بانوی-موفق-برندینگ-،-خانم-شیوا-شمشیردار, بزاززاده

بانوی موفق برندینگ ، خانم شیوا شمشیردار

بانوی موفق برندینگ ، خانم شیوا شمشیردار

  • کمی از خودتان برایمان بگویید، چند سال دارید؟ چه رشته ای خوانده اید و در حال حاضر به صورت تخصصی در چه زمینه ای مشغول به فعالیت هستید؟

من متولد ۱۳۵۰ هستم .شاگرد ممتاز کنکور سال ۶۹ و ارتباط تصویری در مقطع کارشناسی ارشد و سپس MBA و سپس دوره های تخصصی برند و بازاریابی. در حال حاضر در یک هولدینگ معتبر بابیش از ۲۰۰ پرسنل در سمت قائم مقام بخش رسانه در حوزه ی تخصصی برند و تبلیغات مشغول هستم. بیش از ۱۷ سال دروس مرتبط با تبلیغات و برند را در دانشگاه های مختلف تدریس کرده ام و بصورت شخصی نیز مشاور برند، پروژه های مختلف کسب و کار هستم.

  • در زمان شروع به کار چند سال داشتید؟ در حال حاضر چند سال است که در این حوزه مشغول هستید؟

اولین بار که توانستم به ازای کار، حق الزحمه دریافت کنم ۲۰ سال داشتم و دانشجو بودم. از تدریس و سپس کاراموزی در شرکت تبلیغاتی و بلافاصله در همان دوران دانشجویی مستقل سفارش می گرفتم و کار می کردم. پوستر جشنواره ۱۱ فجر و کل پروژه های بازی های بانوان کشورهای اسلامی و بسیاری از نمایشگاه های موزه هنر های معاصر در زمان اقای خاتمی و ایران اکسپو سال ۲۰۰۰ و کلی کار در زمان گفتگوی تمدن ها از طرح های من بودند. اولین بیلبوردهای شرکت موتوژن در تهران با شعار “ما به صنعت معنا می دهیم”. سپس سفرهایی به خارج ایران داشتم و ۸ سالی در حوزه ی طراحی مد و لباس کار کردم و مالک کانون تبلیغاتی عرشیا در سالهای ۷۲ تا ۷۸ بودم.

  • آیا به انجام کار تیمی برای موفقیت بیشتر اعتقاد دارید؟

بنظرم ما ایرانی ها کار تیمی بلد نیستیم و بشدت ازین نقطه آسیب می بینیم؛ مثلا در ورزش کشتی گیرهای خوبی داریم ولی فوتبالمان اسفبار می شود. در حال حاضر فرایندهای بازاریابی و برند و تبلیغات بشدت نیاز به کار گروهی پیدا کرده اند و به تنهایی نمی توان نیاز مشتری را براورد و فراهم نمود چرا که شاکله ی نیازها گسترده و درهم پیچیده شده و هر روز تغییر می کند؛ به شدت نیازمند تحقیقات بروز و اطلاعات جدید هستیم من بشدت به کار تیمی معتقدم و در رشته کاری خودم کار تیمی را منوط به درک عمیق شرایط و توانایی های تخصصی افراد در رتیم می دانم. روابط کاری بسیار تحت تاثیر احساسات هستند و کار تیمی جز با همدلی و احساس خوشنودی در تک تک افراد میسر نیست. کارمندانم نباید حس کنند من رئیس و آنها کارمند و اجراکار هستند. هرکس باید بقدر خود تلاش کند.

  • معمولا چه مشکلات و موانعی در حرفه شما وجود دارد؟ برای رفع آنها چه می کنید؟

اشکال کار اکثر مواقع کنترل و مشخص نمودن مرز وظایف است که با سختگیری تلخ و سرد و با سهل گیری ضعیف و پر اشکال خواهد شد. مدیریتی نیاز است که با ذکاوت و ظرافت همه چیز را در دست بگیرد و البته مدیر خودش دست در کار داشته باشد هیچوقت تیم طراحی نمی تواند به من نه بگوید چون خودم آستین بالا می زنم یا زمان تهیه محتوا همکاران می دانند که دست به قلم هستم و اگر سستی کنند، نمی پذیرم. مشکل بزرگی که همواره در ایران شاهدش بوده ام این بوده که برای کسب رتبه ای که آقایان مشابه و همکار من دارند بایستی دوبرابر تلاش می کرده ام و همچنان نیز! البته عادت کرده ام ازین رو در جلسات ۲۰ دقیقه ی اول من حتما ساکت خواهم بود و بعد از دقت کافی در نکات ریز جلسه موضوع را در دست می گیرم و اساسا در میان دوستان به استاد مذاکره معروف شده ام.

