Skip to main content

عناصر بازاریابی ویروسی

عناصر بازاریابی ویروسی

در مطالب پیش با بازاریابی ویروسی و متد های آن آشنا شدیم هم اکنون می خواهیم به معرفی عناصر بازار یابی ویروسی بپردازیم که در این نوع از بازار یابی یاری دهنده ما می باشند. بازار یابی ویروسی همانند دیگر برنامه های بازار یابی دارای چند عنصر کلیدی می باشد که این عناصر برای اجرای موفق این نوع از بازار یابی مهم به شمار می آیند و به بهبود هرچه بیشتر بازار یابی ویروسی کمک می کنند. وجود تمامی این عناصر در استراتژی شرکت ما لازم نمی باشد اما هر چه بیشتر از این عناصر در تهیه و اجرای برنامه خود بهره گیریم باعث قدرتمند شدن  استراتژی شرکت ما می شود. هر کدام از این عناصر را به صورت مختصر بررسی می نماییم:

  • کالا یا خدمت خود را به صورت رایگان ارائه کنید

واژه ی رایگان یکی از جادویی ترین واژگان در هر ادبیاتی می باشد به خصوص در ادبیات بازاریاب ها. دومین قانون بازاریابی اینترنتی ویلسون تحت عنوان چیزی را ببخش وچیزی را بفروش به خوبی گویای این مسئله می باشد. برای فروش محصولاتی که کمتر دارای تقاضا می باشند و یا عرضه آن ها از تقاضا بیشتر است، اختصاص دادن هدیه ای هنگام خرید آن کالا  بسیار مفید است! باید توجه کنیم که کالای هدیه از نظر خریدار باید ارزشمند تلقی شود. در بکارگیری این عنصر سود کوتاه مدت ما پایین است اما باعث افزایش انگیزه خریداران و در نتیجه افزایش سود در بلند مدت می شود.

  • دادن تسهیلات انتقال پیام به افراد آلوده شده

یک ویروس از هر نوعی که باشد برای ادامه ی فعالیت خود نیازمند انتقال مستمر در یک شبکه است. ویروس های بازاریابی جهت انتقال آسان از فرد آلوده شده به دیگر افراد نیازمند شبکه های ارتباطی از جمله: face book ,twitter ,you tube ,instagram می باشند و ما باید با  توجه به بازار هدف از مطلوب ترین ها بهره بگیریم. نکته ی دیگر در مورد انتقال پیام، ساده و کوتاه بودن آن است.

  • در نظر گرفتن دشوار نبودن پراکنده کردن پیام یا انعطاف پذیری

یک ویروس در صورتی موفق عمل می کند که بتواند در مدتی کوتاه دامنه ی وسیعی را پوشش دهد. برای این منظور هرچه برنامه ریزی ما برای مدت طولانی تری باشد ویروس موفق تر عمل خواهد کرد.

  • استفاده از نیروهای انگیزشی و الگوهای رفتاری متداول

با استفاده از نیروهای انگیزشی و محرک ها چه مادی و یا معنوی می توان باعث واکنش افراد شد و می توانیم از این برانگیختگی در راستای اهدافمان استفاده کنیم.

  • بهره بردن از شبکه های ارتباطی

انسان ها همواره نیازمند ارتباطات و داشتن روابط اجتماعی می باشند، اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی شکل پاسخ دهی به آن با سال های گذشته متفاوت شده! این روزها با عضویت در شبکه های گوناگون اجتماعی در پی ارضای این نیاز اساسی خود می باشیم و بازاریاب باید از بهترین و گسترده ترین شبکه ها بهره جوید. لازم به ذکر است محبوبیت هرشبکه وابسته به محل جغرافیایی مورد نظراست.

  • استفاده از مزایای منابع دیگران

برای این که بتوانیم در جهت ارتقاء بازار یابی ویروسی گام برداریم  باید این توانایی را در خود تقویت کنیم  که از روش های مختلف و البته صحیح، از منابعی که دیگران در اختیار دارند نیز بهره ببریم.

توجه به عناصر بازار یابی ویروسی به شرکت ها کمک می کند که استراتژی قدرتمندتری را برای خود تدوین کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!