تبلیغ خوب برابر است با فروش خوب؛ اما تبلیغ عالی...

تبلیغ خوب برابر است با فروش خوب؛ اما تبلیغ عالی

وظیفه هر تبلیغ چیست؟ به بیان ساده تر چرا کسب و کار ها تبلیغ می کنند؟ هدف هر فعالیت تبلیغاتی دیده شدن محصول است. این که تولید کننده ایی بخواهد محصولش دیده شود و در نهایت فروش برود نیازمند این است که آن را تبلیغ کند. بنابر این با این تعریف مختصر و مفید به این نتیجه می رسیم که، هر تبلیغات خوبی بدون شک فروش محصول را افزایش می دهد.اما چه زمانی تبلیغات عالی قلمداد می شوند؟ اگر هر تبلیغی بتواند مرز خوب بودن را بگذراند به درجه ی عالی بودن می رسد. تبلیغ عالی تنها فروش را افزایش نمی دهد بلکه هر تبلیغ عالی کارخانه ایی را بنا می کند!

تبلیغات؛ جریان باد در کویر…

اثری که تبلیغات بر کسب و کار ها می گذارد مانند جریان باد در کویر است.! در ابتدا نمی توان تاثیری از جریان باد را بر تپه های ماسه ایی کویر مشاهده کرد اما، دُرست بعد از یک بازه زمانی بلند مدت، تپه ی ماسه ایی حتی از جای فعلی محو شده و جا به جا می شود.

در تبلیغ هر محصولی باید دانست که چیزی را باید هدف قرار داد. بدون شک در هر فرآیند تبلیغاتی ابتدا باید نام تجاری مورد هدف قرار گیرد. زیرا تبلیغات باید بتواند نام محصول را در ذهن ها تداعی کند. اما تبلیغات باید آن چنان خوب باشد که نام تجاری را از بین نبرد. یادتان باشد هر نام تجاری یک ثروت است. این ثروت باید رشد کند. به همین دلیل اگر تبلیغ بتواند به ثروت افزایی نام تجاری کمک کند می توان نتیجه گرفت که آن تبلیغات مرز خوب بودن را گذرانده است و می توان گفت عالی است.

اگر تبلیغی به مرحله عالی بودن برسد نام تجاری نیز تکثیر می شود و نام های تجاری دیگری در کنار آن متولد می شوند و کارخانه های تولیدی شکل می گیرند و این وظیفه ی تبلیغات است.

برای ایجاد هر تبلیغی ابتدا باید؛ بازار را تجزیه و تحلیل کنید سپس راه حل هایی را برای مقابله با رقیبانتان بیابید و دست به انجام تحقیقات بازار بزنید و نتیجه های کسب شده را تفسیر کنید. تعیین استراتژی ها و بودجه ی کار نیز از جمله کار های ضروری در این پروسه است.

تمامی این فرآیند ها می تواند یک تبلیغ خوب را به تبلیغی عالی بَدل نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media