Skip to main content

جایگاه سازی برند صنعت گردشگری با جشن فولک لوریک یلدا

در راستای مطلب های پیشن در ارتباط با جشن فولک لوریک یلدا و تاثیر آن در بازاریابی گردشگری در این مطلب به بررسی جایگاه سازی برند در صنعت گردشگری با جشن فولک لوریک یلدا می پردازیم.

واژه جشن از لغت اوستایی ” سین” و ” سینه”  استخراج شده است که در زبان پهلوی به صورت واژه سیزشن به معنای ستایش می باشد. مردم ایران دارای جشن های فولک لوریک فراوانی هستند که می توانند با کمک هر کدام از این جشن ها به جایگاه سازی یک برند یا نام تجاری در صنعت گردشگری بپردازند.

جایگاه سازی برند صنعت گردشگری با جشن فولک لوریک یلدا

مفهوم جایگاه سازی یک نام تجاری یا برند گردشگری در ذهن بازاریابان شاید در وهله ی نخست مفهوم سختی به نظر آید اما، اگر کمی خلاقیت را به تعریف برند یا نام تجاری اضافه کنیم در می یابیم پیدا کردن چنین جایگاهی در ذهن گردشگران دور از دسترس نیست، در واقع مشخصه ی گردشگری هر کشوری را می توان بازگشت به فولک لوریک یک کشور دانست؛ جشن های فولک لوریک هر ملتی را می توان برند یا نام تجاری صنعت گردشگری آن کشور قلمداد کرد.

کشور های بسیاری با برگزاری جشن های مختلف در کشورشان، گردشگران زیادی را به بازدید از کشور خود ترغیب می کنند. خیلی از جشن هایی که گردشگران را به خود جذب می کنند توانایی بالقوه ی بسیاری را دارند تا منجر به بازدید مجدد همین گردشگران شوند.

” نخستین روز ماه دی یلدا نام دارد و مردم ایران این روز را در شب آغاز آن جشن می گیرند، برای مردم ایران یلدا آخرین شب پاییز و اولین شب شروع فصل زمستان و بلندترین شب سال است. مردم ایران این شب را شبِ غلبه ی خورشید بر ناپاکی ها می دانند. یلدا شبی است که انقلاب زمستانی به وقوع می پیوندد و ایرانیان با رسیدن به شب یلدا تمام برداشت های محصول های کشاورزی خود را در سراسر کشور جشن می گیرند. آغاز استراحت جامعه کشاورزی ایران از این شب آغاز می شود و برای ایرانیان این جشن فوق الهاده مهم است؛ تمامی این علت ها این قابلیت را دارند تا بتوان با کمک جشن فولک لوریک یلدا گردشگران مختلف را به بازدید از ایران ترغیب کرد. به غیر از دلایل ذکر شده  یکی از دلایل برگزاری جشن یلدا در بین مردم ایران، تولد حضرت مسیح در روز بیست و یکم دسامبر  است که مقارن با جشن شب یلدا در ایران است، به مرور این مناسبت به بیست و پنج دسامبر تغییر کرد اما، مردم ایران می توانند با احیای این نکته به رونق گردشگری خود علاوه بر تمام دلایل زیبای فولک لوریک ایرانی بپردازند. “

یک نام تجاری در صنعت گردشگری نیازمند گرفتن ارتباط با گردشگر است. جایگاه سازی یک برند یا نام تجاری در صنعت گردشگری خلق مسئله ی خارق العاده ایی نیست، بلکه استفاده ی مناسب و به جا از از مواردی است که قبلاً در ذهن افراد شکل گرفته است و این همان ارتباط گرفتن با گردشگران است. امروزه برای موفقیت در صنعت گردشگری باید واقعیت های جامعه را لمس کرد. حقیقتی که برای مردم یک کشور مهم است مانند جشن های فولک لوریک؛ همان چیزی است که باید در ذهن گردشگر جای بگیرد. بازاریابی گردشگری با استفاده از روش های گذشته پاسخگوی نیاز های متنوع گردشگران امروزی نیست. کشور های زیادی در صنعت گردشگری فعالیت می کنند و بازاریابی گردشگری پُر ست از صدا های متنوع. یک رویکرد جدید  مانند جشن فولک لوریک شب یلدا  که با واقعیت جامعه ارتباط برقرار می کند؛ قابلیت بالقوه ایی در ایجاد کردن پویایی صنعت گردشگری ایران دارد.

با استفاده از جشن های فولک لوریک می توان به جایگاه سازی یک برند و یا نام تجاری در صنعت گردشگری پرداخت و این رویکرد نیازمند  تبلیغ و فعالیت های گسترده ایی می باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!