۱۵ خرداد, ۱۳۹۸

مشتری نیاز به ارتباط و توجه دارد!

ارتباط با مشتری از مهم ترین بخش های فعالیت های بازاریابی محسوب می شود. زیرا مشتریان هر تجارتی دارایی آن تجارت محسوب می شوند. به جرات می توان گفت که اگر مشتریان نباشند بهترین تجارت ها نیز نمی توانند مدت زیادی دوام آورند.

برای ارتباط بهتر با مشتری باید این موارد را دانست که؛

ارتباط مستقیم با مشتریان شرکت می تواند در بهبود ارتباط با آنان تاثیر گذار باشد. بعلاوه باید بتوان با کمک فناوری های استاندارد محصول و خدمات ارائه شده به مشتریان را گسترش داد.

توجه به کار تیمی نیز از موارد مهم دیگر است. زیرا با انجام کار تیمی علاوه بر این که کارکنان یاد می گیرند که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشند می توانند در پاسخ دادن به خواسته مشتریان هدفمندتر عمل نمایند.

از موارد مهم دیگر در بهبود روابط با مشتری این است که بدانیم هر مشتری فرهنگ خاص خود و ارزش های منحصر به فردی را دارد. در هر فرهنگی مشتریان با توجه به ارزش هایی که بر فرهنگشان حاکم است خرید می کنند. به همین دلیل برای فروش بهتر باید بتوان با فرهنگ و خرده فرهنگ های مختلف آشنا شد.

توجه به رفتار اخلاقی و پاسخ دادن به نیاز مشتریان نیز می تواند در توسعه رابطه با مشتریان اثر گذار باشد. داشتن صراحت و دادن پاسخی معقول و به موقع به مشتری می تواند به کسب و کار ها کمک کند تا روابط بهتری با مشتریان داشته باشند.

حضور فعال در بازار های مختلف و پیشگام بودن نسبت به رقبا نیز در گسترش دادن ارتباط با مشتریان تاثیر گذار است. هر تجارتی برای جلب توجه مشتری باید بتواند در خدمات و محصولی که ارائه می دهد تمایز ایجاد کند. به وجود آوردن تمایز می تواند محصول یا خدمات یک کسب و کار را نسبت به رقبا در شرایط بالاتری قرار دهد.

اگر بخواهیم دقیق به ارتباط با مشتریان بنگریم می توانیم بگوییم برای ارتباط های بهتر، به پارامتر های زیر دقت کنیم تا در نهایت دقیق تر فعالیت نماییم؛

  • توجه به انتظار های به حق مشتریان
  • تمرکز بر فرآیند تصمیم گیری مشتریان
  • توجه به مدیریت خرید مشتریان

با توجه به این پارامتر ها می توانیم موفق تر عمل نمایید.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.