الجزایر و شرایط اقتصادی این کشور
الجزایر یک کشور در شمال آفریقاست و دریای مدیترانه را در مرزهای خود دارد. با وجود منابع غنی نفت و گاز طبیعی، اقتصاد الجزایر همچنان با مشکلاتی مانند بیکاری، فقر، فساد و عدم توسعه صنعتی مواجه است.
اقتصاد الجزایر، بیشتر به نفت و گاز، کشاورزی و فلزات مس، آهن و فسفات وابسته است. به طور کلی، بر اساس اطلاعات سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی الجزایر حدود ۱۸۰ میلیارد دلار بوده است و بیشترین سهم در این تولید ناخالص، به نفت و گاز طبیعی تعلق دارد.
با این حال، مشکلات اقتصادی بسیاری نیز در این کشور وجود دارد، از جمله بیکاری بالا، نوسانات قیمتی، نبود تنوع اقتصادی، فساد، کاهش قیمت نفت و کاهش تولید نفت و گاز، که همگی باعث شده است تا این کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم کند.
با این حال، دولت الجزایر تلاش میکند تا با اجرای برنامههای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی این کشور را حل کند و اقتصاد را بهبود بخشد. برنامههایی مانند افزایش سرمایهگذاری در بخشهای دیگر اقتصادی به جز صادرات نفت، افزایش تولید داخلی، اصلاحات در بخشهای مالی و بانکی، کاهش بیکاری، و تقویت صنعت گردشگری، در برنامههای اصلاحات دولت الجزایر برای بهبود اقتصاد این کشور تأکید شده است.
تحقیقات بازاریابی در الجزایر
۱- تحقیقات بازاریابی در زمینه تجهیزات الکترونیکی و رایانههای شخصی: طبق تحقیقات صورت گرفته، بازار تجهیزات الکترونیکی و رایانههای شخصی در الجزایر بسیار در حال رشد است و در دسته بندی تجهیزات ارتباطی، تجهیزات دستیابی به اینترنت و تجهیزات شبکه بی سیم در اولویت بالا قرار دارند.
۲- تحقیقات بازاریابی در زمینه خودرو: بازار خودرو در الجزایر در حال گسترش است و تحقیقات بسیاری در زمینه تقاضای بازار، الگوی خرید، مدل خودرو و نوع موتور انجام شده است.
۳- تحقیقات بازاریابی در زمینه مواد غذایی: با توجه به جمعیت بالای الجزایر و تغذیه سالم، تحقیقات بسیاری در زمینه مواد غذایی، مخصوصاً مواد غذایی بسته بندی شده و محصولات غذایی آماده، انجام شده است.
۴- تحقیقات بازاریابی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی: با توجه به رشد صنعت آرایشی و بهداشتی در الجزایر، تحقیقات بسیاری در زمینه بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی، مخصوصاً محصولات ضد عفونی کننده و محصولات پوستی، انجام شده است.
در کل، با توجه به پتانسیل بالای بازار الجزایر، تحقیقات بازاریابی مداوم بر این تحقیقات ضروری هستند تا شرکتها و کارآفرینان بتوانند بهترین راهکارها را برای ورود به بازار الجزایر انتخاب کنند. علاوه بر تحقیقات فوق، میتوان به بررسی عوامل موثر بر بازاریابی در الجزایر اشاره کرد که شامل موارد زیر میشوند:
۱- شناخت فرهنگ و زبان محلی: شرکتها و کارآفرینان برای موفقیت در بازار الجزایر باید با فرهنگ و زبان محلی آشنا باشند و توانایی برقراری ارتباطات مؤثر با مشتریان محلی را داشته باشند.
۲- بررسی قوانین و مقررات بازاریابی: شرکتها باید با قوانین و مقررات بازاریابی در الجزایر آشنا باشند و رعایت این مقررات را در هنگام فعالیتهای بازاریابی رعایت کنند.