  • تا به حال با شکست مواجه شدید؟ برخورد شما برای حل مشکل چگونه بوده؟

شکست هم تا دلتان بخواهد داشته ام چرا که نه؟اخریش قرارداد ی بود که کل سال ۹۴ را صرفش کردیم و دقیقه ی نود با یک بازی دامپینگ غیر انسانی روبرو شدیم از سمت شرکت رقیب و همه چیز خراب شد. یا در اوایل سال که تصمیم به تاسیس یک اکادمی تخصصی حوزه ی برند داشتم و کلی تلاش کردم و دست اخر متوجه شدم قرار نیست چیز زیادی به دیگران اموخته شود و خلاصه ارمانهای من با دیگران نمی خواند پس سکوت کردم و کنار کشیدم.

  • به عنوان یک بانوی موفق در زمینه بازاریابی و برندینگ چه پیشنهادی برای افرادی که می خواهند قدم در این حرفه بگذارند، دارید؟

در حال حاضر دو سال است که مستمر در حال نگارش مباحث تخصصی برند و تبلیغات هستم و احساس خوبی از نشر و انتشار دانش برای دیگران دارم. به نظرم برند سازی نوعی حکمت است که باید اندوخته ی بزرگی از دانش و تجربه و خلاقیت را توامان با خود داشت و پشتکار و کنجکاوی و تلمذ پیگیر می طلبد.

  • حرف آخر…

توصیه می کنم علم مدیریت را علمی یاد بگیریم و حکیمانه بکار ببندیم. هوشمندانه تلاش کنیم و مدبرانه تصمیم بگیریم. با هم تیمی های قوی گروه بسازیم و رقبای قدر را به بازی بیاوریم تا رشد کنیم و دست آخر مهربان و متواضع باشیم؛ که در این دنیای بزرگ برای همگان جا بقدر کافی و روزی در خور موجود است.

مصاحبه گر: خانم زهرا امیری، دانشجوی رشته مدیریت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

44 دیدگاه روشن بانوی موفق برندینگ ، خانم شیوا شمشیردار

  • Avatar

    درود بر شما
    و تبریک بابت موفقیت در عرصه برند و تبلیغات

  • Avatar
    پريزاد ضياءآبادي

    درود بر شما خانوم شمشيردار،به نظر من هم دقيقا ضعف ما ايراني ها در كار گروهي است.

  • Avatar
    ندا حفاری قاضیجهانی

    عالی بود، امیدوارم تعداد خانوم های موفق ایرانی روز به روز بيشتر شود

  • Avatar

    باسلام وتشکرازمصاحبه خوبتان

  • Avatar
    روح اله جوادی

    ای کاش همه زنها اینطوربودند.

  • Avatar

    سخنان بسیار عالی و آموزنده بود ولی یه نکته ای وجود دارد در بحث همکاری گروهی متاسفانه در شرکتها به هیچ عنوان این عمل را نمیگذارند انجام شود چون در بحث بازار یابی یه رقابت بوجود میاورند که این رقابت به نفع شرکت است و به ضرر بازار یاب که یه جو بد و عصبی به وجود خواهد آمد پس کار گروهی در نتیجه کلا به هم خورد مورد دیگر که از انجام کار گروهی شرکتها باز میدارند بحث سیاست شرکت است که از هم بستگی بازاریابان در مورد بحران جلو گیری شود و موار دیگر که که بسیار مفسل است از کار گروهی خودداری میکند

  • Avatar

    سلام مصاحبه مفیدی بود موفق باشید متشکرم

  • Avatar

    با سلام خدمت خانم شمشیردار، در ایران عزیز و نامدار ماندگار، کار گروهی به خوبی در جهت منفی گرایی انجام میشود، و این گروه با یک چشم به هم زدن به پایان میرسد و این از هم پاشیدگی در جهت مثبت نشان دادن کار گروهيست.

