بازاریابی محتوا خوش نقش و لعاب است… شاید بهترین عنوان برای بازاریابی محتوا، عنوانی باشد که با آن متن را شروع کرده ایم؛ جهان پر نقش و لعاب بازاریابی محتوا…

بازاریابی محتوا در فضای کنونی دنیای پیرامون ما می تواند بهترین نوع بازاریابی باشد. با این وجود این نوع بازاریابی نیز استراتژی های خاص خود را دارد که باید برای موفقیت از این استراتژی ها پیروی کنید. در مطلب قبلی در سایت آقای بازاریاب این نوع بازاریابی را با این عنوان تشبیه کردیم: بازاریابی محتوا یا قرار عاشقانه…؟! در این مطلب هم قصد داریم شما را با استراتژی های موفقیت در یک قرار عاشقانه یا همان بازاریابی محتوای خودمان آشنا کنیم!

 

برای بازاریابی محتوا می توان استراتژی های مختلفی را توصیف کرد. این نوع از بازاریابی می تواند با سه نوع استراتژی پیش رود؛

  • استراتژی سرگرم کننده
  • استراتژی آگاهی بخشی
  • استراتژی ترکیبی

اگر قصد دارید با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید باید بتوانید محتوایی سرگرم کننده را برای آنان به تصویر بکشید و یا محتوای شما برای مشتریان نقش آگاهی بخشی داشته باشد. البته استراتژی سومی هم وجود دارد و می توانید ترکیبی از این دو نوع استراتژی را ایجاد کنید. در این صورت است که، مشتریان شما، به شما علاقمند می شوند و به اصطلاح ما قرار اول شما تبدیل به قرار دوم می شود! مگر شما به عنوان یک بازاریاب محتوا همین را نمی خواهید؟ مگر هدف شما از بازاریابی محتوا شبیه سازی آن با یک قرار عاشقانه نیست؟!

محتوای ارزشمند ایجاد کنید…

بازاریابی محتوا باید بتواند محتوای ارزشمندی را در زندگی مشتریان شما ایجاد کند. در این حالت است که مشتریان شما به محصول و خدمات شما علاقمند می شوند. در واقع زمانی که چنین حالتی ایجاد شود مشتریان شما، شما را به بقیه معرفی می کنند. اگر بخواهیم همان تشبیه قرار عاشقانه را داشته باشیم می توانیم بگوییم هنگامی که، در یک قرار ملاقات افراد متوجه شوند که می توانند در زندگی یکدیگر، محتوایی ارزشمند ایجاد کنند به قرار های بعدی هم فکر می کنند و در نهایت با افتخار شخص مقابلشان را به بقیه دوستان و آشنایانشان معرفی می کنند…

بازاریابی محتوا نیز از همین الگو پیروی می کند! پس دست به کار شوید و قرار اول را به قرار دوم تبدیل کنید…

 

ممکن است به ممقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.