۳۱ شهریور, ۱۳۹۴

شنیداری ها را بیشتر بشناسیم

بازاریابی-مارکتینگ-مدیریت

 مرد عاقل همواره ۹ نکته را درنظر دارد: روشن دیدن، خوب گوش دادن، مهربان سخن گفتن، آداب داشتن، راستگو بودن، انجام وظیفه کردن، پرسیدن هنگام تردید، خود را از خشم دور نگاه داشتن و در عین موفقیت، عادل و منصف بودن.

“کنفوسیوس”

در ادامه بحث شیوه تفکرات انسانها که در مورد انسان های بصری صحبت شد، این بار می خواهیم ویژگی افراد شنیداری را مورد بررسی قرار دهیم:

  • شنیداری  (Auditory Eye Movement)

در وضعیت شنیداری، افکار توسط صداها شرح داده می‌شوند. در این مواقع، فرد به کنار خود (جهت گوش‌ها) نگاه می‌کند.

بازاریابی-مارکتینگ-مدیریت-شنیداری

  • ویژگی های افراد شنیداری

  1. این افراد بیشتر به کیفیت های شنیداری توجه دارند و از آنچه شنیده اند بیشتر صحبت می کنند.
  2. آهسته صحبت می کنند و سعی می کنند که بیانشان شیوا و رسا باشد و به گفتار خود، توجه خاصی نشان می دهند.
  3. حواس آنها به راحتی با صدا پرت می شود.
  4. با آب و تاب حرف می زنند ولی صدایشان آهنگ دار است.
  5. حرف های دیگران را به آسانی تکرار می کنند.
  6. از طریق تکرار حرف یا شنیدن، مطلب می آموزند و از شنیدن حرف ها لذت می برند.
  7. موسیقی و حرف زدن با آهنگ را دوست دارند.
  8. علاقه مند به شنیدن بازخورد حرف های خود از جانب دیگران هستند.
  9. کلام و طنین و آهنگ را به خاطر می سپارند.
  10. هیجان آرامتری دارند.
  11. سمعی ها به گفتار ما توجه خاصی دارند؛ به تحسین ها، تقدیرها، تشکرها، به کنا یه ها، به طعنه ها، به گفتار مؤدبانه و محترمانه، به گفتار نغز، به کلام شیرین، به لحن و طنین، به موسیقی و خوش آهنگی صدا توجه خاصی دارند.
  • اگر می خواهید در برخورد با این گونه افراد موفق شوید به موارد زیر دقت فرمایید:
  1. با سمعی ها کمی آرامتر از بصری ها صحبت کنید اما مراقب باشید که خیلی هم آرام نشوید.
  2. خلاصه نکنید اما شرح و تفسیر فراوان هم ندهید.
  3. فصاحت و بلاغت را در سخن خود از یاد نبرید.
  4. تشویقتان بیشتر کلامی باشد،  یک( آفرین ) برای یک سمعی هزار مرتبه بیشتر ازیک شاخه گل می ارزد.
  5. به گفتار آنها بیشتر از بقیه گوش دهید چون آنها خوش سخن هستند.
  6. برای سمعی ها، احترام کلامی مهمتر از احترام رفتاری است.
  7. تند صحبت کردن با آنها، بی ادبی تلقی می شود. علاوه بر آنکه آن را نشانه اضطراب و نبود آرامش می دانند.

بازاریابی-مارکتینگ-مدیریت-شنیداری-گوش-ویزیتوری

  • شنیداری ها از لغات زیر در کلام خود بیشتر استفاده می کنند:

شنیدن، گوش دادن، فریاد کشیدن، بحث کردن، اطلاع دادن، تحسین کردن، گفت و شنود کردن، بیان کردن، اعلام کردن.

من شنیدم که….

به طور مثال، تصور کنید که در حال ارائه محصول یا خدمتی به مشتری خود هستید. شما به راحتی با بیان سوالی ساده و دقت به حرکت چشم های طرف مقابل خود متوجه شیوه تفکر وی خواهید شد. اگر در حین تفکر مشتری  برای پاسخ به سوال شما، حرکت چشم های طرف مقابل مانند شکل به سمت راست و چپ باشد، آن زمان است که متوجه شنیداری بودن وی خواهید شد. ویژگی های این افراد را به خاطر بسپارید و طبق آن برخورد کنید.

در ادامه شما را با احساسی ها آشنا خواهیم کرد پس با سایت مستر ویزیتور همراه باشید …

درباره نویسنده

0 دیدگاه

  1. با توجه به توضیحات شما من فردی شنیداری محسوب میشم.مرسی از توضیحاتتون.خسته نباشید

    1. منیره صحرایی

      خوشحالم از اینکه مطلب اینجانب موجب شناخت نوع تفکر شما شده است.
      موفق و پیروز باشید.

  2. مطلب جالبی بود .سپاسگزارم

    1. منیره صحرایی

      سپاس از شما

  3. مطلب جالبی است. سپاسگزارم

    1. منیره صحرایی

      ممنونم از نظر شما
      موفق و سربلند باشید.

  4. شيخ الاسلامي

    بسيار عالي.اميدوارم در راهتون موفق و پيروز باشيد

    1. منیره صحرایی

      سلام به شما به استاد گرامی
      این مطالب برگرفته از حضور در کلاس شماست.
      ممنونم از شما

  5. مثل همیشه خوب و دقیق بود

    1. منیره صحرایی

      ممنونم از همراهی شما
      موفق و پیروز باشید.

  6. دکتر الوداری

    سلام بر سرکارخانم صحرایی بزرگوار
    مبحث ویژگی های افراد شنیداری و لینک های مربوط به مسائل پژوهشی(پیوندهای پژوهشی) ، خیلی عالی اند.
    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما

    1. منیره صحرایی

      با سلام و احترام حضور محترم استاد فرهیخته ای چون شما
      از شما بی نهایت سپاسگذارم که با بیانات خود، ما را دلگرم می کنید.
      با آرزوی توفیق روز افزون برای شما

  7. با سلام مطلب شما بسیار جذاب بود ممنون از حسن انتخاب شما.

    1. منیره صحرایی

      با سلام
      از شما بی نهایت سپاسگذارم.
      موفق باشید.

  8. خیلی جالب بود !
    لطفا درمورد افراد دیداری و لمسی هم توضیح بدید
    ممنون

    1. منیره صحرایی

      ممنونم از دیدگاه شما
      در رابطه با افراد دیداری قبلا صحبت شده است.
      شما می توانید در قسمت مطالب مشابه، عنوان: نحوه ی ارائه هر چیزی اهمیت آن را مشخص می کند
      را انتخاب بفرمایید و مطالعه کنید.
      با سپاس

  9. با سلام و عرض ادب
    مثل مطلب قبلی جالب و آموزنده.

    1. منیره صحرایی

      با سلام و احترام
      ممنونم از شما از اینکه مطالب بنده را دنبال می کنید.
      سپاسگزارم….
      موفق و سربلند باشید.

  10. با سلام و احترام فراوان
    از مطالبتون خیلی راضی هستم .

    1. منیره صحرایی

      با سلام و سپاس فراوان
      از اینکه مطالب را دنبال میکنید خرسندیم.
      موفق و پیروز باشید.

  11. زهره سلطانعلی خلیلی

    دوست عزیزم موضوع بسیار جذابی رو مطرح کرده اید و بسیار مفید و کارا هم در زندگی شخصی و هم زندگی کاری میباشد.احسنت.

    1. منیره صحرایی

      با سلام به شما
      از دیدگاه شما بی نهایت سپاسگزارم…
      همراه همیشگی مستر ویزیتور باشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.