به بازرايابي هدفمند، قابل اندازه گيري و تعاملي محصولات و خدمات با استفاده از فن­آوري ديجيتال به منظور رسيدن به مشتري نهایی، بازاریابی دیجیتال گویند. بر طبق تعریف موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی شامل به کارگیری و استفاده از انواع کانال ها و ابزار دیجیتالی در جهت ترفیع و ترویج فروش محصولات و خدمات به […]

با نزدیک شدن به سال های پایانی قرن بیستم شاهد ظهور نوع جدیدی از جامعه شناسی تحت عنوان “جامعه شناسی غیر کلامی “می باشیم. درست همان طوری که علاقه مندان به پرندگان از تماشای پرندگان و رفتار آن ها لذت می برد. جامعه شناسان غیر کلامی نیز از تماشای علائم و نشانه های غیر کلامی […]

در ادبیات بازاریابی، از چهار عامل مهم جهت انجام فعالیت های بازاریابی یاد می شود. که همگی آن ها با P شروع شده و از آن به عنوان ۴P یاد می شود که عبارتند از: چهار عامل مهم در بازاریابی: محصول (Product) قیمت ( Price) توزیع (Place) ترفیع (Promotion) یکی از چالشی ترین مسائلی که […]

چه چیزی بازاریابی می شود؟ معمولا بازاریاب ها  ۱۰ مورد زیر را بازرایابی می کنند: کالا ها: می توان گفت قسمت اعظم فعالیت هایی بازاریابی مربوط به همین بخش است. به نحوی که بازرایابان برای فروش بهتر محصولات و اقلام ملموس از تکنیک های متنوع بازاریابی استفاده می کنند. خدمات: با رشد اقتصادها، بخش رو […]

حرفه بازاریابی، به شکل روز افزونی به عنوان یک عنصر حیاتی موفقیت فعالیت های تجاری، مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابی، ترکیبی از هنر و علم است و همیشه بر سر بخش فرموله شده آن و بخش خلاق آن بحث وجود دارد. یادگیری بخش فرموله شدة بازاریابی، خیلی ساده تر است که عمده توجه ما […]

مترجم : رویا اقبال/ مدرس دانشگاه جامع علمی-کاربردی با توجه به نوسانات شدید تقاضا و افزایش رقابت در بازارها، بسیاری از سازمانها سعي دارند تا راهبردي را خلق کنند که تمام اجزاي سازمان را یکپارچه کرده، اطلاعات را در بین تمام کاربران به اشتراک بگذارد و مانع از تکرار بیهوده کارها شود. CRM مخفف عبارت […]