زمانی که مشتری ” اوه ” می گوید و بازاریابی

برای بازاریابی موفق باید بتوانید در مشتری احساس خوبی را ایجاد کنید. برای ایجاد کردن این احساس در مشتری نیاز دارید از روش های مختلفی استفاده کنید اما، تقلید از سایر کسب و کار ها نمی تواند کمک چندانی به شما نماید و در نهایت شما باید بتوانید با خلاقیت به خرج دادن مشتریان خود را جذب کنید…

اوه در بازاریابی چیست؟

تا به حال به زمانی که مشتری در هنگام بازاریابی شما برانگیخته می شود توجه کرده اید؟ بسیاری از مشتریان پس از برانگیختگی تنها یک واژه کوتاه را بیان می کنند: اوه درواقع بیان احساسی است که مشتریان در زمانی که شادی وصف برانگیزی از بازاریابی حرفه ایی شما دریافت می کنند به زبان خود جاری می سازند. اوه حالتی شخصی است که تا فردی خودش آن را درک نکرده باشد نمی تواند به عمق آن پی ببرد.

شگفتی!

اوه در بازاریابی با شگفتی همراه است. اوه زمانی رخ می دهد که فرد انتظاری که از دریافت محصول و خدمات شما دارد را در ذهنش تداعی کرده است اما، چیزی بیش از انتظار خود را دریافت می کند. در واقع اگر بخواهیم خیلی خلاقانه و جامع این تعریف را بیان کنیم باید بگوییم تفاوت با نتیجه مورد انتظار مشتری سبب خلق اوه در بازاریابی می شود.

وظیفه بازاریاب

به طور طبیعی زمانی که شما به عنوان یک بازاریاب شروع به بازاریابی محصول و خدمات خود می کنید مشتریان شما نسبت به صحت اطلاعاتی که به آنان می دهید شک و دودلی دارند و این امر طبیعی است. در اینجا وظیفه بازاریاب این است که تا جایی که می تواند از این شک و دودلی بکاهد تا بتواند مشتری را نسبت به خرید متقاعد کند. تا این مرحله را به طور معمول بسیاری از بازاریاب ها انجام می دهند و می توانند مشتریان خود را متقاعد کنند که خرید نمایند اما، تنها بازاریابان حرفه ایی می توانند مشتریان را به شکلی متقاعد کنند که علاوه بر خرید کردن واژه اوه را نیز از فرط رضایت بر زبان برانند. رسیدن به این مرحله برای یک بازاریاب کار دشواری است و بازاریاب برای رسیدن به این مرحله باید گام های خاصی را بپیماید. در مطلب بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media