رمز موفقیت بنجامین فرانکلین

رمز موفقیت بنجامین فرانکلین

اگر تا به حال اسم او را نشنیده باشید، حتما عکس او را روی اسکناس ۱۰۰ دلاری دیده اید. او یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا است؛ بنجامین فرانکلین، به عنوان دهمین پسر و پانزدهمین فرزند، در خانواده ای خلاق و مخترع بدنیا آمد. پدر فرانکلین مخترع صابون و شمع بود. روز هفدهم ژانویه به مناسبت تولد بنجامین فرانکلین، روز اختراعات کودک نام گرفته است. او ۱۲ ساله بود که پدال‌های دستی را اختراع کرد که سرعت او را در شنا بالا می‌برد؛ اختراعی که امروزه به شکل کفش شنا به کار می‌رود. فردی که بعد ها به عنوان یک مخترع، فیزیکدان، نویسنده، دانشمند، نظریه پرداز سیاسی و دیپلمات در جامعه خود به خوبی شناخته شد و از او آثار متعددی به زبان های مختلف ترجمه شده است.

روزی از او پرسیدند که رمز موفقیت تو چیست؟

در جواب گفت: ” هرگز از کسی بدگویی نکردم و بالعکس، هرچقدر می توانستم از محاسن خوب دیگران سخن گفتم. به علاوه، هیچ گاه کسی را سرزنش و ملامت نکردم.”

باید دانست که هر انسان کم خردی می تواند دیگران را مسخره کند ولی مرد عاقل آنست که خطاها و اشتباهات دیگران را با دیده اغماض بنگرد. اگر مدتی دست از سرزنش کردن دیگران بردارید، بسیار مودب، صبور و مهربان خواهید شد. پس اگر می خواهید دیگران به شما جذب شده و به شما وفادار بمانند باید دست از مسخره کردن آن ها بردارید. یک ویزیتور موفق به دیگران احترام می گذارد و آنها را ثروت بی پایانی تلقی می کند که قابل ارزش گذاری نیستند و بر این باور است که اگر دل یک نفر را از خود برنجاند یکی از بهترین یاران خود را از دست داده است و دیگر قادر نخواهد بود تفکر، ایده، کالا و محصول خود را به او بفروشد.


سید حجت بزاززاده

نویسنده: سید حجت بزاززاده

 

 

 

 

 

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

0 دیدگاه روشن رمز موفقیت بنجامین فرانکلین

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media