مشتری نیاز به ارتباط و توجه دارد!

ارتباط با مشتری از مهم ترین بخش های فعالیت های بازاریابی محسوب می شود. زیرا مشتریان هر تجارتی دارایی آن تجارت محسوب می شوند. به جرات می توان گفت که اگر مشتریان نباشند بهترین تجارت ها نیز نمی توانند مدت زیادی دوام آورند.

برای ارتباط بهتر با مشتری باید این موارد را دانست که؛

ارتباط مستقیم با مشتریان شرکت می تواند در بهبود ارتباط با آنان تاثیر گذار باشد. بعلاوه باید بتوان با کمک فناوری های استاندارد محصول و خدمات ارائه شده به مشتریان را گسترش داد. توجه به کار تیمی نیز از موارد مهم دیگر است. زیرا با انجام کار تیمی علاوه بر این که کارکنان یاد می گیرند که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشند می توانند در پاسخ دادن به خواسته مشتریان هدفمندتر عمل نمایند.

از موارد مهم دیگر در بهبود روابط با مشتری این است که بدانیم هر مشتری فرهنگ خاص خود و ارزش های منحصر به فردی را دارد. در هر فرهنگی مشتریان با توجه به ارزش هایی که بر فرهنگشان حاکم است خرید می کنند. به همین دلیل برای فروش بهتر باید بتوان با فرهنگ و خرده فرهنگ های مختلف آشنا شد. توجه به رفتار اخلاقی و پاسخ دادن به نیاز مشتریان نیز می تواند در توسعه رابطه با مشتریان اثر گذار باشد. داشتن صراحت و دادن پاسخی معقول و به موقع به مشتری می تواند به کسب و کار ها کمک کند تا روابط بهتری با مشتریان داشته باشند.

حضور فعال در بازار های مختلف و پیشگام بودن نسبت به رقبا نیز در گسترش دادن ارتباط با مشتریان تاثیر گذار است. هر تجارتی برای جلب توجه مشتری باید بتواند در خدمات و محصولی که ارائه می دهد تمایز ایجاد کند. به وجود آوردن تمایز می تواند محصول یا خدمات یک کسب و کار را نسبت به رقبا در شرایط بالاتری قرار دهد.  اگر بخواهیم دقیق به ارتباط با مشتریان بنگریم می توانیم بگوییم برای ارتباط های بهتر، به پارامتر های زیر دقت کنیم تا در نهایت دقیق تر فعالیت نماییم؛

  • توجه به انتظار های به حق مشتریان
  • تمرکز بر فرآیند تصمیم گیری مشتریان
  • توجه به مدیریت خرید مشتریان

با توجه به این پارامتر ها می توانیم موفق تر عمل نمایید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media