۹ مرداد, ۱۳۹۸

زمانی که مشتری اوه می گوید و بازاریابی جان می گیرد (بخش ۲)

در مطلب قبلی به بیان تعریفی از واژه اوه در بازاریابی پرداختیم. در این مطلب می خواهیم به بیان نکته هایی بپردازیم که بازاریاب با توجه به آن نکته ها، می تواند به این مرحله دست یابد.

برای رسیدن به واژه اوه توسط مشتریانتان شما به عنوان بازاریاب باید بتوانید که:

در کوتاهترین زمان تمام ویژگی های محصول یا خدمات خود را بیان کنید و البته برای این که در زمان خود و مشتریان صرفه جویی کنید اصل خلاصه سازی را فراموش نکنید.

در مرحله بعدی نیاز است که به طور واقع بینانه اگر محصول یا خدمات شما کمی و کاستی ایی دارد برای مشتری شرح دهید. ایجاد توازن بین مرحله قبلی و این مرحله در بازاریابی بسیار مهم است و می تواند در به وجود آمدن حس صداقت موثر باشد. زیرا اگر بازاریابی این دو مرحله را به خوبی انجام دهد مشتری به او بسیار راحت تر اعتماد می کند.

آزمایش محصول در برابر مشتری قبل از خرید نیز سبب می شود مشتری سریع تر به درجه برانگیختگی برسد و آن اوه جادویی در بازاریابی را به زبان براند. البته در مورد خدمات کار سخت تر است زیرا، خدمات قابلیت آزمایش در برابر مشتری را ندارند و در این مورد ارائه ضمانت نامه می تواند کارگشا باشد.

آیا اوه در بازاریابی مُسری است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بیان واژه اوه در بازاریابی مسری است. یعنی اگر مشتریان شما حس خوب اوه را تجربه کنند مطمئن باشید این حس خوب را به افراد بسیاری منتقل می کنند و به یکی از حامیان پر و پا قرص شما تبدیل می شوند. اوه اثرگذاری ویروسی دارد و اگر مالک کسب و کاری بتواند بازاریابی را استخدام کند که توانایی ایجاد واژه اوه را در مشتریانش داشته باشد بدون شک نسبت به رقبای خود به برتری دست خواهد یافت.

اوه چیزی است که می توان یک نام تجاری را از سایر کسب و کار ها متمایز کند. ایجاد اوه هیچ زمان تصادفی نبوده است و برای رسیدن به این مرحله باید از استراتژی های خاصی برای جلب توجه مشتریان خود استفاده نمایید.

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.