عاشق کارتان باشید

هر ویزیتور یا بازاریابی، برای موفقیت در کسب و کار خود باید به یک سری ویژگی های شخصیتی مجهز گردد. از این پس در این بخش به معرفی مهمترین ویژگی های شخصیتی یک ویزیتور حرفه ای خواهیم پرداخت. در وحله اول ما باید بدانیم برای موفقیت در هر کاری باید یک میل و علاقه درونی نسبت به شغلمان در ما وجود داشته باشد. از این جهت برای یک ویزیتور موفق در اولین گام ویژگی زیر لازم و ضروری است. عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولاتی که می فروشید اعتقاد داشته باشید. فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است. هیجان اولیه بر فروش موفق، «اشتیاق» است.

اشتیاق حداقل ۵۰% از توانایی فروش شما را تعیین می کند. یکی از تعاریف مناسب برای فروش، “انتقال اشتیاق” است. همانند یک ارتباط الکترونیکی, شما اشتیاق خود را برای محصول به ذهن یا قلب مشتری  انتقال می دهید و این هیجان و باور شما به محصولاتتان به ذهن مشتری انتقال می یابد و در نهایت تردید و دودلی وی برای خرید از بین می رود.صبح که از خواب بیدار می شوید چه احساسی نسبت به کار و شرکت تان دارید؟ آیا دوست دارید امروز تعطیل باشد، یا از تعطیل بودن ناراحت می شوید؟ هر شب برای کارهای فردای خود چه برنامه هایی می چینید؟ چقدر به آرمان شرکت خود اعتقاد دارید؟ و …

عاشق کارتان باشید

پول را در اولویت اول کاری خود قرار ندهید، بلکه عاشق کارتان باشید. و حرفه ی خود را دوست داشته باشید. روان شناسان به این نتیجه رسیده اند که تا در حرفه ی خود به تبحر کافی نرسید، احساس خوبی نخواهید داشت. علت عدم خرسندی بسیاری از اشخاص این است که وقتی صبح از خواب بیدار می شوند و به آینه نگاه می کنند، شخصی را می بینند که عرضه ی هیچ کاری را ندارد و نسبت به گذشته خود پشیمان است. بنابرین ما وقت غصه خوردن را نداریم و آنچه که مهم است این است که خداوند یک روز دیگر به ما اجازه حیات داده است پس باید قدر آن را بدانیم و با تمام وجود از خود یک اثر مفید باقی بگذاریم.  

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

15 دیدگاه روشن عاشق کارتان باشید

  • Avatar

    با سلام و خدا قوت
    طبق فرموده شما، اگر ما به کار و شغلمون اشتیاق داشته باشیم و واقعا دوستش داشته باشیم، این احساس ما خیلی راحت به طرف مقابل (مشتری) منتقل میشه.
    سپاس

  • Avatar

    ممنون از مقاله قشنگتون
    ديدگاههاتون براي هر كار ديگري كه آدم مي خواد انجام بده مي تونه كاربرد داشته باشه.

  • Avatar

    باسلام و تشكر از نويسنده مقاله
    من از اين جمله خيلي خوشم آمد :”فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است.”
    و در توضيح آمده است: “عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولات که می فروشید اعتقاد داشته باشید.”
    اينطور كه فهميدم (اگر درست باشد)اجرا كردن جمله بالا لازمش جمله پايينه يعني “اعتقاد”
    سوالي كه برام پيش امده اين است كه منظور از اعتقاد
    اين است كه محصولي كه مي خواهيم به مشتري معرفي كنيم خود واقعا حاضر به خريد آن هستيم و آنرا قبول داريم؟
    يا نه منظور اين است كه اگر محصولي كه مي خواهيم بفروشيم كاستيهايي دارد يا به هر دليلي حتي خودمان حاضر به خريدش نيستيم با اين مقاله نسبت به محصول تغيير ديدگاه دهيم يعني اول احساساتمان را در مورد محصول واقعي كنيم با تمام كاستيهايش آنرا اول خود بپذيريم خود اولين مشتري محصول باشيم و بعد براي چيزي كه به آن با تمام كاستيهايش اعتقاد داريم و دوستش داريم تلاش كنيم؟

    • Avatar

      همان طور که در متن آمده است اول داریم “عاشق کار و شرکت خود باشید و به محصولات که می فروشید اعتقاد داشته باشید.” و در ادامه آمده است ؛ ”فروش، انتقال احساسات از فروشنده به خریدار است.” پس بنابراین اول باید به محصولات شرکت خود اعتقاد داشت که جوابگوی نیاز خریدار است و اگر چنین اعتقادی نداشته باشیم یعنی فرض بر این باشد که بدانیم این محصول بدرد نمی خورد بر فروش ما تأثیر می گذارد و کار خراب می شود….
      بنابراین هدف این است که فروش کالایی را بپذیریم که خود حاضر به خرید آن هستیم ….
      ممنون از لطفتون

      • Avatar

        باسلام و ممنون از پاسختان
        معمولا اغلب محصولاتي كه توليدكنندگان براي فروش آنها از بازاريابها استفاده مي كنند معمولا ناشناخته هستند يا به لحاظ كيفيت قابل رقابت با انواع در بازار نيستند (مثل يك جنس ايراني در برابر جنس خارجي) و بازاريابها بنا به ضرورت كارشان، يافتن مشتري براي آن جنس را تقبل كرده اند و در كل فكر مي كنم زياد حق انتخاب براي جنسي كه مي خواهيم آنرا معرفي كنيم وجود ندارد. از اين رو بنده از خواندن متن واقعا برداشتم اين بود كه منظور شما اين است كه مي خواهيد به بازاريابهاي عزيز عرض كنيد كه محصول هر چه كه هست ( كالايي كه مورد تائيد مراجع مسئول هست ) با يك تغيير ديدگاه به محصولي كه مي خواهند بفروشند اعتقاد داشته باشند.
        اين سوال از اين بابت بود كه پايه تمام مطالب زيبايي كه براي يك بازاريابي كه عاشق كارش هست مطرح كرديد از اعتقاد ناشي مي شود و با اين ديدگاه اخير كمي پيدا كردن اين اعتقاد چالش برانگيز خواهد بود.
        بنظر بنده پرداختن به اين موضوع كه اصولا بايد يك بازارياب در محصولي كه فروش آنرا بعهده مي گيرد، چه معيارهايي را بايد در نظر بگيرد كمك خيلي بزرگي مي تواند به بازارياب در ايجاد كردن اعتقاد براي او داشته باشد.
        باتشكر

  • Avatar

    عاشق کارتان هستید.چه خوب!

  • Avatar

    با سلام
    بسیار زیبا بود ، مثل متو ن قبلی. با این نگاه می شه ناکامی های شغلی رو به موفقیت تبدیل کرد.

  • Avatar

    خیلی ممنون از مطلب جالبتون.

  • Avatar

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون ، اگه میشه بگین این عشق به کارمون رو چطور میشه هر روز بیشترش کرد؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!