جزم اندیشی در بازاریابی به چه معناست؟

در بازاریابی فوت و فن های کوزه گری زیاد است! در بسیاری مواقع بازاریابان تلاش می کنند محصولی جدید را با ویژگی های کاملا نا آشنا به مشتری معرفی کنند. این محصولات بیشتر از نوع محصولاتی هستندکه تکنولوژی بالایی در ساخت خود دارند. در این بین ممکن است مشتریان با محصول جدید ارتباط خوبی برقرار نکنند یا محصول را نپذیرند. به این حالت در بازاریابی جزم اندیشی می گویند.

جزم اندیشی در بازاریابی به خصیصه ایی اشاره دارد که میزان تعصب فرد را در مقابل موضوعات نا آشنا و یا اطلاعات مخالف با باور های فرد را نشان می دهد. افرادی که شدت جزم اندیشی در آن ها به شدت بالا باشد در برابر محصولات و خدمات جدیدی که بازاریابان به آنان معرفی می کنند مقاومت می نمایند. اما در مقابل این افراد، افراد دیگری هم هستند که میزان جزم اندیشی کمتری دارند. این افراد در برابر محصولات جدیدی که به آنان معرفی می شود مقاومت کمتری نشان می دهند و در بسیاری مواقع علاقه دارند که محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیمی و یا سنتی نمایند.

جزم اندیشی و تبلیغات…

جزم اندیشی به غیر از بازاریابی در تبلیغات هم موثر است. به عنوان نمونه:

اگر جامعه مصرف کننده جزم اندیشی اندکی داشته باشد علاقه دارد که در تبلیغاتی که برای محصول یا خدمات می شود تفاوت های واقعی محصول یا خدمات با یکدیگر را بیان کند. در مقابل افرادی که به شدت جزم اندیش هستند علاقه دارند در تبلیغات از افراد مشهور یا متخصص استفاده کنند تا به نوعی تداعی کننده اقتدار باشد.

بازاریابان نیز برای بازاریابی بهتر محصولات  خدمات خود در تبلیغات از این نوع از تبلیغات برای محصول  و خدمات نوآور خود استفاده می کنند تا بتوانند مخاطب به شدت جزم اندیش را به سمت محصول یا خدمات جدید به شکل غیر مستقیم و با استفاده از چهره های متخصص و مشهور جذب نمایند. هر جامعه ایی از نظر میزان جزم اندیشی متفاوت است و برای بازاریابی بهتر نیاز است که میزان جزم اندیشی به دقت سنجیده شود تا بتوان بهترین نتیجه را از بازاریابی محصولات و خدمات کسب کرد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media