زبان-بدن-در-بازاریابی-و-فروش, بزاززاده

زبان بدن در بازاریابی و فروش

در ارتباط با تکنیک های بازاریابی و فروش کتب متعددی نوشته شده اما، کمتر کتابی به تبیین جایگاه استراتژیک ارتباطات غیر کلامی پرداخته است. پروفسور آلبرت محرابیان به این امر پی برد که ارتباطات غیر کلامی نسبت به سایر ابزار های ارتباطی بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب خواهد داشت.

زبان بدن در بازاریابی و فروش

مخاطب ما در اینجا یک مشتری است، همان کسی که قرار است به او، ایده خدمات و کالای خود را بفروشیم؛ ما برای برقراری ارتباط بهتر با وی از سه ابزار کلیدی

  • کلمات
  • لحن بیان و
  • حرکات بدن که به آن همان زبان بدن می گوییم استفاده می کنیم.

زبان بدن دارای اهمیت خاصی است این نوع از زبان می تواند منجر به موفقیت یا عدم موفقیت ما به عنوان یک بازاریاب و فروشنده ی حرفه ایی شود.

شناخت لازمه ی هر حرکتی است و برای شروع یک بیزنس خوب باید بدانیم شریک تجاری ما، چه بازخوردی از ایده،خدمات و یا کالای ما دارد. انسان ها به دلایل مختلف آن چیزی را که در ذهن دارند بیان نمی کنند؛ حال ما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ایی چه طور بتوانیم در کمترین زمان بازخورد مناسبی از فرآیند مذاکره خود بگیریم و به این نتیجه برسیم که آیا این معامله می تواند مفید باشد یا نه.

همه ما از زمانی که از خواب بیدار می شویم در محیط خانواده یا محل کار در ارتباط با همنوعان خود هستیم و جالب تر اینکه به نحوی در حال خرید و فروش ایده های خود به دیگران هستیم؛ لزوماً برای این معامله نباید پولی جا به جا شود؛ همین که طرف مقابل طرز نگاه ما را نسبت به موضوعات قبول کند یعنی این که ما توانسته ایم ایده خود را بفروشیم!

پس به بیان دیگر همه ما یک فروشنده هستیم. با این استدلال، شناخت کامل زبان بدن مشتری می تواند به نیروی عظیم و کاربردی تبدیل شود که به ما کمک می کند تا از بسیاری از دو راهی ها، شک ها و تردید ها رهایی یافته و در نهایت تصمیم های اثربخش تر و کارآمدتری را بگیریم.

در کتاب پیش روی ما در چهارده فصل، به صورت روان و خلاصه زبان بدن را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم و کاربرد های هر بخش را با توجه به شرایط مختلف و فرهنگ کشور های متفاوت مورد بررسی قرار می دهیم. این کتاب با نگاهی خلاصه اما کاربردی، دید نویی را به علاقه مندان به مباحث زبان بدن به خصوص دانشجویان رشته های مدیریت بازاریابی و فروش ارائه می دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

22 دیدگاه روشن زبان بدن در بازاریابی و فروش

  • Avatar
    آرش صفایی مهرو

    با عرض سلام… به نظر بنده زبان بدن فقط می تواند در فروش مستقیم و face to face و مواجه مستقیم با خریدار و مشتری تاثیر گذار باشد و ترفیع بسیار مطمئنی در فروش مستقیم با مشتریست… و لزوماً غیر مستقیم کاربرد بسیار کمتری دارد…

  • Avatar
    محمد اسدی مطلق

    اگر فروشندگان دست به سينه در مقابل مشتري به حرف‌هاي او گوش كنند يا به اين طريق با او صحبت كنند، يك حالت مقاومت، از فروشنده در ذهن مشتري القا مي‌شود. فروشنده‌ها هنگام صحبت كردن با مشتري بهتر است دست‌هاي خود را آزاد و رها بگذارند، و در حين صحبت كردن، از نشان دادن كف دست خود به طرف مشتري غافل نشوند. وقتي افراد مي‌خواهند صداقت و راستگويي خود را به طرف مقابل نشان دهند، مي‌توانند با يك يا دو دست خود به طوري كه كف دست‌ها رو به بالا باشد، اين كار را در حين صحبت كردن انجام دهند.
    زبان بدن برای فروشنده خیلی مهمه

  • Avatar
    مرتضی جهرمی

    باسلام.
    بااستفاده از تکنیک زبان بدن در بازاریابی و فروش علاوه بر جلب اعتماد مشتری و ارائه خدمات متنوع خود به مشتری باعث دلگرمی و تشویق مشتری برای درخواست بیشتر کالا نیز میشود.
    این تکنیک باید بااستفاده از لحن و حرکات متقابل نسبت به مشتری باشد که بازاریاب را مجبور میکند خود و ایده های خود را برای جلب مشتریان به روز کند و نسبت به شرایط آنها را تغییر دهد مثل بازاریاب بیمه عمر

