نام تجاری یکی از مفاهیمی است که تاکنون به شیوه های مختلفی از آن در معرفی محصول ها و خدمات استفاده شده است اما، شاید جایگاه نام تجاری در صنعت گردشگری ایران یکی از مبحث هایی باشد که کمتر به آن توجه شده است. چگونگی ساخت و اهمیت نام های تجاری در بسیاری از کلاس های بازاریابی مطرح می شوند، و در کتاب های درسی دانشگاه تدریس می شوند؛ برای ساخت یک محصول یکی از مولفه ها، ساخت نام تجاری می باشد اما؛ با این وجود کمتر پیش آمده که بازاریابان توریسم ایران و فعالان این صنعت به ایجاد نام تجاری برای صنعت گردشگری ایران اقدام کنند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -571

بازاریابان حوزه ی گردشگری ایران برای موفقیت در جذب گردشگران باید با ایجاد یک نام تجاری برای صنعت گردشگری تلاش کنند تا جایگاه مناسبی را در ذهن مخاطب های خود بیابند. جایگاه نام تجاری ایران در عرصه ی گردشگری با محصول هایی مانند صنایع دستی های زیبا و یا یک خدمت خاص ایرانی، یا حتی تک تک مردم ایران شکل می گیرد.

جایگاه نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری ایران

جایگاه سازی یک نام تجاری فعالیتی نیست که تنها به کمک محصول یا خدمت شکل بگیرد بلکه محصول ها و خدمات کشور میزبان و یا مردم کشور میزبان باید بتوانند در ذهن گردشگران رسوخ کنند به گونه ایی که سفر به ایران در ذهن هر گردشگری نهادینه گردد. این عوامل برای بازاریابی صنعت گردشگری ایران دارای اهمیتی فوق العاده تر از روش های متداول جذب گردشگر است. تمامی این موارد با ایجاد خدمت و یا محصول صِرف در صنعت گردشگری متفاوت است؛ زیرا معمولا در بازاریابی گردشگری تنها فعالیتی را برای یک خدمت یا یک محصول انجام می دهند اما، برای یک بازاریابی مناسب و پُر بازده باید بتوان تمامی مزیت ها را در ذهن گردشگران تثبیت کرد و یا به بیان دیگر جایگاه مناسب در ذهن گردشگر ایجاد کرد، دُرست در همین جا می باشد که اهمیت نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری مطرح می گردد.

یک نام تجاری منحصر به فرد می تواند کاری کند که خدمات و محصول های گردشگری ایرانی در ذهن گردشگران دارای یک جایگاه شوند. جایگاه سازی نام تجاری باید بخشی از تفکر هر بازاریاب هوشمند باشد زیرا با داشتن چنین تفکری می توان در فضای رقابتی گردشگری امروز فعالیت سود دهی ای  را داشت.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -572

با ساخت یک نام تجاری مناسب و ایده ال در صنعت گردشگری ایران به شاخصی مهم برای جایگاه سازی دست می یابیم که می توان به کمک این شاخص در تبلیغ ها به عنوان یکی از مولفه های بازاریابی گردشگری داخلی و خارجی کشور موفق بود. جایگاه سازی یک نام تجاری در صنعت گردشگری؛ تبلیغ ها را به شیوه ایی موثرتر تغییر داده است. امروزه تبلیغ های پر زرق و برق جای خود را به جایگاه سازی مناسب داده اند زیرا با ایجاد یک جایگاه مناسب به وسیله ی نام تجاری در صنعت گردشگری می توان با یک تبلیغ معمولی اما با جایگاه سازی درست، گردشگران بسیاری را به بازدید از کشور ترغیب کرد.

شاید دست یافتن به تمام نقاط ضعف رقیبان صنعت گردشگری بسیار زمان بَر باشد اما؛ با یک تحلیل ساده تر، همان گونه که بیان کردیم برای صعود بهتر، اولین قدم در جایگاه سازی ساخت یک نام تجاری خارق العاده است تا بتوان به کمک آن در ذهن گردشگران به جایگاهی شایسته و ثابت دست یافت و بدین وسیله بازاریابی گردشگری را در ایران به شیوه ایی متفاوت متحول کرد.


سرکار خانم مینا جعفر صابونچینویسنده : سرکارخانم مینا جعفرصابونچی

5 دیدگاه در جایگاه نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری ایران
  1. درود بر همگي، از اين كه يك بار ديگر يكي از مفهوم هاي مهم و ضروري بازاريابي و كاربرد آن را در صنعت گردشگري، مثل هميشه به خوبي شرح داديد سپاس گزارم، اميدوارم انتشار مطلب هاي مفيد شما هم چنان ادامه داشه باشد.

  2. خیلی ممنون از شما

  3. سلام
    از اینکه می بینم یه نفر بالاخره پیدا شده که توی این مملکت راجع به گردشگری حرف حساب میزنه خوشحالم. ما بهترین مقاصد گردشگری دنیا رو داریم تنها چیزی که کم داریم یه جو غیرته. واقعا سهم ما از سومین صنعت پولساز و میلیارد دلاری دنیا چقدره؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.