Skip to main content

سد های پیش روی یک نام تجاری

واقعیت این است که هر نام  تجاری، امروزه در در دنیای پرازدحامی زندگی می کند. هر کدام از نام های تجاری شعار های مختلفی دارند و جالب تر این که بیشتر مردم دنیا نیز در مقابل این هجمه، دریچه ی ذهنی خود را می بنندند، بنابر این نام های تجاری چه زمانی برای مردم ماندگارتر می شوند؟

نام تجاری چه موقع در ذهن ثبت می شود؟

یک نام تجاری هنگامی در ذهن مردم ثبت می شود که، مفیدتر و جالب تر باشد. اگر نامی بتواند چنین خصیصه ایی را داشته باشد به صورت طبیعی زودتر از بقیه در ذهن مشتری ثبت می شود و پس از ثبت در اذهان عمومی، تغییر در آن راحت تر اتفاق می افتد.

هر نام تجاری برای حفظ کردن موقعیت خود، باید با نام های دیگر رقابت کند. اما، در این بین سد های بی شماری هم در مقابل آن ها قد علم کرده است.

سه سد در مقابل نام تجاری

عدم دسترسی به سرمایه یکی از سد های ذکر شده است. برند برای رشد نیاز به سرمایه دارد در غیر اینصورت رشدش نسبت به رقیبانشان بسیار کندتر است.

مانع بعدی نداشتن سرمایه هوشی است. نام هایی که از موهبت سرمایه هوشی برخوردار نیستند نسبت به بقیه عقب تر است. در واقع اگر نام تجاری بتواند اختراعی خاص یا منحصر به فرد را در محصول و یا خدمت خود ایجاد کند می تواند بهتر در ذهن مشتریان ثبت شود. بنابر این نام های تجاری ایی که سرمایه هوشی ندارند در رقابت عقب می افتند.

نداشتن سرعت، سد سوم در رشد نام تجاری است. نامی که نتواند سریع عمل کند موفق نمی شود. سرعت به معنای این است که سریع بازار را تحلیل کند، سریع سرمایه لازم را فراهم کند، سریع تر از بقیه در سرمایه هوشی سرمایه گذاری کند و خلاصه این که لاک پشت نباشد!!!

نمونه بارز آن شرکت اپل است که در آغاز کار تصمیم داشت در تولید محصولاتش روندی محدود را حفظ کند؛ در حالی که مایکروسافت با شیوه ی معمول تولید بازار را تحت سیطره خود در آورد. مارتی نویمار

نام تجاری برای موفقیت نیاز دارد که بر سد هایی که ذکر کردیم فایق آید. در چنین حالتی است که می تواند در ذهن مصرف کنندگان بنایی مستحکم بسازد. این شرایط باعث شکل گیری فضایی خاص در ذهن مشتری می شود و سبب می شود مشتری در بین شلوغی و ازدحام بازار های مجازی و غیر مجازی نام تجاری مد نظر خود را در گوشه ی ذهنش ثبت کند و این به معنای پیروزی در میدان رقابت است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

 

شماره تماس جهت مشاوره!