروش خود را بهتر کند و در کنار رقبای قدیمی فعالیت کند.

چگونه فروش بهتری داشته باشیم؟

  • در آغاز کارِ فروش محصول یا خدمتی، اولین اصل مشخص و ثابت برای موفقیت این است که خدمات و کالا ها را مقرون به صرفه ارایه کنید. علت این کار هم مشخص است، زیرا شما به عنوان یک فروشنده جدید تازه کار هستید و مشتری شما را نمی شناسد پس باید یک معارفه مقرون به صرفه را با کالا و خدمات مناسب برای فروش بهتر تدارک ببینید. این حالت کمک می کند تا شما همواره در ذهن مشتری ثبت شوید و هنگامی که این اتفاق رخ دهد بدون شک فروش محصول یا خدمت شما بسیار بهتر اتفاق خواهد افتاد.
  • زمان بندی کنید، بله زمان بندی در هر کاری حتی فروش هم مفید است. با یک تحقیق ساده متوجه شوید که رقبای قدیمی در چه زمان هایی حضورشان در بازار کمرنگ می شود. در آن زمان ها شما از فرصت استفاده کنید و فروش کنید. در واقع خلا بازار را در نبود رقیب پُر کنید. به دست آوردن زمان هایی که رقبا حضور کمرنگ تری دارند با کمک تحقیقات بازار امکان پذیر است و این نشان دهنده هوشیاری شما در کسب و کارتان است.
  • همیشه آماده به خدمت باشید! در واقع همیشه در کنار مشتری باشید تا مشتری به شما اعتماد کند و از کار شما احساس رضایت داشته باشد. در چنین شرایطی بدون شک فروش شما خیلی بهتر خواهد شد. خود را برای هر نیازی که به ذهن مشتریانتان می رسد آماده کنید. تلاش کنید تا با این کار بهتر به مشتری نزدیک شوید و رضایت او را جلب کنید. در چنین شرایطی می توانید با داشتن مشتریان راضی سود خوبی داشته باشید.

با رعایت اصول بالا دیگر می توانید نگران رقبای خود نباشید و از فروش کالا و خدماتتان هم سود ببرید و هم به یک برند معتبر تبدیل شوید.

  • تالیف: واحد تامین محتوای سایت آقای بازاریاب
  • (مینا جعفرصابونچی)

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *