سازمان تحقیقات بازار

 

سازمان تحقیقات بازار

محدودیت هایی برای آنچه که یک محقق بازار به تنهایی می تواند به دست آورد وجود دارد. مطمئناً محقق می تواند تحقیقات اسنادی انجام دهد، و نکته قابل بحث این است، کسی که در داخل یک سازمان کار می کند بهترین فرد برای انجام این کار است (به فصل ۵ مراجعه کنید). یک فرد داخلی به مراتب بهتر از کسی که بیرون است داده ها را تفسیر کند. یک محقق بازار به تنهایی می تواند یک پرسشنامه آنلاین برای نمونه ای از مشتریان ارسال کند و پاسخها را تجزیه و تحلیل کند (به فصل ۱۵ مراجعه کنید). با این حال، بیشتر تحقیقات بازار نیازمند یک یا چند نوع کارمیدانی، تدارکات، و بودجه است و نیاز به رعایت جدول زمانی نیاز به تقسیم کار و رویکرد تیمی دارد. گزینه های کار میدانی بخش مهمی از فرآیند تحقیقات بازار هستند و ما فضای خوبی را در این کتاب به آنها اختصاص می دهیم. اینها به صورت مفصل در فصل ۶ (گروه های کانونی)، ۷ (مصاحبه عمیق)، ۱۲ (مصاحبه حضوری)، ۱۳ (مصاحبه تلفنی) و ۱۵ (نظرسنجی آنلاین) مورد بحث قرار گرفته اند.

در طرح کلی فرآیند تحقیقات بازار وظایف تحت پوشش را می توان به طور ابتدایی بین «فکر کردن» و «انجام دادن» تقسیم کرد. وظایف نوع تفکر شامل برنامه ریزی تحقیق، انتخاب مناسب طرح تحقیق ، تهیه پرسشنامه و ابزارهای مشابه، تصمیم گیری در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها، و اطلاع رسانی نتایج است. این وظایف به مهارت‌های سطح حرفه‌ای و پیش‌زمینه‌ای در بدنه تئوری زیربنای تحقیقات بازار نیاز دارند. با این حال، معمولاً بر خلاف انجام بخش‌هایی از فرآیند، برای فرآیند این بخش‌ها به یک تیم بزرگ نیاز نیست؛ در بسیاری از پروژه ها، کار توسط یک نفر قابل انجام است.

دو بخش اصلی انجام تحقیقات جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها است. تقریباً جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها از هر لحاظ نیاز به کمک حرفه ای دارد. تحقیقات عمیقی که از گروه های کانونی استفاده میکنند به فردی برای جذب شرکت کنندگان و مکانی برای برگزاری مراسم که امکانات ضبط و آینه یک طرفه داشته باشد نیاز دارند. گروه های کانونی که برگزار میشوند به یک مدیر نیاز دارد که مهارت اداره کردن شرکت کنندگان و ترغیب آنها به گفتگو را داشته باشد.
در مورد مطالعات کمی، به اندازه کافی در مورد جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها باید فکر کرد. به عنوان مثال مطالعه ای را در نظر بگیرید که هدف آن پی بردن به دیدگاه های مردم راجع به ماست در اروپا است. احتمالاً دیدگاه ها به ماست و مارک های مختلف موجود در منطقه متفاوت است. مطمئنا در روش تحقیقات کمی بیشتر مصاحبه ها توسط پاسخ دهندگان که اعضای یک پانل تحقیقات بازار هستند از طریق تلفن یا پرسشنامه ها تکمیل می شود. ممکن است تصمیم بگیرند که مصاحبه ها بجای اینکه در سراسر اروپا پخش شوند در تعداد محدودی از شهر ها متمرکز شود. در حال حاضر کاملا مشخص است که هر کسی که این نظرسنجی را انجام می دهد به کمک احتیاج دارد. علاوه بر «تفکر» جنبه های کاری، مانند انتخاب روش مصاحبه، کشورهای محل مصاحبه و حجم نمونه در هر کشور، برای ترجمه سؤالات، انجام مصاحبه ها و انجام تجزیه و تحلیل کمک لازم است.

پردازش داده ها در حوزه تحقیقات بازار است که در آن فناوری اطلاعات (IT) طولانی ترین تأثیر را داشته است (IT همچنین به طور گسترده در جمع آوری داده ها از طریق نظرسنجی های آنلاین استفاده می شود). داده‌ها اغلب در زمان مصاحبه توسط مصاحبه‌کنندگان وارد رایانه می‌شوند که در مصاحبه‌های حضوری (مصاحبه شخصی به کمک رایانه) یا در مصاحبه‌های تلفنی (CATI – مصاحبه تلفنی به کمک رایانه) از لب تاپ استفاده می‌کنند. همه داده ها مستقیماً در حین انجام مصاحبه وارد نمی شوند. برخی از آنها بر روی پرسشنامه های کاغذی ثبت می شوند و در زمان بعدی توسط کارکنان “کدگذاری” و “ورود داده ها” به رایانه ها منتقل می شوند. همه داده ها مستقیماً به عنوان وارد نمی شوند مصاحبه انجام می شود؛

بنابراین باز هم، محقق حرفه ای برای انجام موثر کارها نیاز به کمک یک تیم بزرگ دارد. همچنین، فناوری اطلاعات یا IT از نظر پردازش داده، متخصصان جدیدی (« به ویژه نویسندگان ») را وارد صنعت تحقیقات بازار کرده و تیم مورد نیاز برای بسیاری از انواع پروژه ها را گسترش داده است. شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد.

برای برگزاری نظرسنجی ها تدارکات پیچیده ای مورد نیاز است به این معنی که این امر باید به شرکت های تخصصی تحقیقات بازار واگذار شود. کارکنان تحقیقات داخلی به عنوان رابط با سایر بخش ها در داخل سازمان عمل می کنند و به نوشتن مشخصات برای تحقیقات، ارزیابی مناقصه ها و کنترل پروژه ها کمک می کنند. شرکت تحقیقات بازار ایده مجری انواع پروژه های تحقیقات کمی و کیفی در تمامی شهر های ایران می باشد.

در اقتصادهای تکامل یافته جهان غرب صدها تامین کننده تحقیقات بازار وجود دارد، از شرکت های کوچکی که خدمات تخصصی اعم از مدیریت گروهای کانونی یا مدل سازی آماری ارائه می دهند گرفته تا غول های بین المللی که در سراسر جهان شعبه دارند. احتمالاً یکی از پیامدهای شکاف سازمانی بین تأمین‌کنندگان (آژانس‌ها) و مشتریان تحقیقات بازار (شرکت‌هایی که تصمیمات بازاریابی می‌گیرند) این است که پتانسیل کامل تحقیقات بازار که موجب تصمیم‌گیری میشود تحقق پیدا نکند. محقق، هرچقدر با تجربه و ماهر باشد، اغلب دور از دسترس و با تصمیم گیرندگان غریبه است. او همچنین ممکن است از سایر عواملی که در توانایی های تصمیم گیری نیاز است در نظر گرفته شود -تولید، مالی و اهداف گسترده تر شرکت ، مصون است. علاوه بر این، اغلب محققان بازار درست یا نادرست، به عنوان افراد پشتیبان دیده می شوند: در زمینه های محدود ارزشمند هستند، اما قادر به ارائه دیدگاه گسترده تر یا کمک به استراتژی بلندمدت نیستند. علیرقم اینکه محققان از مزیت بکارگیری تجربه هایشان در بسیاری از بازارهایی که بررسی می کنند برخوردارند و به دلیل اینکه در حال حاضر به مجموعه های بسیار قدرتمندتری از ابزارهای آماری که به تفسیر آنها کمک می کند دسترسی دارند، این نقش در حال تغییر است.

خلاصه

تصمیمات بازاریابی با تحقیقات بازار، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر سیستماتیک اطلاعات مرتبط است. این صنعت در اوایل دهه ۱۹۰۰ در ایالات متحده ایجاد شد و توسط شرکت های بزرگ در سراسر جهان به طور گسترده پذیرفته شده است.
شرکت های بزرگ به صورت مداوم به تحقیقات بازار در برنامه ریزی بازاریابی خود نیاز دارند. در طول سال ها برنامه های کاربردی برای تحقیقات بازار رشد کرده اند و محققان بازار بیش از پیش از این مدل سازی ها برای بهبود ارتباط داده های خود استفاده می کنند.
رایج ترین برنامه های کاربردی برای تحقیقات بازار، برای ارزیابی رضایت مشتری و وفاداری آنها، برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات ، برای نشان دادن مقدار و سهام فروشندگان بازار ، برای ارزیابی استفاده و نگرش به محصولات، برای تعیین استراتژی های قیمت گذاری مطلوب و تأثیر نام تجاری و تعیین استراتژی های تقسیم بندی موثر است.

تفاوت فاحشی بین تحقیقات از عامه ی مردم و تحقیقات از خریداران محصول وجود دارد. تحقیقات بازار تجاری توسط بخش های تصمیمات پیچیده مشخص میشود، که اغلب چندین نفر را شامل می شود ، در حالی که تحقیقات مصرف کننده به طور کلی بر یک فرد یا یک خانواده تمرکز می کند. دو دسته مهم در تحقیقات بازار وجود دارد ، کیفی و کمی. تحقیقات کیفی اغلب به عنوان یک پیش نیاز برای یک مطالعه وسیع تر مورد استفاده قرار می گیرد و داده های تشخیصی و نگرشی را با استفاده از گروه های کانونی و مصاحبه های عمقی ارائه می دهد. اجرای انواع پروژه های ریتل آدیت تحقیقات بازاریابی و فوکس گروپ و محاسبه اندازه بازار و سهم بازار رقبا و اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی و داخلی در تمام شهرهای ایران

تحقیقات کمی با مصاحبه های بسیار زیادی ارتباط دارد ، حداقل ۲۰۰ و گاهی اوقات ۱۰۰۰ یا بیشتر می باشد . این اعداد ارزیابی رفتار و نگرش هایی را ارائه می دهند که نشان دهنده بازار بزرگتری است که از آن به عنوان نمونه استفاده شده است.
به طور خلاصه فرایند تحقیق بازار با شناسایی مشکل شروع می شود . این عمل توسط حامی تحقیقات آماده میشود و توسط محققان بازار به یک طرح پیشنهادی تبدیل می شود. طرح پیشنهادی ، اغلب شامل داده هایی از تحقیقات اسنادی و کار میدانی است که از روش های کیفی و کمی بدست آمده ، طراحی مطالعات را نشان می دهد. پروژه نتیجه تجزیه و تحلیل و گزارش دهی است . اکثر برنامه های تحقیقات بازار از زحمت خیلی زیاد در مصاحبه و تجزیه و تحلیل بدست می ایند . به همین دلیل، نظرسنجی های بزرگی باید توسط شرکت های متخصص تحقیقات بازار برای انجام بسیاری از وظایف سازماندهی شود .

 

 

………………………………………………………………………………………………………………………………….

درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۹۴ با نام تجاری “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” آغاز نمود. در ابتدا، تمامی فعالیت­ های این شرکت معطوف به اجرای پروژه­ های تحقیقات بازاریابی مختص واحدهای صنعتی در حوزه داخلی بود اما در ادامه با تلاش­ های بی وقفه موسس و مدیر عامل این مجموعه، جناب آقای دکتر بزاززاده، این شرکت توانست در عرصه بین الملل نیز فعالیت های خود را توسعه دهد. تمرکز اصلی شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در طی سال­های گذشته بیشتر به مباحث صادراتی معطوف بوده است لذا بخش عمده­ای از رزومه عملیاتی این شرکت به فعالیت­های صادراتی خلاصه شده است و از اینرو شرکت ایده سازان بازار فردا رسالت اصلی خود را توسعه بازار محصولات ایرانی در کلاس جهانی تعریف کرده است.

