تاثیرات بازاریابی مستقیم بر روی مشتری

بازاریابی مستقیم نوعی از تبلیغات است که در آن به مشاغل و سازمان هایی که ذی نفع نیستند این اجازه را می دهد تا به طور مستقیم با مشتری از طریق رسانه های مختلف از جمله:

  • تلفن
  • تلفن همراه
  • پیام
  • پست الکترونیکی
  • وبسایت ها
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی با استفاده از داده ها
  • پخش و انتشار آگهی
  • تلویزیون
  • تبلیغات روزنامه ای و مجلات، در ارتباط باشد.

در بین کار آموزان این جنبش، اصطلاح واکنش مستقیم رایج است.

تاثیرات بازاریابی مستقیم برروی مشتری

بازاریابی مستقیم بر روی مشتری، اطلاعات و آزمایش تمرکز دارد. بنابراین در کنار ارتباطات واقعی، بازاریابی مستقیم به متحد کردن اجزا جهت تحلیل و بررسی نتایج می پردازد. ویژگی هایی که بازاریابی شبکه ای را از انواع دیگر بازاریابی مجزا می کند عبارتند از: وجود یک پایگاه اطلاعاتی که شامل آمار مشتری های احتمالی، مشتری، مشاغل و… به همراه اطلاعات مرتبط با آن ها از جمله شماره تلفن و آدرس، اطلاعات آماری، سابقه ی خرید، سابقه ی شرکت ها و… است. در نظر داشتن این اطلاعات از عناصر مهم بازاریابی مستقیم است.
پیام های بازاریابی مستقیم، به طور مستقیم و بدون واسطه به لیستی از مشتری ها و یا مشتری های احتمالی فرستاده می شود. در بازاریابی مستقیم اصطلاحی با عنوان اقدام به عمل وجود دارد.

به عنوان مثال:

یک تبلیغ ممکن است از مشتری احتمالی بخواهد با یک شماره تلفن به صورت رایگان تماس بگیرند و یا یک ایمیل جهت سفارش کالا بفرستند و یا روی لینکی در سایت کلیک کند. بازاریابی مستقیم توسط مشاغل مختلف در ابعاد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازاریابی مستقیم بخاطر نتایج مثبت و ارزنده که به طور مستقیم می تواند اندازه گیری شود معیاری به عنوان نرخ پاسخگویی در بازاریابی مستقیم شناخته می شود و یکی از پارامتر های کیفی موفقیت در بازاریابی مستقیم محسوب می شود. در مقابل، در تبلیغات معمولی بخاطر عدم وجود پاسخ و واکنش مستقیم از مشتریان از پارامتر هایی مثل آگاهی و شناخت و علاقه جهت معیار استفاده می شود. بررسی و تحلیل نتایج فروش یک عنصر مهم و اساسی در بازاریابی مستقیم است.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی مستقیم، ارتقا و بهبود کیفیت محصولات یک برند است. بسته به دیگر شیوه های پخش کالا، بازاریابی مستقیم به تقاضا، ارتباطات، انتخاب راه های ارتباطی و مشتری هدف بستگی دارد و وابستگی کمتری به قدرت برند دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ
آخرین مقالات

راهنمای جامع صادرات روغن موتور به نیجریه: بازارها، فرصت‌ها و نکات کلیدی

صادرات روغن موتور به کامرون: راهنمای جامع موفقیت در بازار آفریقا

صادرات روغن موتور به بورکینافاسو: نکات کلیدی و راهنمای موفقیت

صادرات روغن موتور به غنا

صادرات روغن موتور به ساحل عاج

صادرات فرش به افریقا 

صادرات روغن موتور به دبی

تحقیقات بازار صادرات در دبی 

 تحقیقات بازاریابی در چاد

صادرات روغن موتور به دبی

فهرست مطالب