  • Avatar

    برای انجام هرچه بهتر عمل بازاریابی و خرید و فروش باید به چندین تکنیک توجه کرد .
    نوع کلمات
    لحن بیان کلمات
    زبان بدن
    زبان بدن در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در روابط مستقیم تاثیر بسزایی دارد زیرا انسان ها به دلایل مختلف از بیان مستقیم آنچه ک در ذهن دارند امتناع میکنند اما با شناخت زبان بدن میتوان به طور غیرمستقیم به اینکه آنها چه بازخوردی نسبت به ایده یا کالا یا امور ما دارند پی برد .

  • Avatar

    با سلام به نظرمن دانستن Bady Language وداشتن روابط عمومی بالا ورسوم هر کشور….. می تواند درانعقاد قرار دادهای خارجی تاثیر گذار باشد متشکرم گرمابی

  • Avatar
    مریم گرمابی

    با سلام به نظرمن دانستن Bady Language وداشتن روابط عمومی بالا ورسوم هر کشور….. می تواند درانعقاد قرار دادهای خارجی تاثیر گذار باشد متشکرم گرمابی

  • Avatar
    مریم گرمابی

    به نطر من دانستن کامل زبان بدن و داشتن روابط عمومی بالا و… می تواند در معامله های خارجی پر ثمر باشد

  • Avatar
    مریم فرهادی

    علاوه بر برقراری ارتباط کلامی با افراد،می توانیم به گونه ای دیگر هم ارتباط های موفقی برقرار کنیم.به این صورت که از زبان بدن و یا ارتباط غیر کلامی استفاده کنیم.در واقع زبان بدن ارتباط غیر کلامی است که افراد به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از آن استفاده می کنند.
    گفته می‌شود که ارتباطات خوب پایه و اساس رابطه‌های موفق است، بنابراین توانایی شناخت و استفاده درست از رابطه‌ی غیرکلامی یا همان زبان بدن ابزار قدرتمندی است که به شما این امکان را می‌دهد که منظور واقعی‌تان را به فرد مقابل برسانید و تعامل با دیگران را به یک تجربه‌ی آسان و لذت‌بخش تبدیل کنید. در این مقاله با ترفند هایی از زبان بدن آشنا می‌شوید، که شما را دوست‌داشتنی می‌کند.
    برقراری ارتباط مناسب, و بویژه ارتباط غیر کلامی یا زبان بدن قدرت شما را در تبادل نظرات افزایش می دهد. شما در شغل و حرفه خود به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنید. همچنین جذب مشتری به مهارتهای ارتباطی شما بستگی دارد. بنابراین زیربنا و شالوده موفقیت شما در امر رضایتمندی و جذب مشتری برقراری ارتباط متناسب است و این اهمیت، ارتباطات و ارزش آنها را در مشتری مداری روشن می کند.

  • Avatar

    با سلام خدمت استادان ارجمند
    فکر می کنم همان طور که شناخت زبان بدن کمک زیادی در امر ارائه خدمات به مشتری می کند طرزصحیح استفاده از آن هم اگر به جا باشد موفقیت را دوچندان می کند.

  • Avatar
    محمد نوجوان

    به نظر من زبان بدن جزء اصلی ترین راه های بازاریابی و فروش میباشد بنابراین شخص فروشنده حتما باید علم فروشندگی را بداند در فروشندگی باید به تمام نکات اعم از روانشناختی در مورد ارباب رجوع را حتما مد نظر قرار بدهد

  • Avatar

    زبان بدن تنها عاملیه که وابسته به ملت، فرهنگ یا کسب و کار خاصی نیست و بین همه تقریبا مشترکه. پس برای رسیدن به موفقیت در کار و زندگی شخصی، یاد گرفتنش میتونه جزء کارایی باشه که باید تو اولویت هامون قرار بدیم.

  • Avatar
    لیلا علیزاده

    استفاده از زبان بدن نه تنها برای فروش یک محصول از جانب فروشنده میتواند بسیار مهم باشدبلکه گاهی منجر به بستن قرار دادهای تجاری بسیار کلان نیز میشود فقط کافی است که افراد فن برقراری ارتباط با دیگران را به خوبی بدانند. مثلا یک فروشنده برای اینکه بتواند مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند باید بتواند یا از طریق لحن صحبت کردن، یا بواسطه حرکات با دست، وحتی از طریق چشم ونگاه مشتری خود را ترغیب به خرید نماید. ونکته مهم اینکه زبان بدن واستفاده از آن در فرهنگ های مختلف وکشور های مختلف متفاوت است که دانستن وبه کار گیری آنها باعث رونق کسب وکار میشود چه به صورت خرد ویا بصورت کلان.

