۲۹ تیر, ۱۳۹۴

عاشق کارتان باشید

هر ویزیتور یا بازاریابی، برای موفقیت در کسب و کار خود باید به یک سری ویژگی های شخصیتی مجهز گردد. از این پس در این بخش به معرفی مهمترین ویژگی های شخصیتی یک ویزیتور حرفه ای خواهیم پرداخت. در وحله اول ما باید بدانیم برای موفقیت در هر کاری باید یک میل و علاقه درونی نسبت به فعالیت در شغلمان در ما وجود داشته باشد. از این جهت برای یک ویزیتور موفق در اولین گام ویژگی زیر لازم و ضروری است.

عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولات که می فروشید اعتقاد داشته باشید. فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است. هیجان اولیه بر فروش موفق، «اشتیاق» است. اشتیاق حداقل ۵۰% از توانایی فروش شما را تعیین می کند. یکی از تعاریف مناسب برای فروش، “انتقال اشتیاق” است. همانند یک ارتباط الکترونیکی شما اشتیاق خود را برای محصول به ذهن یا قلب مشتری  انتقال می دهید و این هیجان و باور شما به محصولاتتان به ذهن مشتری انتقال می یابد و در نهایت تردید و دودلی وی برای خرید از بین می رود.

صبح که از خواب بیدار می شوید چه احساسی نسبت به کار و شرکت تان دارید؟ آیا دوست دارید امروز تعطیل باشد، یا از تعطیل بودن ناراحت می شوید؟ هر شب برای کارهای فردای خود چه برنامه هایی می چینید؟ چقدر به آرمان شرکت خود اعتقاد دارید؟ و …

پول را در اولویت اول کاری خود قرار ندهید، بلکه عاشق آن باشید. کاری را که انجام می دهید، با اعتماد قلبی باشد و حرفه ی خود را دوست داشته باشید. روان شناسان به این نتیجه رسیده اند که تا در حرفه ی خود به تبحر کافی نرسید، احساس خوبی نخواهید داشت. علت عدم خرسندی بسیاری از اشخاص این است که وقتی صبح از خواب بیدار می شوند و به آینه نگاه می کنند، شخصی را می بینند که عرضه ی هیچ کاری را ندارد و نسبت به گذشته خود پشیمان است. بنابرین ما وقت غصه خوردن را نداریم و آنچه که مهم است این است که خداوند یک روز دیگر به ما اجازه حیات داد پس باید قدر آن را بدانیم و با تمام وجود از خود یک اثر مفید باقی بگذاریم.  

15 دیدگاه

  1. با سلام و خدا قوت
    طبق فرموده شما، اگر ما به کار و شغلمون اشتیاق داشته باشیم و واقعا دوستش داشته باشیم، این احساس ما خیلی راحت به طرف مقابل (مشتری) منتقل میشه.
    سپاس

  2. ممنون از مقاله قشنگتون
    ديدگاههاتون براي هر كار ديگري كه آدم مي خواد انجام بده مي تونه كاربرد داشته باشه.

  3. باسلام و تشكر از نويسنده مقاله
    من از اين جمله خيلي خوشم آمد :”فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است.”
    و در توضيح آمده است: “عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولات که می فروشید اعتقاد داشته باشید.”
    اينطور كه فهميدم (اگر درست باشد)اجرا كردن جمله بالا لازمش جمله پايينه يعني “اعتقاد”
    سوالي كه برام پيش امده اين است كه منظور از اعتقاد
    اين است كه محصولي كه مي خواهيم به مشتري معرفي كنيم خود واقعا حاضر به خريد آن هستيم و آنرا قبول داريم؟
    يا نه منظور اين است كه اگر محصولي كه مي خواهيم بفروشيم كاستيهايي دارد يا به هر دليلي حتي خودمان حاضر به خريدش نيستيم با اين مقاله نسبت به محصول تغيير ديدگاه دهيم يعني اول احساساتمان را در مورد محصول واقعي كنيم با تمام كاستيهايش آنرا اول خود بپذيريم خود اولين مشتري محصول باشيم و بعد براي چيزي كه به آن با تمام كاستيهايش اعتقاد داريم و دوستش داريم تلاش كنيم؟

    1. همان طور که در متن آمده است اول داریم “عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولات که می فروشید اعتقاد داشته باشید.” و در ادامه آمده است ؛ ”فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است.” پس بنابراین اول باید به محصولات شرکت خود اعتقاد داشت که جوابگوی نیاز خریدار است و اگر چنین اعتقادی نداشته باشیم یعنی فرض بر این باشد که بدانیم این محصول بدرد نمی خورد بر فروش ما تأثیر می گذارد و کار خراب می شود….
      بنابراین هدف این است که فروش کالایی را بپذیریم که خود حاضر به خرید آن هستیم ….
      ممنون از لطفتون

      1. باسلام و ممنون از پاسختان
        معمولا اغلب محصولاتي كه توليدكنندگان براي فروش آنها از بازاريابها استفاده مي كنند معمولا ناشناخته هستند يا به لحاظ كيفيت قابل رقابت با انواع در بازار نيستند (مثل يك جنس ايراني در برابر جنس خارجي) و بازاريابها بنا به ضرورت كارشان، يافتن مشتري براي آن جنس را تقبل كرده اند و در كل فكر مي كنم زياد حق انتخاب براي جنسي كه مي خواهيم آنرا معرفي كنيم وجود ندارد. از اين رو بنده از خواندن متن واقعا برداشتم اين بود كه منظور شما اين است كه مي خواهيد به بازاريابهاي عزيز عرض كنيد كه محصول هر چه كه هست ( كالايي كه مورد تائيد مراجع مسئول هست ) با يك تغيير ديدگاه به محصولي كه مي خواهند بفروشند اعتقاد داشته باشند.
        اين سوال از اين بابت بود كه پايه تمام مطالب زيبايي كه براي يك بازاريابي كه عاشق كارش هست مطرح كرديد از اعتقاد ناشي مي شود و با اين ديدگاه اخير كمي پيدا كردن اين اعتقاد چالش برانگيز خواهد بود.
        بنظر بنده پرداختن به اين موضوع كه اصولا بايد يك بازارياب در محصولي كه فروش آنرا بعهده مي گيرد، چه معيارهايي را بايد در نظر بگيرد كمك خيلي بزرگي مي تواند به بازارياب در ايجاد كردن اعتقاد براي او داشته باشد.
        باتشكر

        1. از اینکه وقت می گذارید و با نظرات گرانبهایتان ما را همراهی می کنید خوشحالم….
          ان شاء ا… در ادامه نیز از دقت نظر شما استفاده کنیم….

  4. عاشق کارتان هستید.چه خوب!

    1. چه خوبتر می شود که عاشق خدمت به مشتریان ایده های خود باشیم….
      از اینکه با همراهید به خود می بالیم….

  5. با سلام
    بسیار زیبا بود ، مثل متو ن قبلی. با این نگاه می شه ناکامی های شغلی رو به موفقیت تبدیل کرد.

    1. از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم

  6. خیلی ممنون از مطلب جالبتون.

  7. سلام ممنون از مطلب مفیدتون ، اگه میشه بگین این عشق به کارمون رو چطور میشه هر روز بیشترش کرد؟

    1. با سلام و احترام
      پیشنهاد می کنم سایت مستر ویزیتور را دنبال بفرمایید ان شاء ا…. این عشق بیشتر شود……

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.