اصطلاح بازاريابي ديجيتالي نخستين بار در دهه ۹۰ ميلادي به كار گرفته شد. در فاصله بین سال هاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بازاريابي ديجيتالي به عنوان يك راه موثر برقراری ارتباط با مصرف کنندگان شناخته شد و پیچیدگی استفاده از آن بیشتر نمایان گردید. قبل از مطرح شدن بازرایابی دیجیتالی، در اواسط دهة ۱۹۸۰ گروه تبلیغات […]

از نظر علمی وقتی ما شخصی را فردی «هوشمند» یا «زیرک» می خوانیم در واقع اشاره به توانایی او در خواندن نشانه های غیر کلامی فرد دیگر و مقایسه کردن آن ها با علائم کلامی داریم. به عبارت دیگر وقتی ما می گوییم که می توانیم حدس بزنیم که فردی به ما دروغ می گوید،در […]

برای فروش تعاریف متعددی وجود دارد: بریان تریسی: فروش، انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است. تام هاکینز: فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است. کاتلر: مصرف کنندگان […]

به بازرايابي هدفمند، قابل اندازه گيري و تعاملي محصولات و خدمات با استفاده از فن­آوري ديجيتال به منظور رسيدن به مشتري نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند. بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به […]

با نزدیک شدن به سال های پایانی قرن بیستم شاهد ظهور نوع جدیدی از جامعه شناسی تحت عنوان “جامعه شناسی غیر کلامی “می باشیم. درست همان طوری که علاقه مندان به پرندگان از تماشای پرندگان و رفتار آن ها لذت می برد. جامعه شناسان غیر کلامی نیز از تماشای علائم و نشانه های غیر کلامی […]

در ادبیات بازاریابی، از چهار عامل مهم جهت انجام فعالیت های بازاریابی یاد می شود. که همگی آن ها با P شروع شده و از آن به عنوان ۴P یاد می شود که عبارتند از: چهار عامل مهم در بازاریابی: محصول (Product) قیمت ( Price) توزیع (Place) ترفیع (Promotion) یکی از چالشی ترین مسائلی که […]