  • Avatar
    رضا کلهرنیا

    از آنجايی که زبان کلامی تحت کنترل بخش هوشيار مغز انسان قرار دارد ما می توانيم آگاهانه کلماتی را بر زبان جاری کنيم که با احساسات و نيات واقعی ما همخوانی نداشته باشند و در نتيجه نيت واقعی خود را پنهان و آن را به گونه ای ديگر جلوه دهيم. اما زبان بدن توسط بخش نا هوشيار مغز کنترل می شود و ما کنترل چندانی بر
    آن نداريم و ازاين رو باز تاب دهنده احساسات واقعی و درونی ماست.

  • Avatar
    رضا کلهرنیا

    از آنجايی که زبان کلامی تحت کنترل بخش هوشيار مغز انسان قرار دارد ما می توانيم آگاهانه کلماتی را بر زبان جاری کنيم که با احساسات و نيات واقعی ما همخوانی نداشته باشند و در نتيجه نيت واقعی خود را پنهان و آن را به گونه ای ديگر جلوه دهيم. اما زبان بدن توسط بخش نا هوشيار مغز کنترل می شود و ما کنترل چندانی بر
    ان نداريم و ازاين رو باز تاب دهنده احساسات واقعی و درونی ماست.

  • Avatar

    برای انجام هرچه بهتر عمل بازاریابی و خرید و فروش باید به چندین تکنیک توجه کرد .
    نوع کلمات
    لحن بیان کلمات
    زبان بدن
    زبان بدن در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در روابط مستقیم تاثیر بسزایی دارد زیرا انسان ها به دلایل مختلف از بیان مستقیم آنچه ک در ذهن دارند امتناع میکنند اما با شناخت زبان بدن میتوان به طور غیرمستقیم به اینکه آنها چه بازخوردی نسبت به ایده یا کالا یا امور ما دارند پی برد .

  • Avatar
    نغمه فرزیان

    همانگونه که در مطلب فوق گفته شد ارتباط زبان بدنی از طریق : کلمات ،لحن بیان،حرکات بدن می باشد
    زبان بدن در بازاریابی ،فروش و زندگی روزمره مهم می باشد. تحقیقات بسیاری در رابطه با زبان بدن و ارتباط کلامی انجام شده که شواهد نشان می دهد در افراد نابینا و نا شنوا که از کانالهای دیداری و شنیداری نمیتوانند استفاده کنند ،از طریق یاد گرفتن زبان بدن می توانند منظور خود را به دیگران برسانند.پس نتیجه میگیریم در بازاریابی و فروش علاوه بر ارتباط کلامی مناسب ،از روش زبان بدن هم باید استفاده کرد چون در بیشتر موارد تاثیر آن از ارتباط کلامی بیشتر می باشد.

  • Avatar

    به نظر من یه اول باید فن بیان بالا داشته باش تا بتواند مشتری را راقب به خرید اون کالا بشود و درکشور های مختلف این ارتباط متفاوت است

  • Avatar

    زبان بدن می تواند به عنوان یک ابزار مهم در جذب مشتری تاثیرگذار باشد در معامله های تجاری طرز برخورد افراد _پوشش افراد _گوش دادن افراد به مخاطب خود یا همان مشتری شاید موفق از یک بیزینسی باشد که در آن ساعتها صحبت شده و نتیجه ای حاصل نگردیده است

  • Avatar

    من معتقدم زبان بدن خیلی قوی تر عمل میکنه.من در شغلی فعالیت دارم که به جد به این موضوع پی بردم.
    خصوصا در مشاغلی که با مشتریان به صورت رو در رو و مستمر در ارتباط هستیم نیاز داریم از این روش ها استفاده کنیم.

  • Avatar

    یکی از بهترین .پر قدرت ترین .سریع ترین ابزار ،زبان بدن ( لبخند ) هستش .
    استفاده کنید ?

  • Avatar
    مسعود‌جماشی

    به‌نظرمن‌گفتگو‌باحرکات‌دست‌وچهره‌برای‌جذب‌مشتری‌
    بسیار‌تاثیر‌گذاربوده‌
    ومشتری‌به‌راحتی‌جذب‌می‌گردد.
    حرکت‌چهره‌به‌چهره‌بردل‌مشتری‌ماثر‌میباشد‌واو‌را‌جذب‌
    می‌نماید

  • Avatar

    سلام متشکرم از مطالب خوبتان بیشتر مواردی که شما در وب سایتتان مطرح نمو ده اید دکتر مازیار میر مردود اعلام نموده اند واقعیت کدام است و رفرنس علمی شما در این مطالب از کجا است با تشکر

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!