• کمی از خودتان برایمان بگویید، چند سال دارید؟ چه رشته ای خوانده اید و در حال حاضر به صورت تخصصی در چه زمینه ای مشغول به فعالیت هستید؟

من متولد ۱۳۵۰ هستم .شاگرد ممتاز کنکور سال ۶۹ و ارتباط تصویری در مقطع کارشناسی ارشد و سپس MBA و سپس دوره های تخصصی برند و بازاریابی. در حال حاضر در یک هولدینگ معتبر بابیش از ۲۰۰ پرسنل در سمت قائم مقام بخش رسانه در حوزه ی تخصصی برند و تبلیغات مشغول هستم. بیش از ۱۷ سال دروس مرتبط با تبلیغات و برند را در دانشگاه های مختلف تدریس کرده ام و بصورت شخصی نیز مشاور برند، پروژه های مختلف کسب و کار هستم.

  • در زمان شروع به کار چند سال داشتید؟ در حال حاضر چند سال است که در این حوزه مشغول هستید؟

اولین بار که توانستم به ازای کار، حق الزحمه دریافت کنم ۲۰ سال داشتم و دانشجو بودم. از تدریس و سپس کاراموزی در شرکت تبلیغاتی و بلافاصله در همان دوران دانشجویی مستقل سفارش می گرفتم و کار می کردم. پوستر جشنواره ۱۱ فجر و کل پروژه های بازی های بانوان کشورهای اسلامی و بسیاری از نمایشگاه های موزه هنر های معاصر در زمان اقای خاتمی و ایران اکسپو سال ۲۰۰۰ و کلی کار در زمان گفتگوی تمدن ها از طرح های من بودند. اولین بیلبوردهای شرکت موتوژن در تهران با شعار “ما به صنعت معنا می دهیم”. سپس سفرهایی به خارج ایران داشتم و ۸ سالی در حوزه ی طراحی مد و لباس کار کردم و مالک کانون تبلیغاتی عرشیا در سالهای ۷۲ تا ۷۸ بودم.

  • آیا به انجام کار تیمی برای موفقیت بیشتر اعتقاد دارید؟

بنظرم ما ایرانی ها کار تیمی بلد نیستیم و بشدت ازین نقطه آسیب می بینیم؛ مثلا در ورزش کشتی گیرهای خوبی داریم ولی فوتبالمان اسفبار می شود. در حال حاضر فرایندهای بازاریابی و برند و تبلیغات بشدت نیاز به کار گروهی پیدا کرده اند و به تنهایی نمی توان نیاز مشتری را براورد و فراهم نمود چرا که شاکله ی نیازها گسترده و درهم پیچیده شده و هر روز تغییر می کند؛ به شدت نیازمند تحقیقات بروز و اطلاعات جدید هستیم من بشدت به کار تیمی معتقدم و در رشته کاری خودم کار تیمی را منوط به درک عمیق شرایط و توانایی های تخصصی افراد در رتیم می دانم. روابط کاری بسیار تحت تاثیر احساسات هستند و کار تیمی جز با همدلی و احساس خوشنودی در تک تک افراد میسر نیست. کارمندانم نباید حس کنند من رئیس و آنها کارمند و اجراکار هستند. هرکس باید بقدر خود تلاش کند.

  • معمولا چه مشکلات و موانعی در حرفه شما وجود دارد؟ برای رفع آنها چه می کنید؟

اشکال کار اکثر مواقع کنترل و مشخص نمودن مرز وظایف است که با سختگیری تلخ و سرد و با سهل گیری ضعیف و پر اشکال خواهد شد. مدیریتی نیاز است که با ذکاوت و ظرافت همه چیز را در دست بگیرد و البته مدیر خودش دست در کار داشته باشد هیچوقت تیم طراحی نمی تواند به من نه بگوید چون خودم آستین بالا می زنم یا زمان تهیه محتوا همکاران می دانند که دست به قلم هستم و اگر سستی کنند، نمی پذیرم. مشکل بزرگی که همواره در ایران شاهدش بوده ام این بوده که برای کسب رتبه ای که آقایان مشابه و همکار من دارند بایستی دوبرابر تلاش می کرده ام و همچنان نیز! البته عادت کرده ام ازین رو در جلسات ۲۰ دقیقه ی اول من حتما ساکت خواهم بود و بعد از دقت کافی در نکات ریز جلسه موضوع را در دست می گیرم و اساسا در میان دوستان به استاد مذاکره معروف شده ام.

