تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی

تا به حال به این فکر کرده اید که بینندگان یک بنر تبلیغاتی بیشتر به کدام بخش تصویر مورد نظر توجه می کنند! حالا وقتشه که یک تست عملی بدهید!

یکی از ابزارهای پروموشن(Promotion) استفاده از تبلیغات بصری همچون بیلبورد و یا کاتالوگ است. کم نیستند شرکت هایی که هزینه های سنگینی را برای این بخش اختصاص می دهند. غافل از اینکه اساساً میزان دقیق اثرگذاری یا ضریب نفوذ برنامه های تبلیغاتی خود را نمی داند! بعد از مدتی از هزینه های سنگین صورت گرفته خسته می شوند و می گویند بازار ما خوابیده و کلاً تبلیغات جواب نمی ده! یکی از ابزارهای جذاب در بحث تحقیقات بازاریابی استفاده از تکنولوژی جهت شناخت بهتر رفتار مصرف کننده نهایی است. به تصویر تبلیغاتی زیر با دقت نگاه کنید.

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی 1

حال به نتیجه کار تحقیقاتی شرکت Neuroscience Marketing در تصویر زیر نگاه کنید که در قالب نقشه های حرارتی(Heat map) نمایش داده شده است. در این نقشه حرارتی به وضوح قابل رویت است که بینندگان این بنر تبلیغاتی بیشتر به کجاهای تصویر دقت می کنند؟! 

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی 2

حالا به این تصویر زیر نگاه کنید. دقت کنید کدام بخش تصویر توجهتان را بیشتر به خود جلب می کند؟

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی 3

نتایج این تحقیق جالب است و حکایت از آن دارد که وقتی چهره کودک به سمت تماشگر است بیشتر میزان توجه را به سمت خود جلب می کند اما وقتی چهره او به سمت نوشته ها و متن تبلیغات متمایل می شود نتیجه کار تغییر می کند و توجه بیننده به متن بیشتر می شود.

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی 4

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی

با استفاده از تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی و تبلیغات می توان به نکات جالبی دست پیدا کرد. Eye-Tracking(تکنولوژی ردیابی چشم) به ما می فهماند که مشتریانمان تصاویر تبلیغاتی ما را همان گونه که ما دوست داریم می بینند یا نه؟ حالا بعد از همه این توضحیات خودتان بیلبورد زیر را تحلیل کنید! به نظر شما اگر سازندگان این تبلیغ از تکنولوژی ردیابی چشم(Eye-Tracking) استفاده کنند نظرشان عوض خواهد شد؟ و آیا بعد از انجام یک کار تحقیقاتی به خانم بازیگر، یک مسیر نگاه جدید خواهند داد؟ تا توجه ببینده به محصول یا برند برود نه خانم بازیگر!

تکنولوژی ردیابی چشم در بازاریابی 6

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media