Skip to main content

زبان بدن؛عدم اعتماد به نفس/ ستیزه جویی

به مغازه وارد می شوم، محصولات خوبی دارد اما، پس از هر بار سوال از فروشنده احساس می کنم او به صحبت های من بی توجه است و یا شاید هم این یک احساس نیست بلکه زبان بدن او این پیام را به من می دهد که حوصله ندارم…! با این حال و با وجود این که محصولات مغازه خوب است مغازه را ترک می کنم، شاید هم زبان بدن فروشنده چنین درخواستی می کند که محل را ترک کن…!!! به هر حال تمایلی ندارم در جایی باشم که نسبت به فروش محصول و تقاضای مشتری بی اهمیت هستند….

شاید این اتفاق برای شما نیز بار ها افتاده باشد. وارد مغازه ایی می شوید اما؛ زبان بدن فروشنده به شما می فهماند که اصلا حوصله جواب دادن به شما را ندارد و یا به همه جا حواسش هست الا مشتری…؛ زبان بدن می تواند نقش مهمی را در فروش بهتر محصول داشته باشد زیرا مشتری پیام هایی را که فروشنده از طریق زبان بدن به او انتقال می دهد سریع تر درک می کند.

خطا های زبان بدن ( مالش دادن چشم ها، گوش ها و بینی )

این حرکت به معنای شک و فقدان عدم اعتماد به نفس است. هریک از این پیام ها می تواند تاثیر نامطلوبی بر مخاطب شما بگذارد زیرا مخاطب احساس خواهد کرد که شما دارای عدم اعتماد به نفس هستید و یا در موضوع های مطرح شده شک کردید.

خطا های زبان بدن ( قلاب کردن دست ها جلوی سینه )

این عادت متداول، نوعی پیام قوی به معنای چالش جویی و موضع گیری مخالف و ذهنیت بسته است. به همان میزان که دست خود را به سمت بالا می برید بر شدت تقاطع دست ها افزوده می شود، در چنین حالتی پیام ستیزه جویانه ایی به مخاطب ارسال خواهید کرد.

برگرفته شده از کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش

نقش زبان بدن در فروش و بازاریابی امروزه بر کسی پوشیده نیست. این امر باعث شده بسیاری از فروشندگان برای ارتباط بهتر با مشتریان خود با رویکردی جدید و با هدف آشنایی با این زبان بتوانند درک بهتری از خواسته های مشتریان داشته باشند و بعلاوه از ارسال پیام های نامطلوب به شکل ناخواسته جلوگیری کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

شماره تماس جهت مشاوره!