در بسیاری از مواقع افراد تعریفی کاملی از نام تجاری ندارند. در بسیاری از موارد هم افراد نام تجاری را با تبلیغات شرکت اشتباه می گیرند! اما، به راستی نام تجاری چیست؟ و چه تعریفی دارد.

نام تجاری را می توان احساسی دانست که مشتری نسبت به محصول یا خدمات و در حالت کلی شرکت دارد. شاید بتوان گفت نام های تجاری ساخته و پرداخته می شوند تا در شلوغی بازار، نظم را ایجاد کنند…

نام تجاری واقعی را مشتریان می سازند! اگر بخواهیم نام های تجاری را به واژه یا چیزی تشبیه کنیم بهترین تشبیه را می توان با واژه شهرت کامل کرد. نام های تجاری شبیه شهرت هستند و می توان گفت خارج از اراده ی شرکت ها و سازمان ها شکل می گیرند. شهرت ساخته و پرداخته خود افراد نیست؛ بلکه شهرت هر فردی حاصل گفته های دیگران درباره او می باشد درست شبیه به نام های تجاری…

نام تجاری تنها توسط یک شرکت یا سازمان تولید نمی شود بلکه مجموعه ای از نظرات مشتریان و قضاوت های آنان نسبت به محصول و خدمات شرکت است. این تعریف را می توان تعریفی جدید از نام های تجاری دانست. اما، ممکن است این سوال هم پیش آید که اگر نام های تجاری احساسی باشد که از اعماق وجود مشتریان نشات می گیرد پس چرا، باید آن ها را ایجاد کرد؟ زیرا همین که در مشتری این احساس ایجاد شود کفایت می کند! در حالت صحیح تر می توان گفت که شرکت ها نام های تجاری را ایجاد و پرداخته می کنند تا به کمک آن مشتریان را راضی نگه دارند و بعلاوه بتوانند مشتریان بالقوه را هم وادار به خرید نمایند.

یک شرکت عالی یا یک مدیر توانمند تلاش می کند تا ذهنیت مشتریان خود را نسبت به نام تجاری شرکت ارتقا دهد. بنابر این محصول یا خدمتی را ارائه می کند که بیش از انتظار مشتری است. چنین شرکت یا مدیری بیش از پیش به مشتری ارج می دهد، زیرا، هدف این است که احساس درونی مشتری نسبت به شرکت و محصولات و خدماتش تنزل نیابد.

هدف دیگر نام های تجاری کمک به رشد سرمایه گذاری و جذب شرکای جدید است. اگر شرکتی خوب فروش کند و آمار های سالیانه خوبی نیز ارائه دهد سرمایه گذاران زیادی علاقه پیدا می کنند تا بر روی نام تجاری شرکت سرمایه گذاری کنند.

نام های تجاری احساس مشتریان و سرمایه گذاران را به خدمات و محصولات شرکت متصل می کنند.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.