  • Avatar
    شهرام عزیزیان صومعه

    با سلام
    مطلب فوق بسیار آموزنده بود و کار موفق تیمی کاری است که مرز وظایف اشخاص در آن بخوبی مشخص گردد. با تشکر

  • Avatar

    با سلام به نظر من هم کار گروهی کردن در ایران بی فایده اس و جواب منفی میدهد کاملا بانو با شما موافقم.

  • Avatar

    بهناز کریان بله کاملا موافقم..

  • Avatar

    عالي بود.
    هميشه آدمهاي موفق شكستشان را پنهان نميكنند بلكه از شكست براي قدرتمندتر شدن در راه پيروزي استفاده ميكنند.
    درود بر بانوي كشورم

  • Avatar
    روح الله رفعتی

    سلام
    با تشکر از مطلبتون. خوب بود.
    ان شا الله که دانشگاه هامون ، بار ارزشی شون بره بالا

  • Avatar

    موفق باشین مصاحبه بسیار خوبی بود
    پشتکار و اراده میتونه تو موفقیت بسیار موثر باشه به امید روزی که تعداد بانوان موفق ایرانی زیاد شود

  • Avatar
    سیدمحسن اینانلو

    باسلام
    گزارش خوبی بود انگیزه وتلاش درهر فعالیتی شخص رابه سرمنزل میرساند.

  • Avatar

    با سلام من با نظر سرکار خانم موافق هستم متاسفانه تعداد زیادی از ما در کار گروهی موفق نمی شویم چون به ما یاد ندادندکه چه با هم کار نماییم.

  • Avatar
    سيد علا نور مير چراغي

    بسيار عالي

  • Avatar
    فرهاد یعقوبی

    سلام ممنون از اینکه در مورد شیوه مدیریت راهنمایی کردید و ویژگی های یک مدیر خوب رو بیان کردید.

  • Avatar

    با سلام به نظر من داخل ایران کار گروهی بسیار جواب میده چون هم از نظر عاطفی هم پشتکار دست کمی از بقیه نداریم ولی متاسفانه جنبه کار گروهی تو ایران بسیار پایینه وما احساس میکنیم هر چه تک روی کنیم بهتره دقیقا مثل فوتبال کشور با تشکر

  • Avatar

    ارزومه ک مثل ایشون بشم باعث افتخارن

  • Avatar
    محمدرضا علی نژاد

    با سلام و عرض ادب
    امیدوارم از این رزمه های موفق با افراد مختلف بیشتر باشه و همه ما بتونیم با پشتکار و کار تیمی باعث شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور و خودمان باشیم و از همه مهمتر از شکست نترسیم و قدرت ریسک پذیری مان را بالا ببریم
    با سپاس فراوان

  • Avatar
    فرهاد یعقوبی

    سلام.درود بر خانوم شمشیردار بانوی موفق.

  • Avatar
    مینا الماس زاده

    با سلام .دیدن افرادی همچون خانم شیوا شمشیردار به ما انگیزه حرکت میده که میتوانیم به آینده ای روشن برسیم .با تشکر

  • Avatar

    وقتی راز موفقیت تمام انسانهای دنیا علاقه، پشت کار است دیگر مصاحبه با افراد گوناگون فرقی نمیکند. چون همه با علاقه و پشتکار و تلاش موفق شده اند.

  • Avatar
    مهدي مرادپور

    من از جمله آخر ايشان
    توصیه می کنم علم مدیریت را علمی یاد بگیریم و حکیمانه بکار ببندیم. هوشمندانه تلاش کنیم و مدبرانه تصمیم بگیریم.
    بسيار لذت بردم و تمام تلاشم را در جهت محقق شدن آن مي نمايم

  • Avatar

    با سلام

    اینکه می توان همیشه از نو شروع کرد درست است، اما در مصاحبه خانم شمشیردار نکات مهمی در رابطه با اصل در نظر گرفتن هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف که نیازمند کار تیمی و پشتکار می باشد بیان شد.