  • تا به حال با شکست مواجه شدید؟ برخورد شما برای حل مشکل چگونه بوده؟

شکست هم تا دلتان بخواهد داشته ام چرا که نه؟اخریش قرارداد ی بود که کل سال ۹۴ را صرفش کردیم و دقیقه ی نود با یک بازی دامپینگ غیر انسانی روبرو شدیم از سمت شرکت رقیب و همه چیز خراب شد. یا در اوایل سال که تصمیم به تاسیس یک اکادمی تخصصی حوزه ی برند داشتم و کلی تلاش کردم و دست اخر متوجه شدم قرار نیست چیز زیادی به دیگران اموخته شود و خلاصه ارمانهای من با دیگران نمی خواند پس سکوت کردم و کنار کشیدم.

  • به عنوان یک بانوی موفق در زمینه بازاریابی و برندینگ چه پیشنهادی برای افرادی که می خواهند قدم در این حرفه بگذارند، دارید؟

در حال حاضر دو سال است که مستمر در حال نگارش مباحث تخصصی برند و تبلیغات هستم و احساس خوبی از نشر و انتشار دانش برای دیگران دارم. به نظرم برند سازی نوعی حکمت است که باید اندوخته ی بزرگی از دانش و تجربه و خلاقیت را توامان با خود داشت و پشتکار و کنجکاوی و تلمذ پیگیر می طلبد.

  • حرف آخر…

توصیه می کنم علم مدیریت را علمی یاد بگیریم و حکیمانه بکار ببندیم. هوشمندانه تلاش کنیم و مدبرانه تصمیم بگیریم. با هم تیمی های قوی گروه بسازیم و رقبای قدر را به بازی بیاوریم تا رشد کنیم و دست آخر مهربان و متواضع باشیم؛ که در این دنیای بزرگ برای همگان جا بقدر کافی و روزی در خور موجود است.


مصاحبه گر: خانم زهرا امیری، دانشجوی رشته مدیریت

44 دیدگاه در بانوی موفق برندینگ ، خانم شیوا شمشیردار
  1. درود بر شما
    و تبریک بابت موفقیت در عرصه برند و تبلیغات

  2. پريزاد ضياءآبادي ۲۷ فروردین, ۱۳۹۵ در ۰۰:۰۰ پاسخ

    درود بر شما خانوم شمشيردار،به نظر من هم دقيقا ضعف ما ايراني ها در كار گروهي است.

  3. ندا حفاری قاضیجهانی ۲۷ فروردین, ۱۳۹۵ در ۰۲:۳۰ پاسخ

    عالی بود، امیدوارم تعداد خانوم های موفق ایرانی روز به روز بيشتر شود

  4. باسلام وتشکرازمصاحبه خوبتان

  5. ای کاش همه زنها اینطوربودند.

  6. سخنان بسیار عالی و آموزنده بود ولی یه نکته ای وجود دارد در بحث همکاری گروهی متاسفانه در شرکتها به هیچ عنوان این عمل را نمیگذارند انجام شود چون در بحث بازار یابی یه رقابت بوجود میاورند که این رقابت به نفع شرکت است و به ضرر بازار یاب که یه جو بد و عصبی به وجود خواهد آمد پس کار گروهی در نتیجه کلا به هم خورد مورد دیگر که از انجام کار گروهی شرکتها باز میدارند بحث سیاست شرکت است که از هم بستگی بازاریابان در مورد بحران جلو گیری شود و موار دیگر که که بسیار مفسل است از کار گروهی خودداری میکند

  7. سلام مصاحبه مفیدی بود موفق باشید متشکرم

  8. با سلام خدمت خانم شمشیردار، در ایران عزیز و نامدار ماندگار، کار گروهی به خوبی در جهت منفی گرایی انجام میشود، و این گروه با یک چشم به هم زدن به پایان میرسد و این از هم پاشیدگی در جهت مثبت نشان دادن کار گروهيست.