۳- رقابت با شرکتهای داخلی: با توجه به وجود شرکتهای داخلی در بازار الجزایر، شرکتهای خارجی باید برای موفقیت در این بازار، رقابت با این شرکتها را در نظر بگیرند و استراتژیهای مناسبی برای جذب مشتریان ایجاد کنند.
۴- بازاریابی دیجیتال: با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و رسانههای اجتماعی در الجزایر، استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال به عنوان یک راهکار موثر برای جذب مشتریان در این بازار مطرح است.
۵- رعایت فصلبندی بازار: برای موفقیت در بازار الجزایر باید فصلبندی بازار را در نظر گرفت و بهترین زمان برای ورود به بازار را انتخاب کرد.
بازاریابی در الجزایر
بازاریابی در الجزایر به دلیل وجود بازار بزرگ و پتانسیل رشد بالا در این کشور، بسیار مهم و حیاتی است. برای بازاریابی محصولات در الجزایر، میتوان از راههای مختلفی استفاده کرد:
۱- شرکت در نمایشگاهها و رویدادهای تجاری: شرکت در نمایشگاهها و رویدادهای تجاری میتواند به شما در جذب مشتریان جدید و نمایش محصولات و خدمات شما به مشتریان مهم کمک کند.
۲- بازاریابی اینترنتی: در حال حاضر اکثر مردم در الجزایر از اینترنت استفاده میکنند. با استفاده از تبلیغات اینترنتی، میتوانید به راحتی با مشتریان پتانسیل خود در ارتباط باشید.
۳- استفاده از رسانههای اجتماعی: رسانههای اجتماعی همچنین میتوانند به شما در جذب مشتریان جدید و تبلیغ محصولات شما کمک کنند.
۴- استفاده از تبلیغات در رسانههای تلویزیونی و رادیویی: تلویزیون و رادیو همچنین میتوانند به شما در تبلیغ محصولات و خدمات شما در الجزایر کمک کنند.
۵- همکاری با نمایندگان فروش محلی: همکاری با نمایندگان فروش محلی، میتواند به شما در فروش محصولات و خدمات شما به مشتریان محلی کمک کند.
همچنین برای موفقیت در بازاریابی در الجزایر، مهم است که درک کافی از فرهنگ و زبان محلی داشته باشید و با نحوه عملکرد بازار این کشور آشنا باشید.
الجزایر با داشتن منابع غنی نفت و گاز طبیعی، یکی از صادرکنندگان بزرگ این محصولات در جهان است. بنابراین، صادرات نفت و گاز طبیعی، بخش بزرگی از صادرات الجزایر را تشکیل میدهد. علاوه بر این، الجزایر صادرات محصولات خام دیگری مانند فسفات، مس، آهن و ذغال سنگ نیز دارد.
به طور کلی، بزرگترین مشتریان صادرات الجزایر شامل کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آمریکا و کانادا هستند. بخش بزرگی از صادرات الجزایر به کشورهای اروپایی وارد میشود.
در زمینه واردات، الجزایر از محصولات خارجی مانند ماشین آلات، محصولات الکترونیکی، کالاهای خوراکی، پوشاک و دارو وابسته است. برای واردات کالاهای خارجی، الجزایر از کشورهایی مانند چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا وابسته است.
در سال ۲۰۲۰، صادرات الجزایر حدود ۲۵ میلیارد دلار و واردات حدود ۳۷ میلیارد دلار بوده است. به طور کلی، الجزایر در بیشتر موارد واردات بیشتری از صادرات خود دارد که باعث شده است تا بخشی از درآمد نفتی الجزایر، برای تأمین نیازهای وارداتی این کشور صرف شود.
تحقیقات بازار صادراتی در الجزایر
برای انجام تحقیقات بازار صادراتی در الجزایر، ابتدا باید بازارهای هدف را شناسایی کرد. به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان، بازارهای هدف میتوانند شامل کشورهایی باشند که نفت و گاز به عنوان منبع انرژی اساسی استفاده میکنند. همچنین، محصولات خام دیگری که الجزایر صادر میکند، میتواند شامل فسفات، مس، آهن و ذغال سنگ باشد، بنابراین بازارهایی که به دنبال این مواد خام هستند، میتوانند به عنوان بازارهای هدف بررسی شوند.
برای انجام تحقیقات بازاریابی، باید با توجه به کالا یا خدماتی که قصد صادرات آن را دارید، بازارهای هدف را شناسایی کنید و با کسب اطلاعات درباره آن بازارها، شرکتهای رقیب و تقاضای محصولات خود، برنامهریزی معقولی برای ورود به بازارهای هدف خود را انجام دهید. همچنین، شناسایی قوانین و مقررات صادراتی الجزایر و بازارهای هدف، میتواند در تصمیمگیری صحیح ورود به بازارهای جدید کمک کند.
در ضمن، برای تحقیقات بازاریابی میتوانید از روشهای مختلفی مانند مطالعات بازار، مصاحبه با مشتریان محتمل، استفاده از روشهای آنلاین و ارزیابی رقیبهای صنعت استفاده کنید.
صادرات ایران به الجزایر
صادرات ایران به الجزایر در سالهای اخیر در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. محصولات صادراتی ایران به الجزایر شامل مواردی همچون خودرو، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی، لوازم خانگی، ماشین آلات کشاورزی و … میباشد.
در زمینه همکاریهای اقتصادی بین ایران و الجزایر، امضای تفاهم نامهای در زمینه توسعه همکاریهای اقتصادی، انتقال فناوری، سرمایهگذاری و تجارت در سال ۲۰۱۹ بین دو کشور انجام شد. این تفاهم نامه میتواند به گسترش روابط اقتصادی بین ایران و الجزایر کمک کند.
از طرفی، الجزایر همچنین میتواند بازاری برای صادرات ایران به کشورهای افریقایی باشد. البته در حال حاضر، صادرات ایران به الجزایر نسبت به برخی دیگر از کشورهای منطقه کمتر است، اما با توسعه همکاریهای اقتصادی بین دو کشور، میتواند این حجم صادرات را افزایش داد.
شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد.
…………………………………………………………………………………..
شرکت بازرگانی و تحقیقاتی ایده
شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴ و شناسه ملی ۱۴۰۱۱۰۶۳۴۴۳، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازاریابی ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز رسمی و دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار به شماره گواهینامه مرکز آمار ایران ۱۴۰۱/۱۱۳۴۷ و همچنین کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره گواهینامه صندوق ضمانت صادرات ایران ۴۴۵۵ برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی می باشد. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال می کرد؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم و رسمی دارد. آدرس دفتر ما در ایران: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷ و در کشور امارات متحده عربی: دبی، بازار دیره، منطقه نایف، قلب تپنده بازار دبی می باشد.
اجرای پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار بین المللی
شرکت های بازرگانی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت بازرگانی را می توان در ایران یافت که در عرصه تحقیقات بازار بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار خود در حوزه صادرات و همچنین واردات محصولات خود استفاده کنید. با توجه به حضور دائم شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی، آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در مرکز اصلی بازار عمده فروشان شهر دبی و همچنین شهر ابیجان در ساحل عاج، امکان اجرای انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد.
بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار به جهت توسعه بازار و همچنین فعالیت های بازرگانی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت ایده سازان بازار فردا در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی دیگر، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید.
اجرای پروژه های تحقیقات بازار داخلی در تمامی شهرهای ایران
تیم تحقیقاتی شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در داخل کشور ایران نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استانها و شهرهای کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ و متوسط کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع دارای مزیت صادراتی در کشور بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار داخلی به وب سایت های www.mrioi.com و www.mrvisitor.ir مراجعه فرمایید.
کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران
در انتها باید به این امر اشاره کنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی برای فروش صادراتی، بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازار، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند. مهمترین مزیت صندوق ضمانت صادرات ایران برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی این است که هر فرد ایرانی که در حوزه صادرات فعالیت دارد می توانند تامین مالی صادراتی خود را از محل خدمات متنوع این صندوق تامین کند.
تحقیقات بازاریابی در آفریقا
آفریقا به عنوان دومین قارهٔ پهناور جهان با وسعتی حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود ۱.۳ میلیارد نفر در قالب ۵۴ کشور رنگارنگ تقسیم شده است. بدون شک بازار ناشناخته آفریقا با جدا دادن حدود یک هفتم جمعیت کره زمین، فرصت های بی بدیلی را برای بحث بازاریابی صادراتی محصولات ایرانی فراهم می کند. ما در شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با بیش از ۷ سال تجربه عملیاتی و میدانی در کشورهای مختلف آفریقایی به شما در توسعه بازار محصولاتتان در این قاره بزرگ کمک خواهیم کرد.
تحقیقات بازاریابی در دبی
شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با حضور دائم و همیشگی خود در شهر دبی، به توسعه بازار صادراتی شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشور کمک شایانی خواهد کرد! مهمترین اصل در بازاریابی، داشتن چابکی بالا در رصد مستمر بازار صادراتی است. بدون شک دبی به عنوان هاب اصلی منطقه خاورمیانه می تواند به عنوان درگاه اصلی صادراتی شما به نقاط مختلف جهان باشد. از اینرو ما با اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی به شما برای ورود به کلاس جهانی کمک خواهیم کرد.
تحقیقات بازار در کشورهای عربی
جهان عرب متشکل از ۲۲ کشور است که ۱۰ کشور آن در آفریقا و ۱۲ کشور در خاورمیانه هستند. جمعیت حدود ۴۰۰ میلیونی عرب زبانان دنیا در مساحتی ۱۳ میلیون کیلومتر مربعی پراکنده شده اند. مهمترین و ثروتمندترین کشورهای عربی در حاشیه خیلج فارس هستند و لذا تعامل با این کشورها در حوزه صادراتی می تواند خود مقدمه ای بر صادرات بر سایر کشورهای عربی جهان باشد. در این بین کشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر جایگاه ممتاز و ویژه در نقش آفرینی صادراتی دارند. شناخت بازار هدف قدم اول صادرات است!
صندوق ضمانت صادرات ایران
شرکت ایده سازان بازار فردا، به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران به شرکت های تولیدی و یا بازرگانی ایرانی علاقه مند به صادرات کالا و خدمات، در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد تا فرایند صادرات خود را با کمترین ریسک ممکن تحقق بخشند لذا شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده قانونی این نهاد دولتی، به کارفرمایان خود در حوزه های مختلف صادراتی کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این بخش به شماره ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶ تماس حاصل فرمایید.
اجرای پروژه بازاریابی صادراتی
برای صادرات هر محصولی باید در ابتدای امر یک دید عمیق از بازار هدف خود بدست آورد؛ شرکت ایده سازان بازار فردا به دلیل حضور میدانی در کشور امارات متحده عربی و همچنین ساحل عاج به عنوان دو هاب اصلی تجارت در منطقه خاورمیانه و همچنین آفریقا این توانایی را دارد تا در قالب یک برنامه عملیاتی برای محصولات تولیدی شما فعالیت بازاریابی صادراتی انجام دهد. لذا خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید.
پروژه واردات | تامین محصول
شرکت ایده سازان بازار فردا این توانایی را دارد تا در صورت نیاز شما به مطالعه بازار خارجی برای واردات محصول مورد نیازتان اقدام نماید. در این بخش بعد از مشخص شدن نیاز وارداتی شما و همچنین شفاف شدن ابعاد مختلف پروژه وارداتی، در بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور دیگر تحقیقات بازار صورت می گیرد تا محصول مورد نظر شما بصورت دست اول و با حذف واسطه ها از تولیدکننده خریداری شود. در صورت تمایل شما صفر تا ۱۰۰ عملیات واردات توسط این شرکت مدیریت می گردد.
موسسه تحقیقات بازاریابی ایده
شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴
مجری انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار در کشورهای عربی و آفریقایی
کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت
تلفن های تماس دفتر ایران و دبی:
۰۰۹۸۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ – ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