بهینه-سازی-موتور-جستجو-(SEO)-در-علم-بازاریابی, بزاززاده

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در علم بازاریابی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک رشته گسترده می باشد که شامل بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز می باشد. بازاریابی موتور جستجو (SEM) شامل نتایج جستجوی پولی (با استفاده از ابزار هایی همچون Google Awards یا Bing Ads که سابقا آن را Microsoft adCenter می نامیدند) و همچنین نتایج جستجوی اصلی می باشد.

بازاریابی موتور جستجو (SEM) از موارد ذیل استفاده می کند:

  • تبلیغات پولی با AdWords یا Bing Ads یا Pay per click (که غالبا برای تامین کنندگان محلی بسیار سودمند است چون آن ها می توانند با یک کلیک به مصرف کنندگان احتمالی دست یافته و با شرکت ها بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند)
  • ارائه مقاله و موضوعات
  • تبلیغات با اطمینان از اینکه بهینه سازی موتور جستجو انجام شده است.

در گذشته تحلیل واژگان کلیدی برای SEM و SEO انجام شده است اما الزاما بطور همزمان نبوده است. هم SEM و هم SEO باید بطور مرتب کنترل و به روز شوند تا تکامل به سمت بهترین عملکرد را نشان دهند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در علم بازاریابی

دربرخی متون؛ واژه SEM در مفهوم خاص و انحصاری انجام شده است و به معنای تبلیغات با یک کلیک می باشد علی الخصوص برای جوامع بازاریابی و تبلیغات بازرگانی که بسیار به این مفهوم با دامنه کم علاقه مند هستند. در اینگونه کاربرد ها عموما مقاطع بازاریابی با جستجوی گسترده را که در شکل های دیگر SEM دخیل می باشد مد نظر ندارند؛ از جمله بهینه سازی موتور جستجو و تعیین مجدد اهداف در جستجو. یک بخش دیگر از SEM ؛ بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) است. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) یک نوع بازاریابی است که در آن از رسانه های اجتماعی تاثیرگذار بر مصرف کنندگان بهره گیری می شود؛ مصرف کنندگانی که به محصول ها /خدمات یک شرکت دسترسی دارند. یکی از آخرین پیشرفت های تئوری شامل مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) می باشد.

مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) مربوط به فعالیت هایی از قبیل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می باشد اما، بیشتر بر مدیریت بازگشت سرمایه (ROI) توجه دارد تا ایجاد ترافیک خاص (که در جریان اصلی SEO مد نظر می باشد).

مدیریت بازاریابی موتور جستجو (SEMM) فعالیت های اصلی SEO را یکپارچه کرده و برای کسب بالاترین مرتبه بدون ابزار های پرداخت و بهینه سازی موتور جستجو با یک کلیک تلاش می کند. برای مثال؛ توجه خاصی به طراحی اولیه صفحات وب می شود و یا توجه خاصی به محتوا و اطلاعات ارائه شده در صفحه وب به بازدید کنندگان وبسایت مبذول می گردد. در حقیقت SEO  و SEM ؛ هر دو؛ از ستون های حرفه بازاریابی بوده و شانه به شانه هم حرکت می کنند تا نتایج بهتری نسبت به تمرکز بر یکی از ستون ها بدست آید.

در قسمت های بعدی شما را با این مبحث جذاب در علم بازاریابی و مدیریت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!