  9. شهرام عزیزیان صومعه ۲۸ فروردین, ۱۳۹۵ در ۱۰:۱۶ پاسخ

    با سلام
    مطلب فوق بسیار آموزنده بود و کار موفق تیمی کاری است که مرز وظایف اشخاص در آن بخوبی مشخص گردد. با تشکر

  10. با سلام به نظر من هم کار گروهی کردن در ایران بی فایده اس و جواب منفی میدهد کاملا بانو با شما موافقم.

  11. بهناز کریان بله کاملا موافقم..

  12. عالي بود.
    هميشه آدمهاي موفق شكستشان را پنهان نميكنند بلكه از شكست براي قدرتمندتر شدن در راه پيروزي استفاده ميكنند.
    درود بر بانوي كشورم

  13. سلام
    با تشکر از مطلبتون. خوب بود.
    ان شا الله که دانشگاه هامون ، بار ارزشی شون بره بالا

  14. موفق باشین مصاحبه بسیار خوبی بود
    پشتکار و اراده میتونه تو موفقیت بسیار موثر باشه به امید روزی که تعداد بانوان موفق ایرانی زیاد شود

  15. باسلام
    گزارش خوبی بود انگیزه وتلاش درهر فعالیتی شخص رابه سرمنزل میرساند.

  16. با سلام من با نظر سرکار خانم موافق هستم متاسفانه تعداد زیادی از ما در کار گروهی موفق نمی شویم چون به ما یاد ندادندکه چه با هم کار نماییم.

  17. سيد علا نور مير چراغي ۲۸ فروردین, ۱۳۹۵ در ۱۹:۴۴ پاسخ

    بسيار عالي

  18. سلام ممنون از اینکه در مورد شیوه مدیریت راهنمایی کردید و ویژگی های یک مدیر خوب رو بیان کردید.

  19. با سلام به نظر من داخل ایران کار گروهی بسیار جواب میده چون هم از نظر عاطفی هم پشتکار دست کمی از بقیه نداریم ولی متاسفانه جنبه کار گروهی تو ایران بسیار پایینه وما احساس میکنیم هر چه تک روی کنیم بهتره دقیقا مثل فوتبال کشور با تشکر

  20. ارزومه ک مثل ایشون بشم باعث افتخارن

  21. با سلام و عرض ادب
    امیدوارم از این رزمه های موفق با افراد مختلف بیشتر باشه و همه ما بتونیم با پشتکار و کار تیمی باعث شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور و خودمان باشیم و از همه مهمتر از شکست نترسیم و قدرت ریسک پذیری مان را بالا ببریم
    با سپاس فراوان

  22. سلام.درود بر خانوم شمشیردار بانوی موفق.

  23. با سلام .دیدن افرادی همچون خانم شیوا شمشیردار به ما انگیزه حرکت میده که میتوانیم به آینده ای روشن برسیم .با تشکر

  24. وقتی راز موفقیت تمام انسانهای دنیا علاقه، پشت کار است دیگر مصاحبه با افراد گوناگون فرقی نمیکند. چون همه با علاقه و پشتکار و تلاش موفق شده اند.

  25. من از جمله آخر ايشان
    توصیه می کنم علم مدیریت را علمی یاد بگیریم و حکیمانه بکار ببندیم. هوشمندانه تلاش کنیم و مدبرانه تصمیم بگیریم.
    بسيار لذت بردم و تمام تلاشم را در جهت محقق شدن آن مي نمايم

  26. با سلام

    اینکه می توان همیشه از نو شروع کرد درست است، اما در مصاحبه خانم شمشیردار نکات مهمی در رابطه با اصل در نظر گرفتن هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف که نیازمند کار تیمی و پشتکار می باشد بیان شد.

    موفقیت درهر کاری ===== انتخاب هدف – برنامه ریزی – تلاش تیمی – مدیریت و رهبری

  27. مطالب بسیار عالی و اموزنده ای بود

  28. با عرض سلام خدمت سرکارخانم شمشیر دار
    مطالب جالبی را مطرح فرمودید مخصوصا قسمتی که ما ایرانیها زیاد اعتقاد به کار گروهی نداریم و این به نظرم در این است که هر کس در فکر سود برای خویش میباشد ولی در کشورهای دیگر بیشتر تمایل دارند سودبه همه و بطور مساوی تقسیم شود.با تشکر

  29. باسلام متاسفانه گزینه رانت در کشور ما در بسیاری از حوزه ها وجود دارد که باید ریشه کن شود.چون رقابت سالم رو از بین میبرد.

  30. با سلام
    مصاحبه شما جنبه های خوبی داشت : فعالیت زنها در عرصه کار ،حال انکه ممکن است برای بعضی ها سخت باشد که چنین مدیری در راس کارشان باشد ولی باید از فکر خلاق استفاده کرد مهم نیست از ان که باشد . باتشکر

  31. با سلام و تشکر بیوگرافی جالبی بود و ٱموزنده . مطالب فوق نشانده جایگاه والای زنان در عرصه های مختلف که با تلاش و پشتکارمی توانند در حیطه کاری خود به مدیران موفقی تبدیل شوند

  32. باسلام خانم ها درهمه زمینه ها از اقایون پیشی گرفتند

  33. با سلام، من کار گروهی وموفقیت به این روش را در کتاب دراوج پیروزی به عینه لمس کردم، وازگفته های سرکار خانم شمشیردار درباره کار گروهی وعدم استقبال آن در کشور ما با مثال عینی کاملا محسوس است ، چرا که اغلب افراد دوست دارند عنوانها ومقام ها را به تنهایی داشته باشند. وسپاس از خانم شیوا بابت توصیه وحرف آخر ایشان بسیار زیبا ودلنشین واثر بخش بودعلم مدیریت را علمی یاد بگیریم…. من دوست داشتم خانم امیری از مشوقین خانم شمشیردار دراین صنعت وحامیان او را ذکر می کرد وما از این امر بهره می بردیم. با تشکر از مصاحبه زیبای خانم امیری

  34. سلام روز بخير
    مطالب ارزنده و جامع بود بسيار لذت بردم
    ممنون از زحمات شما جهت اين مصاحبه

  35. با سلام خواندن همچين مطالبى در مورد موفقيت خانمها بسيار باعث افتخار ما خانمها ست وباعث ايجاد انگيزه مى شودمتشكرم

  36. ا سلام و تشکر بیوگرافی جالبی بود و ٱموزنده

  37. محمود کزازی گودرزی ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵ در ۱۳:۰۱ پاسخ

    سلام
    مطالب جالبی بود..
    قبول دارم پشتکار بسیار موثر است ولی دوره و زمان شروع بکار در هر شته ای میزان موفقیت فرد را نیز مشخص می کند.. زمان سرکار خانم که شروع بکار داشتند فضا بسیار بکر و ماسب پیشرت بوده و تقریبا رقبای ایشان بسیار اندک بوده اند که موجب دستیابی این موفقیت ها و کسب تجارب عالی کاری حتی در سطح بین المملی شده است.. در این دوره ها بجز پشتکار و کسب تجربه و بروز بودن اطلاعات نیاز به سرمایه برای پیشرفت الزامی است.

  38. باسلام و خسته نباشید
    تجربیات ارزنده ای ارائه نمودید
    با تلاش و پشتکار ، هر شخص در رشته تخصصی خود می تواند بعنوان یک برند شنا خته بشه.

  39. سلام ممنون از ارايه تجربيات و بيوگرافي جالبتون بسيار عالي
    خدا قوت بانو

  40. با سلام ..ممنون از مطالب مفیدتون
    ۹۱۷۷۸۲۶۹۷

  41. سلام. ببخشید میشه از موفقیتاشون بگید یا برندهایی که به اوج رسوندن؟ :-/


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.