عوامل موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری ها

عوامل موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری ها

در مقاله قبل درباره مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کردیم حال زمان آن رسیده که بدانیم کدام عوامل موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان عوامل کلیدی نقش بازی میکنند، طبق تحقیقات گذشته میتوان این موضوع را در چهار بعد زیر دسته بندی کرد:

  • تمرکز بر مشتریان کلیدی

بر اساس نظريه­ هاي بازاريابي، سازماني كه بخواهد موفق باشد بايد تمام تلاشهاي خود را به سمت ارضاي نيازها و خواسته­ هاي مشتريان يا به عبارتي مديريت نيازهاي مشتري به صورت سودآور سوق دهد. اين به اين معني است كه سازمانها بايد به ارائه و حفظ ارزش به مشتري به طريقي موثر تر از رقبايشان بپردازند.

  • سازماندهي متناسب با مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری به طور ذاتي تغييرات بنيادي در نوع سازماندهي شركت و فرآيندهاي شغلي ايجاد ميكند. شركتها بايد در آغاز اجراي مدیریت ارتباط با مشتری توجه ويژه­اي به ايجاد تغييرات در سازمان خود براي تناسب داشتن با مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشند. ساختار سازماني، تعهد منابع سازمان و مديريت منابع انساني عوامل كليدي براي موفقيت سازماندهي شركت در اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می شوند.

  • مديريت دانش

بر اساس ديد دانش محوري، هر سازماني لازم است به امر توليد، انتقال و اجراي دانش اقدام كند. از دیدگاه مدیریت ارتباط با مشتری، دانش به موارد و اطلاعاتي كه از مطالعات تجربي روي داده­ هاي مشتري به دست آمده اطلاق ميشود. سازمانها نيازمند جستجو و اصلاح روشهاي مديريت داده­ های حاصل از مدیریت ارتباط با مشتری میباشد تا اطلاعات ارزشمندی را از مشتريانشان به دست آورند.                            

  • تكنولوژي

داشتن اطلاعات دقيق از مشتريان براي موفقيت عملكرد مدیریت ارتباط با مشتری ضروري و حياتي است و بنابراين تكنولوژي نقش مهمی را در مدیریت ارتباط با مشتری دارد. بسياري از فعاليت­هاي مشتري محور بدون وجود تكنولوژيهاي لازم غيرممكن بود. در حقيقت به علت پيشرفت­هاي شگفت انگيز تجهيزات فن آوری اطلاعات در زمينه قابليت جمع آوري، ذخيره، تجزيه و تحليل و تسهيم اطلاعات است كه شركت ميتواند نيازهاي مخصوص هرمشتري را شناسايي و ارضاء كند تا موجبات جذب و وفاداري مشتريان را فراهم كند. تكنولوژيهاي رايانه­اي قوي امروزي شامل بانكهاي اطلاعاتي، مراكز داده ها، انبار داده­ها، داده كاوي و نيز نرم افزارهاي مدیریت ارتباط با مشتری است كه شركتها را قادر ميسازد تا محصولات يا خدمات اختصاصي به هر مشتري را با كيفيت بهتر و هزينه كمتر ارائه دهند.

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!