ضرورت بازاریابی بین المللی, زاززاده

ضرورت بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی عبارت است از عملكرد فعالیت های كسب و كار به منظور برنامه قیمت گذاری، ارتقاء،  هدایت جریان كالاها و خدمات برای مشتریان بیش از یك كشور جهت كسب سود. همین تفاوت نسبتاً جزیی (در بیش از یك كشور) باعث پیچیدگی عملیات بازاریابی شده است. اصول بازاریابی در كلیه نقاط جهان كاربرد دارد و كار بازاریاب چه در دارالسلام باشد و چه در تگزاس با هم  تفاوتی نخواهد داشت. زیرا هدف كسب سود از طریق پیشبرد فروش و توزیع كالاهایی است كه برای آن ها بازار وجود دارد. تفاوتی كه در بازاریابی بین المللی و داخلی وجود دارد به اصول متفاوت بازاریابی مربوط نمی شود بلكه به محیطی كه این اصول باید در آن پیاده شوند، ارتباط می یابد.

رقابت، محدودیت های قانونی، آب و هوا، مصرف كنندگان دمدمی مزاج و تعداد زیادی عناصر غیر قابل كنترل می تواند بر نتایج سودآور برنامه های بازاریابی تاثیر بگذارند در نتیجه بازاریاب باید با قرار دادن عوامل قابل كنترل بازاریابی (قیمت، كالا، ارتقاء و توزیع) در قالب چارچوب عناصر غیر قابل كنترل بازار( سیاست ها، قوانین، تكنولوژی، رفتار مصرف كننده) اهداف خود را محقق كند. گرچه اصول بازاریابی را می توان درسطح جهان به كار برد، اما مشكلاتی كه محیط های مختلف به وجود می آورند اولین موضوعی است كه بازاریاب های بین المللی باید به آن توجه كنند.

کارخانه فورد مثال خوبی برای بازاریابی بین المللی است. این کارخانه در سال ۱۹۱۹ در میشیگان تاسیس شد. فورد کارخانجات متعددی مانند فولادسازی، تولید شیشه و ۳۲ کارخانه تولیدی مستقل دیگر را زیر یک سقف گردآورده بود و تمام عناصر موجود برای ساخت ماشین هایش در تاسیسات تولیدی او و فقط در آمریکا تولید می شد. در اوایل ۱۹۶۰، همه چیز عوض شد و فورد اعلام کرد «برای اینکه بتوانیم به رشد خود در جهان ادامه دهیم، هر فعالیت خرید باید به دنبال این باشد که در هر جای دنیا نیازهای خود را به دست آورد» و این بدان معنی بود که اگر قیمت اقلام مورد نیاز در خارج ارزان تر است، از خارج خریداری کن. این کار صرفه جویی های فراوانی را برای فورد به ارمغان آورد. او توانست با این کار چه از طریق تولید و چه از طریق فروش از بازار آمریکا خارج و خود را به عرصه بین المللی معرفی کند.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید