Skip to main content

تکنیک های نوین بازاریابی با تاثیر رنگ بر نام های تجاری

تکنیک های نوین بازاریابی روز به روز در حال گسترش است. این تکنیک ها گستره ی زیادی دارند و می توانند بر ابعاد مختلفِ بازاریابی اثر گذار باشند. یکی از بخش های تکنیک های نوین بازاریابی بررسی تاثیر رنگ بر نام های تجاری است.انتخاب یک نام تجاری مناسب، یکی از اجزای مهم در بازاریابی موفق است. نام های تجاری دارایی های نامشهود سازمان ها و شرکت ها محسوب می شوند. با این حساب و با توجه به اهمیت این دارایی های نامشهود، بسیاری از شرکت ها از تکنیک های نوین بازاریابی برای جهت دهی به نام تجاری خود بهره می برند. تا بتوانند هر کدام از بخش های نام های تجاریشان را به رنگ متناسب با آن هدایت کنند.

تکنیک های نوین بازاریابی و مفاهیم رنگ ها

رنگی که برای نام تجاری استفاده می شود باید بیانگر هویت نام تجاری باشد و نشان دهنده ی هدف و آرمان های شرکت باشد، که بر اساس آن نام تجاری شکل گرفته است. با توجه به تکنیک های نوین بازاریابی در این حوزه می توان گفت که رنگ آبی رنگی آرامش بخش است و بیانگر مفهوم اعتماد است. شرکت آی بی ام با انتخاب رنگ آبی توانسته است حس اعتماد پذیر بودن خود را به مشتری منتقل کند.

رنگ قرمز در تگنیک های نوین بازاریابی بیانگر مفهومِ، شور و نشاط فراوان است. نام تجاری کوکاکولا با انتخاب رنگ قرمز در نام تجاری خود توانسته است این ذهنیت را برای مشتریانش ایجا کند که با مصرف محصولاتش، انرژی فراوانی به مشتریان منتقل می شود.

تاثیر تکنیک های نوین بازاریابی در حمایت از محیط زیست

اگر شرکتی حامی محیط زیست باشد یا محصولات آن قابلیت بازیافت داشته باشد یا از بازیافت سایر محصولات تولید شده باشد، می توان با توجه به تکنیک های نوین بازاریابی که در بالا به آن اشاره کردیم از رنگ سبز در نام تجاریشان بهره ببرند. زیرا رنگ سبز، رنگی است که تداعی کننده محیط زیست و طبیعت است و می تواند با آرمان و فلسفه ی وجودی چنین شرکت هایی ارتباط برقرار کند و همین حس را به مشتری نیز منتقل نماید.

چنین بررسی هایی که در تکنیک های نوین بازاریابی استفاده می شود بیانگر جنبه ی روانی علم بازاریابی است. زیرا با استفاده از رنگ ها در طراحی نام های تجاری می توان بر روان مصرف کنندگان اثر گذاشته و ذهنیتی از استراتژی و فلسفه ی وجودی هر شرکتی را به مشتری منتقل نماییم.

بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله؛ تویوتا، مرسدس بنز، والت دیزنی یا مک دونالد از چنین تکنیک های نوین بازاریابی بهره می برند. در ایران نیز این دانش روز به روز در حال گسترش است. به عنوان مثال: رنگ سبز نام تجاری تک ماکارون یا رنگ قرمز در نام تجاری چی توز می تواند به خوبی بیانگر کاربرد های تکنیک های نوین بازاریابی در تاثیر رنگ بر نام تجاری کارخانه ها و شرکت ها باشد. با استفاده از تکنیک های نوین بازاریابی، می توان روند بازاریابی را بهبود بخشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!