Skip to main content

طرح کسب و کار در استراتژی بازاریابی چیست؟

طرح کسب و کار یک بیانیه رسمی از هدف های کسب و کار، دلایلی که آن ها قابل دستیابی هستند و برنامه ای برای رسیدن به آنها است. همچنین ممکن است شامل اطلاعاتی راجع به سابقه ی سازمان یا تیم تلاش کننده برای رسیدن به آن هدف ها باشد.

طرح کسب و کار ممکن است تغییر هایی در درک نام تجاری توسط مشتری، ارباب رجوع، مالیات دهندگان، و یا جوامع بزرگت را هدف قرار دهد.

طرح کسب و کار ممکن است به صورت داخلی یا خارجی متمرکز شده باشد ، به عنوان مثال : برنامه ی متمرکز شده خارجی هدف هایی که برای سهامداران خارجی مهم هستند را هدف قرار دهد، به خصوص سهامداران مالی. آن ها به طور معمول اطلاعات دقیق در مورد سازمان یا تیم برای رسیدن به هدف ها را دارند.

طرح کسب و کار در استراتژی بازاریابی چیست؟

در موارد دارای سود؛ سهامداران خارجی شامل سرمایه گذاران و مشتریان هستند.

در موارد بدون سود؛ سهامداران خارجی شامل اهدا کنندگان و ارباب رجوع خدمات بدون سود می باشند.

برای سازمان های دولتی، سهامداران خارجی شامل :

  • مالیات دهندگان
  • سازمان های دولتی سطح بالاتر
  • و نهاد های وام های بین المللی

مانند :

  • صندوق بین المللی پول
  • بانک جهانی
  • سازمان های اقتصادی مختلف سازمان ملل متحد
  • بانک های توسعه می باشد.

طرح های متمرکز بر امور داخلی؛ هدف قرار دادن هدف های بینابینی مورد نیاز برای رسیدن به هدف های خارجی را هم هدف قرار می دهند. آن ها ممکن است از توسعه یک محصول جدید، یک سرویس جدید، یک سیستم جدید IT و یا بازسازی امور مالی، نوسازی یک کارخانه یا بازسازی یک سازمان را پوشش دهند. یک طرح کسب و کار داخلی اغلب در ارتباط  با کارت های امتیاز متوازن یا یک لیست از عوامل بحرانی موفقیت توسعه می یابد و این اجازه را می دهد تا موفقیت این طرح با استفاده از معیار های غیرمالی اندازه گیری  شود. طرح های کسب و کاری که امور داخلی را شناسایی و هدف قرار می دهند ولی تنها راهنمایی کلی برای دستیابی به آن را ارائه می دهند برنامه های استراتژیک نامیده می شوند.

برنامه های عملیاتی هدف های یک سازمان داخلی، گروه کاری یا بخش را توصیف می کنند. طرح های  پروژه ایی، که گاهی اوقات به عنوان چارچوب پروژه شناخته می شوند نیز هدف های یک پروژه خاص را توصیف می کنند. آن ها همچنین ممکن است جایگاه پروژه را در هدف های استراتژیک بزرگتر سازمان مشخص کنند.

به این ترتیب برای شروع یک فعالیت موفق تهیه کردن یک طرح کسب و کار، با توجه به در نظر گرفتن تمامی شرایط می تواند موفقیت فعالیت ها را تضمین نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!