Skip to main content

بودجه در بازاریابی اینترنتی

برای بسیاری از شرکت ها، فرآیند بازاریابی به شکلی غیر طبیعی تبدیل شده است. بزرگترین تفاوت در تعیین بودجه بازاریابی فعلی چیست؟ جواب در مشخص کردن بودجه ای است که هزینه های بازاریابی درون گرا، ابزار، و فن آوری های ویژه بازاریابی اینترنتی را نیز در خود جای می دهد. از آنجا که این مسئله حیطه ای کاملا متفاوت را پوشش می دهد، شما نمی توانید بدون داشتن دانش کافی انتخاب های مناسبی در تعیین بودجه بازاریابی خود داشته باشید. و این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا شما نمی خواهید وقت و هزینه خود را تلف کنید. یک بودجه بازاریابی کامل – مخصوصا در تجارت های B2B – می تواند مطالب زیر را شامل شود:

  • توسعه و تولید تکمیلی
  • متخصصین تولید محتوا
  • برنامه های کمپین ایمیل مارکتینگ(Email marketing)
  • خبرنامه های الکترونیک
  • گرافیست شما
  • متخصص تحقیق بر بازار
  • متخصصین نرم افزار های بازار
  • داده ها و متریک های تحلیلی
  • متخصصین بازاریابی موبایلی
  • تحقیقات و تبلیغات کلیکی به خصوص تبلیغات در گوگل(google)
  • متخصصین روابط عمومی
  • تحقیقات در مورد کلمات کلیدی و سئو(CEO)
  • متخصصین رسانه های اجتماعی
  • پشتیبانی مالی از رخداد های آنلاین(online)
  • توسعه و طراحی دوباره وب سایت

مطمئنا مسایل زیادی برای پوشش دادن وجود دارد. حالا باید به مطالبی توجه کنیم که وجود آنها در لیست الزامی است و مطالبی که وجود آنها الزامی نیست. برای این کار باید به مطالب زیر توجه کنید:

  • تعیین بودجه بازاریابی ، بسیار پیچیده تر از مشخص کردن اجزای لازم در تجارت است که به صرف هزینه نیاز دارند.
  • بودجه بازاریابی B2B به ابزار درون گرا و بیرونی نیاز دارد.
  • بعضی از مالکین تجارت قبل از مشخص کردن کامل بودجه ، به مطالعه صنعت خود نیاز دارند تا بتوانند درک کنند مشخصات خاص هر بودجه چطور تعیین شده، چرا تعیین شده و چه چیزهایی دیگری لازم خواهد بود.

حذف روش های بازاریابی که کاربرد ندارند

شما نباید هزینه های خود را برای فعالیت هایی صرف کنید که هیچ اثربخشی نداشته و برای شما لید (سرنخ تجاری) تولید نمی کنند. اما شرکت های زیادی وجود دارند که هنوز به چنین کارهایی ادامه می دهند که هیچ اثربخشی ندارند. شما باید تمام هزینه های اضافی را حذف کرده تنها برای فعالیت هایی هزینه صرف کنید که برای شما اثربخش خواهد بود. شما تنها برای فعالیت های بازاریابی ای هزینه صرف می کنید که مشتریان جدید برای شما به همراه داشته و یا باعث متعهد شدن مشتریان می شود. اگر شما فعالیت های اضافی بودجه خود را خلاص کنید، می توانید بودجه بیشتری را برای فعالیت های اینترنتی تهیه کنید که اثربخشی بیشتری داشته و باعث شکوفا شدن تجارت شما می شود.

سرمایه گذاری موثر بر محتوا درست مثل وب برندینگ!

جلب توجه افراد تنها از طریق محتوا امکان پذیر است و برای ارائه محتوای عالی شما به طراحی و سیستم انتشار عالی نیاز دارید. اگر شما محتوایی جدید، مهم، مفید یا جالب برای مخاطب خود دارید، باید آن را در اختیار آنها گذاشته و باور داشته باشید که افراد زیادی در حال حاضر به دنبال دریافت و انتشار محتوای با کیفیت هستند. ایده ها و تفکرات جالب توجه زیادی وجود دارند که افراد بدون استفاده کردن از آنها، تنها از آنها صحبت می کنند. شما می توانید این ایده ها را به انواع متفاوت محتوا تبدیل کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از محتوا کار ساده ای نیست و بر خلاف نظر بسیاری از افراد محتوا مجانی نیست. شما باید برای محتوا هزینه کنید و حتی اگر از منابع درونی نیز برای ارائه محتوا استفاده می کنید، شما باید بخشی از بودجه خود را برای کسب رتبه بالا در گوگل و استفاده از محتوا استفاده کنید.


شماره تماس جهت مشاوره!