مدیریت ارتباط با مشتری از جمله اصطلاحاتی است که امروزه زیاد در کسب و کار شنیده می شود. شاید شما تا کنون کتاب ها و مقالات متعددی در این زمینه مطالعه نموده اید و معانی متفاوتی از آن استنباط کرده باشید. این اصطلاح می تواند برداشت های متفاوتی را در ذهن افراد ایجاد نماید. آیا […]

امروزه مسئله بحث برانگیزی که هنوز وجود دارد این است که آیا ژست ها و حرکات بدن افراد در هنگام سخن گفتن اکتسابی است یا فطری. بیشتر ژست های ارتباطی، در سراسر جهان مشابه و یکسان هستند. همه افراد وقتی خوشحالند می خندند، وقتی که ناراحت یا عصبانی هستند اخم می کنند یا ابرو در […]

اصطلاح بازاريابي ديجيتالي نخستين بار در دهه ۹۰ ميلادي به كار گرفته شد. در فاصله بین سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاريابي ديجيتالي به عنوان يك راه موثر برقراری ارتباط با مصرف کنندگان شناخته شد و پیچیدگی استفاده از آن بیشتر نمایان گردید. قبل از مطرح شدن بازرایابی دیجیتالی، در اواسط دهة ۱۹۸۰ گروه تبلیغات […]

از نظر علمی وقتی ما شخصی را فردی «هوشمند» یا «زیرک» می خوانیم در واقع اشاره به توانایی او در خواندن نشانه های غیر کلامی فرد دیگر و مقایسه کردن آن ها با علائم کلامی داریم. به عبارت دیگر وقتی ما می گوییم که می توانیم حدس بزنیم که فردی به ما دروغ می گوید،در […]

برای فروش تعاریف متعددی وجود دارد: بریان تریسی: فروش، انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است. تام هاکینز: فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است. کاتلر: مصرف کنندگان […]

به بازرايابي هدفمند، قابل اندازه گيري و تعاملي محصولات و خدمات با استفاده از فن­آوري ديجيتال به منظور رسيدن به مشتري نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند. بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به […]