برابری تولید ناخالص داخلی آمریکا با بدهی هایش!

برابری تولید ناخالص داخلی آمریکا با بدهی هایش

یکی از مفاهیمی که همیشه در تحلیل های اقتصادی از تحلیلگران اقتصادی می شنویم بحث تولید ناخالص داخلی یا همان Gross Domestic Product می باشد که به اختصار به آن GDP می گویند. این شاخصِ پرکاربرد، برای سنجش وضعیت اقتصادی کشورها و مقایسه آنها با یکدیگر استفاده می شود.

برابری تولید ناخالص داخلی آمریکا با بدهی هایش!

تولید ناخالص داخلی آمریکا برابر با جمع ارزش کالاها و خدمات نهایی(Finished Product) تولید شده در این کشور می باشد که در یک سال ایجاد شده است. این متغییر مهم اقتصادی قدرت تولید آمریکا را نشان می دهد. منظور از(Finished Product)، تولید کالا و خدمات نهایی است نه واسطه ای؛ یعنی آن چیزی که مصرف کننده نهایی بابت آن پول می دهد. چراکه ارزش کالای واسطه ای در کالای نهایی یکبار حساب شده است.

واژه دیگری که در این شاخص به چشم می خورد، کلمه “ناخالص” است. واژه “Gross” به این معنی است که بخشی از درآمد و تولید هر کشوری صرف استهلاک سرمایه و ماشین آلات خواهد شد که در حین تولید به تولید کننده وارد می شود و این باعث می شود که شاخصGDP، خالص یا “Net” نباشد.

حالا وقتی در اخبار می شنویم که می گویند تولید ناخالص داخلی آمریکا با بدهی هایش برابر شد. به این معنی است که در سال جاری بدهی دولت آمریکا با تمام درآمد حاصل از تولید ناخالص داخلیش یکی شده. و این یک آمار خیلی بد برای اقتصاد آمریکا است چراکه از زمان جنگ جهانی اول تا به حال چنین تجربه ای را نداشته است!

شاید براتون سوال بشود که همه اینها رو گفتیم که چه؟ هدف این بود که به این نتیجه برسیم که دور از ذهن نیست که آقای ترامپ دستور چاپ دلار را بدهد و در ادامه شاهد کاهش ارزش دلار در برابر طلا باشیم و دوری نخواهد پایید که قیمت هر انس طلا در جهان یک پرش به یاد ماندنی داشته باشد. فقط خواهشا این جوری نتیجه گیری نکنید که بریم طلا بخریم و یا دلار نخریم. من با توجه به یک شاخص یک تحلیل به زبان ساده را بیان کردم! بقیه اش با خودتون (:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

 

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!