خشم
۲۸ آذر, ۱۳۹۴

خونسرد باش! /تألیف: کارول اسپیرز

  • آیا تا به حال:
    • تجربه مدیریت کارکنان عاطفی و یا خشن رو داشتید؟
    • تجربه برخورد با مشتری عصبانی؟
    • شرایط خشونت آمیز محل کار رو چطور؟

خشم و درگیری در محل کار در صورت عدم وجود مدیریت درست می تواند صدمات بسیاری را هم به سازمان و هم به افراد درگیر، وارد کند. بسیاری از افراد، جلوگیری از درگیری و خشونت را فقط  برای اجتناب از هزینه های احتمالی انجام می دهند، در نتیجه، آنها به جای اینکه با یک کنترل و استراتژی از شرایط بوجود آمده به نفع خود استفاده کنند، بیشتر باعث به خطر افتادن وضعیت ایده آل سازمان می شوند. اگر در سازمان، شما با افرادی رو به رو هستید که پتانسیل به وجود آوردن تعارض را دارند، می توانید با شناخت عوامل درونی(شخصیتی) و مهارت ها و ابزار های مدیریتی خود، نتایج منفی را به سمت آینده ای مثبت ببرید. این ابزار ها، دانش شما را از همه چیز، از تئوری خشونت و پرخاشگری، مدیریت انواع مختلف تعارض در محل کار و ارائه بهترین راه ها برای مواجهه با انواع شخصیت ها،  افزایش می دهد، در نتیجه شما قادر خواهید بود:

  1. عزت نفس خود را افزایش دهید.
  2. عملکرد تیم خود را بهبود دهید.
  3. یک محیط کاری که به نفع همکاران خود و به خودتان می باشد را توسعه دهید.

خشم، خشونت و پرخاشگری نقطه مقابل خلاقیت، بهره وری و احترام هستند. مدیریت خشم، یک مهارت ارتباط است که به طور فزاینده توسط مدیریت و کارکنان در سازمان ها، کارخانه ها و بیمارستان ها و…. استفاده می شود. مهارت های حل تعارض موثر می توانند با کاهش خشونت، حل و فصل اختلافات و بهبود روابط و در نتیجه ساختن یک محیط شاد همراه با تیمی شادتر و سازنده تر، موجب کاهش خطر های آتی شوند. برای حل تعارضات سازمانی و بهبود عملکرد کارکنان پیشنهاد می شود کتاب “خونسرد باش!” کارول اسپیرز(carole spiers) را حتما بخوانید؛ در این کتاب مهارت های اثبات شده ای برای کمک به کنترل و از بین بردن خشم در محل کار معرفی می شود؛ کتاب فوق در ۱۵ فصل گردآوری شده که به شرح زیل است:

  1. معرفی
  2. مرور کلی مدیریت خشم
  3. تئوری تعارض در محل کار
  4. گروه ها و دسته بندی تعارض
  5. تئوری خشونت و پرخاشگری
  6. معرفی استراتژی برای مدیریت تعارض و کاهش پرخاشگری
  7. رفتار کلامی و غیر کلامی
  8. مهارت های عمومی مذاکره
  9. میانجیگری
  10. مهارت های فردی برای مدیریت تعارض
  11. نحوه رسیدگی به افراد مشکل ساز با گوش دادن و مهارت ها
  12. تحلیل تعارض با مهارت های خاص
  13. برنامه ریزی برای کاهش تعارض
  14. انواع شخصیت های دشوار
  15. خشونت موثر و مدیریت تعارض

telegram3

0 دیدگاه

  1. مینا جعفر صابونچی

    خانم عظیمی از زحمات شما سپاسگزاریم به کتاب خوبی اشاره کردید …
    اندیشه شما در راه ارتقا و سازندگی کشورمان…….

    1. بهاران عظیمی

      سپاس از شما خانم صابونچی

  2. منیره صحرایی

    با سلام و احترام
    معرفی کتاب بسیار جالب و کاربردی
    سپاااااس فراوان
    یا حق

    1. بهاران عظیمی

      ممنون از شما
      امیدوارم مفید باشه….

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.