    موفقیت درهر کاری ===== انتخاب هدف – برنامه ریزی – تلاش تیمی – مدیریت و رهبری

  • Avatar
    منصوره محمدی

    مطالب بسیار عالی و اموزنده ای بود

  • Avatar
    رضا گلستانی پور

    با عرض سلام خدمت سرکارخانم شمشیر دار
    مطالب جالبی را مطرح فرمودید مخصوصا قسمتی که ما ایرانیها زیاد اعتقاد به کار گروهی نداریم و این به نظرم در این است که هر کس در فکر سود برای خویش میباشد ولی در کشورهای دیگر بیشتر تمایل دارند سودبه همه و بطور مساوی تقسیم شود.با تشکر

  • Avatar

    باسلام متاسفانه گزینه رانت در کشور ما در بسیاری از حوزه ها وجود دارد که باید ریشه کن شود.چون رقابت سالم رو از بین میبرد.

  • Avatar

    با سلام
    مصاحبه شما جنبه های خوبی داشت : فعالیت زنها در عرصه کار ،حال انکه ممکن است برای بعضی ها سخت باشد که چنین مدیری در راس کارشان باشد ولی باید از فکر خلاق استفاده کرد مهم نیست از ان که باشد . باتشکر

  • Avatar
    مهرداد فسدقچی

    با سلام و تشکر بیوگرافی جالبی بود و ٱموزنده . مطالب فوق نشانده جایگاه والای زنان در عرصه های مختلف که با تلاش و پشتکارمی توانند در حیطه کاری خود به مدیران موفقی تبدیل شوند

  • Avatar
    محمدرضاانصاری

    باسلام خانم ها درهمه زمینه ها از اقایون پیشی گرفتند

  • Avatar

    با سلام، من کار گروهی وموفقیت به این روش را در کتاب دراوج پیروزی به عینه لمس کردم، وازگفته های سرکار خانم شمشیردار درباره کار گروهی وعدم استقبال آن در کشور ما با مثال عینی کاملا محسوس است ، چرا که اغلب افراد دوست دارند عنوانها ومقام ها را به تنهایی داشته باشند. وسپاس از خانم شیوا بابت توصیه وحرف آخر ایشان بسیار زیبا ودلنشین واثر بخش بودعلم مدیریت را علمی یاد بگیریم…. من دوست داشتم خانم امیری از مشوقین خانم شمشیردار دراین صنعت وحامیان او را ذکر می کرد وما از این امر بهره می بردیم. با تشکر از مصاحبه زیبای خانم امیری

  • Avatar

    سلام روز بخير
    مطالب ارزنده و جامع بود بسيار لذت بردم
    ممنون از زحمات شما جهت اين مصاحبه

  • Avatar
    مژگان بناييان

    با سلام خواندن همچين مطالبى در مورد موفقيت خانمها بسيار باعث افتخار ما خانمها ست وباعث ايجاد انگيزه مى شودمتشكرم

  • Avatar

    ا سلام و تشکر بیوگرافی جالبی بود و ٱموزنده

  • Avatar
    محمود کزازی گودرزی

    سلام
    مطالب جالبی بود..
    قبول دارم پشتکار بسیار موثر است ولی دوره و زمان شروع بکار در هر شته ای میزان موفقیت فرد را نیز مشخص می کند.. زمان سرکار خانم که شروع بکار داشتند فضا بسیار بکر و ماسب پیشرت بوده و تقریبا رقبای ایشان بسیار اندک بوده اند که موجب دستیابی این موفقیت ها و کسب تجارب عالی کاری حتی در سطح بین المملی شده است.. در این دوره ها بجز پشتکار و کسب تجربه و بروز بودن اطلاعات نیاز به سرمایه برای پیشرفت الزامی است.

  • Avatar

    باسلام و خسته نباشید
    تجربیات ارزنده ای ارائه نمودید
    با تلاش و پشتکار ، هر شخص در رشته تخصصی خود می تواند بعنوان یک برند شنا خته بشه.

  • Avatar
    مجيد محمديان

    سلام ممنون از ارايه تجربيات و بيوگرافي جالبتون بسيار عالي
    خدا قوت بانو

  • Avatar
    مریم معیری

    با سلام ..ممنون از مطالب مفیدتون
    ۹۱۷۷۸۲۶۹۷

  • Avatar

    سلام. ببخشید میشه از موفقیتاشون بگید یا برندهایی که به اوج رسوندن؟ :-/

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media