تدوین مارکتینگ پلن

برای استارت هر کاری باید یک پلن(Plan) داشت؛ بازاریابی صنعتی هم از این امر مستثنی نیست! هر بیزینس مدلی یک مارکتینگ پلن(Marketing Plan) می خواهد. برای شروع کار، یک کلیپ مختصر آماده کردم و تو مسیر بیشتر توضیح می دم که باید دقیقاً چه بکنیم؟

برای تدوین یک مارکتینگ پلن در مرحله اول باید تکلیف چهار مولفه اصلی زیر را برای خود مشخص کنیم:

  1. محصول ما دقیقاً چیست؟
  2. شیوه قیمت گذاری ما به شکلی باشد؟
  3. به چه طریقی کالای خود را توزیع کنیم؟
  4. ابزارهای ترفیعی(Promotion) موثر برای کسب و کار ما چیست؟

در انتها هم باید با در نظر گرفتن دو مولفه اندازه بازار و سهم بازار، تکلیف خود را روشن کنیم که باید از کجا استارت بزنیم؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media