شرکت های تحقیقاتی و تبلیغاتی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما تعداد بسیار اندکی از آنها را می توان یافت که در عرصه بین المللی نیز فعالیت داشته باشند؛ شرکت ایده سازان بازار فردا که به اختصار “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” شناخته می شود در طی سال های گذشته تجارب بسیار ارزنده ای را عرصه داخلی و برون مرزی در رزومه کاری خود دارد. با توجه به اینکه در اساسنامه این شرکت بر دو ستون اصلی تحقیقات بازاریابی و اجرای پروژه­ های تبلیغاتی تاکید شده است لذا تعداد زیادی از پروژه ­های اجرا شده حول همین دو محور اساسی بوده است. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده با در اختیار داشتن شبکه تحقیقاتی قوی در کشورهای عراق، ازبکستان، ساحل عاج، عمان، امارات متحده عربی و سایر کشورهای جهان، این توانایی را دارد تا در اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و یا تبلیغاتی به شرکت های ایرانی که علاقه­ مند به صادرات کالا و خدمات خود در عرصه ­های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و یا بازرگانی هستند، کمک نماید.

شرکت تحقیقات بازاریابی ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران توانایی اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی و همچنین اعتبار سنجی مشتریان خارجی صادرکنندگان ایرانی را دارد. شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردید و این صندوق به پشتوانه حمایت­های مالی دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، علاوه بر پوشش ریسک ­های سیاسی و تجاری حاصل از صادرات، با صدور انواع ضمانت نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی فعالیت دارد. ما در شرکت تحقیقات بازاریابی ایده از بازار داخلی غافل نبوده ­ایم و به لطف همکاری و همراهی دوستان خوبمان در طی سال­ های گذشته توانسته ­ایم در عرصه­ های مختلف تحقیقاتی و همچنین تبلیغاتی به عنوان مشاور و یا مجری، پروژه­های متعددی را برای واحدهای صنعتی، خدماتی و بازرگانی در داخل کشور اجرا نماییم.

خدمات موسسه تحقیقات بازاریابی ایده

تمامی فعالیت های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک محصول باید حساب شده و در قالب­ های مشخص تدوین شود و فعالیت ­های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف گردد. طرح یا برنامه بازاریابی یکی از بخش­ های مهم طرح کسب و کار به شمار می­ آید. از این جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی بخش مهمی از فرآیند مدیریتی و بودجه ­بندی سازمان­ ها تلقی می شود. برنامه بازاریابی، سند یا طرحی است که برنامه ­ها و فعالیت­ های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت را برای سال­ های آتی مشخص می کند. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت­ هایی در چه زمانی و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژیک شرکت در حوزه داخلی و صادراتی تحقق یابد. کلینیک مشاوره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) با ارائه خدمات زیر در کنار کارفرمایان عزیز خواهد بود:

  • اجرای انواع روش های تحقیقات بازاریابی به جهت شناخت دقیق ­تر از شرایط موجود بازار در عرصه داخلی و صادراتی
  • تعیین چشم انداز و ماموریت بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • تعیین اهداف مالی شرکت کارفرما در جهت تحقق بهتر برنامه جامع بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
  • تعیین اهداف عملیاتی و در عین حال استراتژیک در حوزه بازاریابی داخلی و بین الملل
  • تعیین بودجه تبلیغاتی(Promotion) شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
  • اجرای انواع پروژه­های تبلیغاتی در حوزه داخلی و برون مرزی
  • طراحی گردش کار(Work Flow) بخش بازاریابی و فروش بر اساس شرایط موجود شرکت کارفرما
  • اتوماسیون سازی واحد بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در دو حوزه داخلی و صادراتی
  • آموزش، مشاوره و نظارت بر تمامی ارکان برنامه جامع بازاریابی ترسیم شده

……………………………………………………………………………………………………………………………………

شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: مجری انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و تبلیغاتی در حوزه داخلی و صادراتی

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: ارائه انواع خدمات مشاوره ای در حوزه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش، برندینگ و صادرات به کشورهای مختلف عربی، آفریقایی و …

آدرس دفتر شرکت: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶
واتس آپ شرکت ایده: ۰۹۳۰۲۷۹۱۲۳۰

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

سایت کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: www.mrioi.com

سایت مقالات تخصصی بازاریابی صادراتی: www.mrvisitor.ir

سایت رسمی شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: www.mrioi.co

در صورت تمایل با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

…………………………………………………………………………………………………………………………………

 


فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید