سودان و شرایط اقتصادی این کشور
شرایط اقتصادی سودان در چند سال اخیر با مشکلات و چالشهایی روبرو بوده است. سودان یک کشور توسعهیافته نیست و با مشکلاتی مانند فقر، نابرابری در توزیع درآمد، بیکاری و کمبود سرمایه مواجه است. همچنین، تحریمهای اقتصادی که در گذشته بر سودان تحمیل شده بود، تاثیر قابل ملاحظهای بر اقتصاد این کشور گذاشت.
بخشهای اقتصادی اصلی سودان شامل کشاورزی، معدن، نفت و صنعت است. کشاورزی، به خصوص تولید برنج، آفتابگردان، گندم و نخود، یکی از عرصههای مهم در اقتصاد سودان است. همچنین، سودان دارای منابع غنی معدنی از جمله طلا، نقره، آهن، نیکل و زغالسنگ است. صنعت نیز در حال توسعه است و بخشهایی مانند فولاد، مواد غذایی، نساجی و پتروشیمی در آن تأثیرگذار هستند.
با این حال، از آنجایی که من مدل زبانی هستم و اطلاعاتی در مورد وضعیت اقتصادی کشورها به روز نمیباشم، توصیه میکنم برای اطلاعات دقیقتر و بهروزتر درباره شرایط اقتصادی سودان، به منابع خبری و گزارشهای معتبر مراجعه کنید.
تحقیقات بازاریابی در سودان
تحقیقات بازاریابی در سودان همانند هر کشور دیگری، به منظور درک بهتر بازار و نیازهای مشتریان انجام میشود. در ادامه، چند مرحله اصلی تحقیقات بازاریابی در سودان را شرح میدهم:
- تعیین هدف: در ابتدا باید هدف اصلی تحقیق را مشخص کنید. آیا قصد بررسی عمومی بازار سودان را دارید یا میخواهید در مورد یک صنعت خاص یا محصول خاص تحقیق کنید؟ باید به دقت تعیین کنید که چه اطلاعاتی را میخواهید جمعآوری کنید.
- جمعآوری اطلاعات: برای جمعآوری اطلاعات بازار در سودان میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. این شامل مصاحبهها، نظرسنجیها، مشاهده میدانی، مطالعات موردی، تحلیل دادههای آماری و استفاده از منابع ثانویه میشود. همچنین، امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و اینترنت میتواند در جمعآوری اطلاعات موثر باشد.
-
تحلیل اطلاعات: پس از جمعآوری اطلاعات، باید آنها را تحلیل کنید. این شامل مرتبسازی و خلاصهسازی دادهها، استخراج الگوها و روندها، تحلیل مقایسهای با رقبا و تفسیر نتایج است. در این مرحله، شما قادر خواهید بود بهترین استراتژی بازاریابی را برای ورود به بازار سودان تعیین کنید.
با تشریح نتایج تحقیقات و تحلیلهایتان، در گزارش نهایی میتوانید به موارد زیر اشاره کنید:
- بازار هدف: شناسایی بازار هدف و مشتریان هدف در سودان. این شامل شناخت مشخصهها، نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان است.
- رقابتها: بررسی رقابتهای موجود در سودان، شرکای رقابتی، تجارب و استراتژیهای آنها. این اطلاعات به شما کمک میکند تا در مقابل رقبا رقابتپذیرتر و منحصربهفردتر باشید.
- فرصتها و چالشها: شناسایی فرصتهای بازاریابی در سودان، از جمله نیازهای تأمین نشده مشتریان، پتانسیل رشد صنایع و بازارهای جدید. همچنین باید چالشهای موجود مانند محدودیتهای قانونی، فرهنگی و اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دهید.
- استراتژی بازاریابی: براساس تحلیلهایتان، تعیین استراتژی بازاریابی مناسب برای ورود به بازار سودان. این شامل تعیین مزیت رقابتی، موقعیت قرارگیری، قیمتگذاری، تبلیغات و توزیع محصولات شما است.
-
توصیهها: در انتها، بر اساس آنالیزها و دادهها، توصیههای خاصی برای ورود به بازار سودان ارائه کنید. این توصیهها ممکن است شامل تغییرات در محصولات، استراتژیهای بازاریابی،
- تبلیغات و راهکارهای مالی باشند.
بازاریابی صادراتی در سودان
- شناخت بازار هدف: قبل از هرچیز باید بازارهای هدف صادراتی خود را شناسایی کنید. بررسی عمیق بازار سودان، نیازها و ترجیحات مشتریان محتمل در آن کشور بسیار مهم است. همچنین، بررسی رقبا و محصولات مشابهی که در سودان وارد میشوند، نیز به شما در تعیین استراتژیهای مناسب کمک خواهد کرد.
- قوانین و مقررات صادرات: قبل از شروع به فعالیت صادراتی در سودان، باید با قوانین و مقررات مربوط به صادرات آشنا شوید. اطلاعات در مورد محدودیتها، تعرفهها، گواهینامهها و الزامات موردنیاز برای صادرات کالاها و خدمات به سودان بسیار اساسی است.
- تعیین مزیت رقابتی: برنامهریزی دقیق برای تعیین مزیت رقابتی شما در بازار سودان امری حیاتی است. شناسایی نقاط قوت محصول یا خدمات شما نسبت به رقبا و تمایز آنها در بازار سودان به شما کمک میکند تا جایگاه مطلوبی را در این بازار به دست آورید.
- ایجاد شبکه همکاری: برقراری ارتباط با واسطهها و همکاران محلی در سودان میتواند به شما در بازاریابی صادراتی کمک کند. ایجاد شبکه همکاری با واردکنندگان محلی، توزیعکنندگان، نمایندگان تجاری و نمایندگان دولتی میتواند به شما در فراهم کردن زمینههای لازم برای صادرات و افزایش روند فروش کمک کند.
- تبلیغات و بازاریابی: استفاده از روشهای تبلیغاتی و بازاریابی مناسب در سودان بسیار مهم است. این شامل استفاده از رسانههای محلی، تبلیغات آنلاین، شبکههای اجتماعی، نمایشگاهها و رویدادهای صنعتی میشود. تبلیغات به زبان محلی و استفاده از فهرستهای مشتریان محلی نیز میتواند تأثیر مثبتی در جذب مشتریان داشته باشد.
- تحقیقات مستمر: بازاریابی صادراتی یک فرایند پویا و پیوسته است. برای موفقیت در بازار سودان، نیاز به تحقیقات مستمر در مورد تغییرات بازار، نیازها و رفتار مشتریان دارید. پیگیری رقبا، نظارت بر تغییرات قوانین و مقررات و به روز بودن با تحولات صنعتی و اقتصادی میتواند به شما در بهبود استراتژی بازاریابی کمک کند.
در کل، بازاریابی صادراتی در سودان به شناخت عمیق از بازار، رقابتها، قوانین و تعهد به راهبردهای مناسب و توسعه شبکه همکاری نیاز دارد. پیشرفت مستمر و توسعه روابط تجاری در بازار سودان به دقت و استراتژی مناسب نیاز دارد.
صادرات و واردات در سودان
صادرات و واردات در سودان نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارند. در زیر به تشریح برخی جنبهها و ویژگیهای صادرات و واردات در سودان میپردازم:
صادرات
- منابع طبیعی: سودان دارای منابع طبیعی غنی است از جمله نفت، طلا، فسفات، زغال سنگ، معادن، چوب و پوست حیوانات. صادرات این منابع طبیعی درآمدزایی قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.
- کشاورزی: سودان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در آفریقا است. تولیداتی مانند برنج، ذرت، زیتون، برنج، قند، پنبه و نخود به کشورهای دیگر صادر میشود.
- صنایع تبدیلی: با توجه به تولیدات کشاورزی فراوان، صنایع تبدیلی مرتبط با بستهبندی، فرآوری و تولید محصولات غذایی نقش مهمی در صادرات سودان دارند. مانند صادرات محصولات بستهبندی شده، روغن زیتون و محصولات فرآوری شده غذایی.
واردات
- مواد خام: سودان وابستگی زیادی به واردات مواد خام دارد. واردات نفت، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، محصولات پتروشیمی، مواد غذایی، ماشین آلات کشاورزی و قطعات خودرو در این زمینه از جمله واردات مهم سودان هستند.
- محصولات مصرفی: واردات محصولات مصرفی از جمله مواد غذایی، محصولات الکترونیکی، لوازم خانگی، پوشاک و خوراک دام و طیور نیز در سودان رایج است.
درباره صادرات ایران به سودان
- محصولات کشاورزی: ایران یک کشور با تولیدات کشاورزی بسیار گسترده است. صادرات محصولاتی مانند برنج، گندم، خشکبار، میوهها، گیاهان دارویی و سایر محصولات کشاورزی به سودان میتواند فرصتی مناسب برای صادرات باشد.
