روش های فروش مشتری مدارانه

روش های فروش مشتری مدارانه

در مطلب قبل به مقایسه مدیر سنتی با مدیر مشتری مدار پرداختیم،

دراین قسمت می خواهیم با مقایسه روش های فروش مشتری مدارانه با روش های فروش سنتی، برجسته ترین عناصر دستیابی به سطح بالاتری از مصرف، وفاداری، و کیفیت مورد نظر مشتری را بیان نماییم. که در جدول زیر نمایش داده شده است:

 

روش فروش سنتی

روش فروش مشتری مدارانه

تمرکز بر روی خصوصیات و مزایای محصول تمرکز بر روی مشتری
تمرکز بر روی “پیروزی” در فروش تمرکز بر روی کمک به مشتری جهت تصمیم گیری
توضیح به مشتری در مورد مزایا و ویژگی های محصولات قانع کردن مشتریان از طریق مشارکت آنان در نحوه طراحی محصول )ویژگی ها( و نحوه ارائه خدمات و…
استفاده از پرسش های باز و نیازمند تحقیق و بررسی استفاده از پرسش های پر منفعت
شناسایی نیازها فقط در سطح خدمات ارائه شده و فرصت های به وجود آمده تحقیقات دقیق و موشکافانه جهت شناسایی نیازهای مشتریان و تلاش جهت افزایش نیازهای آنان به خدمات و محصولات سازمان
شناسایی نیازها و فرصت های ساده و ضروری هدف قرار دادن و اولویت بندی مشتریان بالقوه اولیه و حفظ ارتباط با آن ها به صورت برنامه ریزی شده
ارائه یک گزینه یا گزینه مورد علاقه مشتری دخیل کردن مشتری در بررسی گزینه ها
ارائه ویژگی ها و مزایای عمومی هدف قرار دادن مزایای کاملا شخصی
حدس یا فرض معیارها و فرایند های خرید ایجاد انگیزه خرید، ضوابط و فرآیندهای تصمیم گیری
جلوگیری از مخالفت و تعارض و پاسخ همراه با مزایای ساده و یا تخفیف در صورت ناراضی بودن مشتری پیش بینی و بحث در مورد تعارضات و نگرانی های زود هنگام و به طور مداوم در طول فرآیند
توسعه و بهبود یک ارتباط کلیدی مدیریت تماس ها و ارتباطات متعدد
تلاش برای افزایش سازگاری اجباری در پایان فروش یا ارائه پیشنهاد استفاده از گزینه ها و روش هایی برای ایجاد ارزش افزوده در تصمیم و سفارش اصلی. این کار به افزایش ارزش فروش و فروش متقابل و بیشتر کمک می کند.

امید است با استفاده از این روش ها بتوان در جهت جذب و حفظ بیشتر مشتریان گام برداشت.

برگرفته شده از فصل هفتم کتاب مدیریت ارتباط با مشتری/ مترجم، رویا اقبال

0 دیدگاه روشن روش های فروش مشتری مدارانه

  • به نظرم هم اکنون در بسیاری از مغازه ها از روش های سنتی استفاده می کنند و موفق نیز هستند چون در بسیاری از شغل ها خود مشتریان،فروشنده را ملزم به استفاده از روش های سنتی می کنند.

  • با سلام و احترم
    درست است که امروزه بسیاری از فروشندگان از روش های سنتی استفاده می کنند و در برخی موارد خود مشتریان نیز عامل این امر هستند، لیکن این امر ناشی از عدم اگاهی فروشندگان از روش های مشتری محور و همچنین عدم اشنایی مشتریان از حق و حقوق خود است. در صورتی که دو طرف اطلاع و اگاهی کافی از مزایای روش های مشتری محور دارا باشند، نتیجه حاصل بدون شک چندین برابر می شود. لذا یکی از اهداف بنده از ترجمه کتاب حاضر، اطلاع رسانی هر چند ناچیز در این زمینه بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید