حریم شخصی مشتری را حفظ کنید!

حریم شخصی مشتری را حفظ کنید!

در مطالب گذشته، ما به معرفی “چهار محدوده حریم شخصی افراد” پرداختیم. اکنون می‌خواهیم درباره دلایل ورود به حریم شخصی افراد صحبت کنیم. در حالت اول، معمولاً افرادی همچون پدر، مادر، همسر و یا یک دوست صمیمی برای برقراری ارتباط با ما به حریم شخصی ما نزدیک می شوند. در حالت دوم، زمانی که فرد دشمن ما باشد و برای حمله به ما وارد این حریم می شود. اگر چه ما ورود غریبه ها به حریم های شخصی و اجتماعی خودمان را تحمل خواهیم کرد اما ورود آن ها به داخل حریم خصوصی، باعث بروز تغییرات بیولوژیکی در بدنمان خواهد شد. ضربان قلبمان سریع تر می شود. آدرنالین برای مواجه با یک موقعیت پر خطر وارد جریان خون و خون به مغز وارد می شود و مغز به ماهیچه ها برای هر حمله احتمالی و یا موقعیت تهاجمی، آماده باش می دهد.

اگر شما می خواهید که در مواجه با مشتریانتان، آنها از شما احساس آرامش کنند، قانون طلایی این است که “حریم ها را حفظ کنید.” هر چه رابطه ما با دیگران صمیمانه تر باشد ما اجازه ورود به حریم های نزدیکتر را پیدا  خواهیم کرد.توجه به این نکته که می‌توانیم با رعایت حریم شخصی افراد، علاوه بر مانع شدن از بروز اختلافات احتمالی باعث افزایش درصد بهبود عملکرد روابط گردیم، عاملی خواهد شد تا ما در برقراری روابط صمیمانه، اجتماعی و نیز تجاری بتوانیم آن طور که انتظار داریم ارتباطمان را با دیگران پیش ببریم. این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که قوانین نا نوشته‌ای در برقراری روابط اجتماعی وجود دارد که در مطلب آتی بدان اشاره خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید و نظراتتان را درباره این نوشته برایمان بیان کنید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید