به مشتری خود تعظیم کنیم!!!!

به مشتری خود تعظیم کنیم!!!!

غالبا انسان ها هميشه در مقابل مافوق خود تعظيم مى كنند.

همچنين اغلب، القاب خاصى براى مافوق ها به كار مى رود؛ مثل ارباب، عاليجناب و سرور. جايگاه مقامات عالى نيز ويژه و مخصوص است، مثلاً در جلسات شركت، مدير هميشه در محلى خاص و بهتر از كاركنان مى نشيند، پدر در خانواده جايگاه و مقام و منزلت برترى نسبت به فرزندان دارد و مربى باشگاه ورزشى، موقع سخنرانى براى اعضاى تيم، جايگاه ويژه خود را دارد. در مقابل افراد مافوق، افرادى وجود دارند كه انسان خودش را نسبت به آن ها بالاتر و برتر مى بيند و گاه بر اثر تکبر و خود برتر بینی به ديده تحقير به آن ها مى نگرد. مطالبى كه بيان كرديم، مى تواند مقدمه اى در زمينه رابطه بازارياب با مخاطب باشد.

فرض كنيد شما به عنوان بازراياب يا ويزيتور براى معرفى يك كالا يا خدمت به شركت يا سازمانى رفته ايد و مدير سازمان را  قانع مى کنید كالاى شما را براى سازمان خود خریداری نماید. اما سازمان مذکور بعد از دريافت كالا متوجه مى شود محصول يا كالاى دریافت شده نه تنها ويژگى هاى ذكر شده را ندارد، بلكه ايراداتى نيز دارد. بنابراين، برای پس دادن یا تعویض آن به شما مراجعه می کند  اگر شما كالا را پس نگيريد يا در مقابل اعتراض مشترى جواب قانع كننده اى به او ندهید مشترى را بيشتر عصبانى مى كنيد. در حالى كه اگر هنگامى كه ناراحتى مشترى را مى بينيد، به سرعت از پشت ميز بلند شويد، به سمت وى بياييد، با خوش رويى و در حالى كه خود را به صورت تعظيم در مقابل مشترى خم مى كنيد، با او دست داده  و براى رفع مشکل بكوشيد، به احتمال زیاد مشترى خشمگین را آرام کرده و حتی می توانید شرایط را به سمتی پیش ببرید که وی را برای خرید محصولات جدیدتان آماده کنید.

همه ی این اما و اگر ها بستگی به خود ما دارد که می خواهیم به دیگران چگونه نگاه کنیم، آیا می توانیم مانند مدیر عامل شرکت TOYOTA فقط به خاطر یک اشتباه کوچک در تعداد محدودی از تولیدات شرکتمان، در یک برنامه رسمی از تمامی حضار عذر خواهی کرده و به آنها تعظیم کنیم و به اشتباه مجموعه خود اعتراف کنیم یا به جای آن، بخواهیم با غرور و تکبر، زیر بار اشتباهات خود نرویم و به دنبال یک راه فرار برای توجیه اعمال خود باشیم. پس صرف نظر از اینکه به مشتری خود تعظیم بکنیم یا نه، باید به این اعتقاد داشته باشیم که در برابر اشتباهات خود قدرت پذیرش اشتباه را داشته و به مخاطب خود احترام بگذاریم. یکی از تکنیک های احترام همین تعظیم کردن ظاهری یا کلامی در برابر مشتری است. 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید