مارک بودن یک متخصص علوم رفتاری و زبان بدن است. وی سالانه با برگزاری کنفرانس های متنوع به نقاط مختلف دنیا سفر می کند و در زمینه ارتباطات کلامی و غیر کلامی در زمینه کسب و کار، مطالب ارزشمندی را ارائه می دهد. وی مدرس زبان بدن افراد مهمی از جمله روسای جمهور کشورهای مختلف، سیاستمداران به نام و مدیران شرکت های چند ملیتی است.  وی تا کنون در حوزه زبان بدن سه کتاب را به چاپ رسانده است که پر فروشترین آنها، کتاب زبان بدن در کسب و کار است که بخشی از پیشگفتار آن در زیر آمده است:

«به گفته یکی از مدیران ارشد بازار سهام لندن، از هر پنج ارتباط کلامی، چهار تای آنها ناموفق است. به این معنی که اغلب رهبران، مدیران، کارفرمایان و فروشندگان، هنگام صحبت با افرادی که در رابطه با کسب و کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، تأثیرگذاری بسیار کمی دارند. اگر با این حقیقت موافق باشید که برتری در ایجاد ارتباط، یک امر کلیدی برای موفقیت در هر کسب و کار است، و بپذیرید که بخش بزرگی از ارتباطات انسانی به صورت غیر شفاهی روی می دهد، دانستن پاسخ این سوال برایتان خالی از لطف نخواهد بود که هنگام صحبت کردن با همکاران، مشتری ها و مافوق هایتان، چگونه می توان با استفاده از “زبان بدن” تأثیرگذار و مجذوب کننده بود، همیشه برتری داشت، اعتماد دیگران را جلب کرد، و از ارتباطات خود در راستای گسترش کسب و کار خود بهره برد.

زبان بدن در کسب و کار / مارک بودن

اگر می خواهید در ارتباطاتی از قبیل سخنرانی، جلسات گروهی، مصاحبه و نقد، گفتگوهای دو نفره، گپ های دوستانه، و حتی حضور در رسانه، جلب اعتماد کنید و برای همه سودمند باشید، می توانید از همین الان با کسب مهارت های فیزیکی که در این کتاب شرح داده شده است، یادگیری یک سیستم جدید و قدرتمند را آغاز کنید که شما را از جمع عامه مردم جدا می کند و کمکتان می نماید تا ارتباطات خود را با اعتماد به نفس کامل برقرار کنید.

اگر می خواهید دقیقا متوجه شوید که این مهارت های جدید چرا و چگونه مؤثر واقع می شوند، فصول این کتاب را عمیقا مطالعه کنید، تمرینات آن را انجام دهید، و بررسی های موردی “از فرضیه تا عمل” را به خاطر بسپارید. این موارد، به عنوان منبعی جانبی برای بالا بردن سطح مهارت و استعدادهای فردی در یادگیری زبان بدن، در کتاب حاضر گنجانده شده است. اما اگر بخواهید سریعتر متوجه شوید که برای کسب اعتماد، دقیقا چه کارهای فیزیکی باید انجام دهید، می توانید از مقدمه چشم پوشی کنید و مستقیم به سراغ “خلاصه نکات فصول” و قسمت های عملی “تمرین” بروید.»

نویسنده:

تهیه محتوا: تیم تدوین محتوا

 

5 دیدگاه در زبان بدن در کسب و کار / مارک بودن
  1. سلام
    یکی از موقعیت هایی که می توان از زبان بدن بیشترین بهره برداری را نمود دیپلماسی است . هرچند که شاید موضوع دیپلماسی به موضوع سایت ارتباطی نداشته باشد اما به هر تقدیر وقتی صحبت از منافع باشد موضوع را می توان با اندکی تخفیف یکسان در نظر گرفت .در موضوع دیپلماسی منافع ملی یا کشوری مد نظر است در موضوع بازاریابی فروش منافع شخصی و شرکتی مورد توجه قرار می گیرد.
    یکی از مهم ترین کاربرد های زبان بدن برای بیان نظرات و احساسات درونی در مذاکرات سیاسی میان سران کشور هاست
    باتیزبینی برروی رفتارهای مقامات کشورها با هم می توان از اشتیاق طرف مقابل به ایجاد ارتباط پی برد
    دگمه های باز کت دیپلمات ؛دست باز یا بسته در دست دادن ؛پاروی پا انداختن در نشستن اخم کردن و یا لبخند زدن نشانه های جدی ابراز حس واقعی دیپلماتها است که به صورت رسمی و بیانی و کتبی ابلاغ نمی شود ولی کاملا قابل استناد و بهره برداری است

  2. حمید سیامک نژاد ۱۸ آبان, ۱۳۹۴ در ۱۷:۲۱ پاسخ

    با سلام و وقت بخیر
    بسیار ممنون بابت معرفی کتاب زبان بدن در کسب و کار (مارک بودن)

  3. حمید سیامک نژاد ۱۸ آبان, ۱۳۹۴ در ۱۷:۴۶ پاسخ

    آیا این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و میتوان آن را تهیه کرد؟
    ممنون

  4. ممنون مطلب خوبی بود


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.