Skip to main content

حریم شخصی مشتری را حفظ کنید!

در مطالب گذشته، ما به معرفی “چهار محدوده حریم شخصی افراد” پرداختیم. اکنون می‌خواهیم درباره دلایل ورود به حریم شخصی افراد صحبت کنیم. در حالت اول، معمولاً افرادی همچون پدر، مادر، همسر و یا یک دوست صمیمی برای برقراری ارتباط با ما به حریم شخصی ما نزدیک می شوند. در حالت دوم، زمانی که فرد دشمن ما باشد و برای حمله به ما وارد این حریم می شود. اگر چه ما ورود غریبه ها به حریم های شخصی و اجتماعی خودمان را تحمل خواهیم کرد اما ورود آن ها به داخل حریم خصوصی، باعث بروز تغییرات بیولوژیکی در بدنمان خواهد شد. ضربان قلبمان سریع تر می شود. آدرنالین برای مواجه با یک موقعیت پر خطر وارد جریان خون و خون به مغز وارد می شود و مغز به ماهیچه ها برای هر حمله احتمالی و یا موقعیت تهاجمی، آماده باش می دهد.

اگر شما می خواهید که در مواجه با مشتریانتان، آنها از شما احساس آرامش کنند، قانون طلایی این است که “حریم ها را حفظ کنید.” هر چه رابطه ما با دیگران صمیمانه تر باشد ما اجازه ورود به حریم های نزدیکتر را پیدا  خواهیم کرد.توجه به این نکته که می‌توانیم با رعایت حریم شخصی افراد، علاوه بر مانع شدن از بروز اختلافات احتمالی باعث افزایش درصد بهبود عملکرد روابط گردیم، عاملی خواهد شد تا ما در برقراری روابط صمیمانه، اجتماعی و نیز تجاری بتوانیم آن طور که انتظار داریم ارتباطمان را با دیگران پیش ببریم. این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که قوانین نا نوشته‌ای در برقراری روابط اجتماعی وجود دارد که در مطلب آتی بدان اشاره خواهیم کرد. با ما در ادامه همراه باشید و نظراتتان را درباره این نوشته برایمان بیان کنید.

 

 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!