تا به حال واژه بازاریابی را مکرر شنیده اید. اما، با روابط عمومی بازاریابی چه میزان آشنا هستید؟

روابط عمومی بازاریابی نیز مانند تبلیغ ها، یکی از ابزار های پیشبرد بازاریابی محسوب می شود. روابط عمومی بازاریابی به ارتباط شرکت با مشتریان، فروشندگان، عرضه کنندگان، گروه های مرجع و جامعه ذینفع دلالت دارد.

روابط عمومی بازاریابی در هر شرکتی فعالیت هایی را انجام می دهد از جمله:

  • ارائه اخبار مناسبی در ارتباط با شرکت.
  • ایجاد ارتباط داخلی و خارجی با سایر شرکت ها.
  • ارتباط با موسسات قانون گذاری کشور در جهت لغو و یا تصویب قوانینی که بر تولید و فروش محصولات شرکت اثر گذار است.
  • به شهرت رساندن کالاهای مد نظر تولید شده توسط شرکت.
  • ارتباط با مدیر شرکت به منظور ارائه اطلاعات مختلفی از جمله تصویر ذهنی از شرکت و جایگاه آن.

تفاوت آن با مدیر بازاریابی

تفاوت روابط عمومی حرفه بازاریابی با مدیر بازاریابی در این است که مدیر بازاریابی معمولا به نتیجه فعالیت ها فکر می کند و به صورت کلی برای مدیر بازاریابی نتیجه فعالیت ها یک اولویت است. اما، مدیر روابط عمومی بازاریابی وظیفه دارد تا ارتباط های شرکت را بسط دهد.

اشتهار نام دیگر آن

اشتهار می تواند تا حدودی بخشی از معنای روابط عمومی حرفه بازاریابی باشد. اشتهار به معنای فراهم کردن محلی برای درج مطلب های مختلف در رسانه ها می باشد، که با هدف پیشبرد های تبلیغاتی برای کالا و خدمات شرکت شکل می گیرد.

روابط عمومی بازاریابی را می توان پسر خوانده بازاریابی نامید! واحد بازاریابی در هر شرکت یا سازمانی تلاش می کند با درک خواسته و نیاز های مشتریان؛ کالا و خدمات متنوعی را به بازار عرضه و در نهایت به فروش رساند. دایره روابط عمومی بازاریابی تلاش می کند در راستای اهداف دایره بازاریابی ارتباطات لازم را به وجود آورد تا در نهایت بتوان به اهداف دایره بازاریابی نائل آمد.

کاتالیزور فعالیت های شرکت و سازمان

زمانی که شرکت به هر دلیل شهرت خوبی ندارد، ناشناخته است، تازه وارد صنعت شده است، فروش محصولات و خدماتش کم شده است، ارتباط مناسبی با قانونگذاران جامعه برقرار نکرده است، این وطیفه دایره روابط عمومی بازاریابی است تا وارد عمل شود و امور را سر و سامان دهد. روابط عمومی بازاریابی مانند کاتالیزور ها فرآیند ها را تسریع می کند.

در خیلی مواقع در شرکت ها و سازمان ها، روابط عمومی بازاریابی را در حد یک منشی تلفنی می دانند در حالی که بدون وجود مدیر روابط عمومی نمی توان توقع داشت شرکت یا سازمان، بازاریابی خوبی را تجربه کند.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.