- محصولات صنعتی: ایران در زمینه تولید محصولات صنعتی نیز پیشرفتهای قابل توجهی داشته است. صادرات محصولاتی مانند ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی، محصولات پتروشیمی، فولاد و فلزات، محصولات نساجی و پوشاک میتواند در بازار سودان جذابیت داشته باشد.
- قطعات خودرو: ایران یکی از تولیدکنندگان قطعات خودرویی معتبر است. با توجه به نیاز سودان به قطعات خودرو و تأسیسات خودروسازی، صادرات قطعات خودرو میتواند فرصتی مناسب برای همکاری تجاری باشد.
- محصولات الکترونیکی و الکتریکی: صادرات محصولات الکترونیکی و الکتریکی نیز از ایران به سودان میتواند انجام شود. این شامل تلفن همراه، لوازم جانبی الکترونیکی، لپتاپ، تلویزیون و سایر محصولات مرتبط است.
- ساخت و ساز و زیرساختهای عمرانی: ایران در زمینه ساخت و ساز و زیرساختهای عمرانی تجربه و توانمندی قابل توجهی دارد. صادرات مواد ساختمانی، تجهیزات ساختمانی، ماشین آلات ساخت و ساز و خدمات مربوط به زیرساختهای عمرانی میتواند در سودان مورد استفاده قرار گیرد. شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در قالب شرکت رسمی ایده سازان بازار فردا به عنوان مجری انواع پروژه های تحقیقات بازار کمی و کیفی آماده ارائه خدمات محتلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی به شما عزیزان می باشد
اجرای انواع پروژه های ریتل آدیت تحقیقات بازاریابی و فوکس گروپ و محاسبه اندازه بازار و سهم بازار رقبا و اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی و داخلی در تمام شهرهای ایران.………………………………………………………………………………….
شرکت بازرگانی و تحقیقاتی ایده
شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴ و شناسه ملی ۱۴۰۱۱۰۶۳۴۴۳، که به اختصار ” موسسه تحقیقات بازاریابی ایده ” نامیده می شود، کار خود را از سال ۱۳۹۴ بصورت حرفه ای شروع کرد؛ لازم به ذکر است شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده دارای دو مجوز رسمی و دولتی از مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فعالیت های تحقیقات بازار به شماره گواهینامه مرکز آمار ایران ۱۴۰۱/۱۱۳۴۷ و همچنین کارگزاری رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره گواهینامه صندوق ضمانت صادرات ایران ۴۴۵۵ برای تکمیل پرونده های اعتبارسنجی مشتریان صادراتی می باشد. این شرکت تحقیقات بازاریابی در ابتدای امر فقط در حوزه اجرای پروژه های تحقیقات بازار میدانی و بیشتر از نوع تحقیقات کمی فعال می کرد؛ در سال ۱۳۹۷ همزمان با تاسیس شرکت تحقیقات بازاریابی ایده، فعالیت های تحقیقاتی خود را در حوزه های داخلی و برون مرزی نیز گسترش داد. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در طول ۸ سال گذشته پروژه های میدانی و عملیاتی متعددی را در حوزه داخلی و همچنین خارجی انجام داده است؛ در این بین در طی سال های گذشته بخشِ کلینیک مشاوره کسب و کار ایده نیز با تمرکز بر سه حوزه آموزش، مشاوره و نظارت بر پروژه های بازاریابی صادراتی فعالیت داشته است. مدیریت گروه تحقیقات بازاریابی ایده بر عهده آقای دکتر بزاززاده است؛ ایشان سوابقی درخشان در حوزه صادرات به کشورهای امارات متحده عربی(دبی)، عراق، عمان و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی دارند. لازم به ذکر است این شرکت در شهرهای تهران و دبی دفتر کار تحقیقات بازاریابی دائم و رسمی دارد. آدرس دفتر ما در ایران: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷ و در کشور امارات متحده عربی: دبی، بازار دیره، منطقه نایف، قلب تپنده بازار دبی می باشد.
اجرای پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار بین المللی
شرکت های بازرگانی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما کمتر شرکت بازرگانی را می توان در ایران یافت که در عرصه تحقیقات بازار بین المللی نیز فعال باشد؛ با توجه به سوابق درخشان تیم شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در کشورهای عربی و آفریقایی در سال های قبل، می توانید از خدمات این مجموعه به عنوان مجری پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار خود در حوزه صادرات و همچنین واردات محصولات خود استفاده کنید. با توجه به حضور دائم شرکت ایده سازان بازار فردا در کشورهای عربی، آفریقایی و همچنین داشتن یک آفیس دائم در مرکز اصلی بازار عمده فروشان شهر دبی و همچنین شهر ابیجان در ساحل عاج، امکان اجرای انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار، از محاسبه Market Size گرفته تا Brand Awareness برای این شرکت آسان می باشد.
بدون شک کشور امارات متحده عربی و به طور خاص شهر دبی، هاب اقتصادی منطقه خاورمیانه است؛ از اینرو اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار به جهت توسعه بازار و همچنین فعالیت های بازرگانی در این منطقه برای شروع امر صادرات می تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور در عرصه بین الملل بنماید. روش کار شرکت ایده سازان بازار فردا در امر اجرای پروژه های تحقیقات بازار به دو بخش Desk Research و تحقیقات بازار میدانی تقسیم می گردد. در بخش اول بعد از یک جلسه مشاوره ابعاد مسئله و نیاز شما به بحث بازاریابی و تحقیقات بازار مشخص می گردد و بعد از تکمیل فایل RFP در قالب یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ روزه یک Desk Research حرفه ای برای فروش محصول شما انجام خواهد گرفت؛ در صورتی که نتایج بخش اول رضایت بخش بود وارد فاز دوم که همان تحقیقات بازار میدانی می باشد خواهیم شد. در فاز دوم بر اساس پراکندگی جغرافیایی مشتریان هدف در سطح بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور عربی و یا آفریقایی دیگر، طول مدت زمان اجرایی پروژه و همچنین هزینه های عملیاتی آن محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. برای آگاهی از فرایند اجرایی پروژه های تحقیقات بازار صادراتی با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید.
اجرای پروژه های تحقیقات بازار داخلی در تمامی شهرهای ایران
تیم تحقیقاتی شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده در داخل کشور ایران نیز قوی می باشد و با در اختیار داشتن پرسشگران آموزش دیده خود در تمامی استانها و شهرهای کشور امکان اجرای انواع پروژه های پایش، آمارگیری و پرسشگری در حوزه های مختلف تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی را دارد. با عنایت به اینکه تمرکز اصلی موسسه تحقیقات بازاریابی ایده بر روی صنایع بزرگ و متوسط کشور می باشد بنابراین اکثر پروژه های اجرا شده در حوزه صنایع روغن موتور، قیر، فولاد، پتروشیمی، انواع مواد غذایی و خوراکی، برق و الکتریک، فرش، مبلمان، صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، سیمان، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و شوینده و سایر صنایع دارای مزیت صادراتی در کشور بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازار داخلی به وب سایت های www.mrioi.com و www.mrvisitor.ir مراجعه فرمایید.
کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران
در انتها باید به این امر اشاره کنیم که موسسه تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی راهنمایی شما برای اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی، اعتبارسنجی خریداران خارجی، ارائه انواع پوشش ها و تضمین های دولتی برای فروش صادراتی، بر اساس اعتبار و ضمانتنامه های مبتنی بر قرارداد را دارد. شایان ذکر است این صندوق با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردیده و به پشتوانه حمایت های مالی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار در قالب انواع پوشش برای ریسک های سیاسی و تجاری صادرات و انواع ضمانتنامه های اعتبار ریالی و ارزی، به صادرکنندگان کالاها و خدمات و همچنین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی کمک کرده است. لذا ما در دپارتمان خدمات برون مرزی خود این توانایی را داریم که در کنار سایر خدمات تخصصی تحقیقات بازار، به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور عزیزمان کمک نماییم تا مشتریان خارجی خود را اعتبارسنجی نموده و با حمایت یک سازمان دولتی با کمترین ریسک ممکن، کالا و یا خدمت خود را صادر کنند و در صورتی که متحمل خسارت شدند بنا به نوع خسارت وارده و بعد از بررسی های واحد خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، بین ۹۰ الی ۹۵ درصد خسارت خود را از این صندوق دولتی دریافت نمایند. مهمترین مزیت صندوق ضمانت صادرات ایران برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی این است که هر فرد ایرانی که در حوزه صادرات فعالیت دارد می توانند تامین مالی صادراتی خود را از محل خدمات متنوع این صندوق تامین کند.
تحقیقات بازاریابی در آفریقا
آفریقا به عنوان دومین قارهٔ پهناور جهان با وسعتی حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود ۱.۳ میلیارد نفر در قالب ۵۴ کشور رنگارنگ تقسیم شده است. بدون شک بازار ناشناخته آفریقا با جدا دادن حدود یک هفتم جمعیت کره زمین، فرصت های بی بدیلی را برای بحث بازاریابی صادراتی محصولات ایرانی فراهم می کند. ما در شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با بیش از ۷ سال تجربه عملیاتی و میدانی در کشورهای مختلف آفریقایی به شما در توسعه بازار محصولاتتان در این قاره بزرگ کمک خواهیم کرد.
تحقیقات بازاریابی در دبی
شرکت بازرگانی و تحقیقات بازار ایده با حضور دائم و همیشگی خود در شهر دبی، به توسعه بازار صادراتی شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشور کمک شایانی خواهد کرد! مهمترین اصل در بازاریابی، داشتن چابکی بالا در رصد مستمر بازار صادراتی است. بدون شک دبی به عنوان هاب اصلی منطقه خاورمیانه می تواند به عنوان درگاه اصلی صادراتی شما به نقاط مختلف جهان باشد. از اینرو ما با اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی صادراتی به شما برای ورود به کلاس جهانی کمک خواهیم کرد.
تحقیقات بازار در کشورهای عربی
جهان عرب متشکل از ۲۲ کشور است که ۱۰ کشور آن در آفریقا و ۱۲ کشور در خاورمیانه هستند. جمعیت حدود ۴۰۰ میلیونی عرب زبانان دنیا در مساحتی ۱۳ میلیون کیلومتر مربعی پراکنده شده اند. مهمترین و ثروتمندترین کشورهای عربی در حاشیه خیلج فارس هستند و لذا تعامل با این کشورها در حوزه صادراتی می تواند خود مقدمه ای بر صادرات بر سایر کشورهای عربی جهان باشد. در این بین کشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر جایگاه ممتاز و ویژه در نقش آفرینی صادراتی دارند. شناخت بازار هدف قدم اول صادرات است!
صندوق ضمانت صادرات ایران
شرکت ایده سازان بازار فردا، به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران به شرکت های تولیدی و یا بازرگانی ایرانی علاقه مند به صادرات کالا و خدمات، در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد تا فرایند صادرات خود را با کمترین ریسک ممکن تحقق بخشند لذا شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده قانونی این نهاد دولتی، به کارفرمایان خود در حوزه های مختلف صادراتی کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این بخش به شماره ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶ تماس حاصل فرمایید.
اجرای پروژه بازاریابی صادراتی
برای صادرات هر محصولی باید در ابتدای امر یک دید عمیق از بازار هدف خود بدست آورد؛ شرکت ایده سازان بازار فردا به دلیل حضور میدانی در کشور امارات متحده عربی و همچنین ساحل عاج به عنوان دو هاب اصلی تجارت در منطقه خاورمیانه و همچنین آفریقا این توانایی را دارد تا در قالب یک برنامه عملیاتی برای محصولات تولیدی شما فعالیت بازاریابی صادراتی انجام دهد. لذا خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره واتس اپ ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷ و یا ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ تماس حاصل فرمایید.
پروژه واردات | تامین محصول
شرکت ایده سازان بازار فردا این توانایی را دارد تا در صورت نیاز شما به مطالعه بازار خارجی برای واردات محصول مورد نیازتان اقدام نماید. در این بخش بعد از مشخص شدن نیاز وارداتی شما و همچنین شفاف شدن ابعاد مختلف پروژه وارداتی، در بازار کشور امارات متحده عربی و یا هر کشور دیگر تحقیقات بازار صورت می گیرد تا محصول مورد نظر شما بصورت دست اول و با حذف واسطه ها از تولیدکننده خریداری شود. در صورت تمایل شما صفر تا ۱۰۰ عملیات واردات توسط این شرکت مدیریت می گردد.
موسسه تحقیقات بازاریابی ایده
شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴
مجری انواع پروژه های بازرگانی و تحقیقات بازار در کشورهای عربی و آفریقایی
کارگزار رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت
تلفن های تماس دفتر ایران و دبی:
۰۰۹۸۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ – ۰۰۹۷۱۵۶۱۵۴۴۱۷۷