کسب و کار

سال‌هاست که نقش بازاریابی در استراتژی کسب و کار رو به رشد است. این سؤال پیش روی هر سازمان و کسب و کاری قرار دارد که آیا مدیر ارشد بازاریابی CMO و تیمش جایگاهی در بحث استراتژیک دارند و یا تنها مجریانی تاکتیکی برای کارهایی همچون مدیریت برنامه تبلیغاتی محسوب می‌شوند. این دیدگاه که بازاریابی در سطح تاکتیکی قرار […]

بازار یکی از مهم ترین بخش های زندگی ایرانیان است. این مکان جادویی مهم ترین محور ارتباطی در شهر های کشور ایران محسوب می شود. قلب تپنده هر شهر… مردم ایران معتقدند که بازارها مهم ترین کانال های ارتباطی شهر هایشان قلمداد می شوند. در این کانال های ارتباطی جریانی از کالا و سرمایه، آمد […]

کارآفرینی خطر های خاص خود را دارد. هنگامی که شخصی تصمیم می گیرد کارآفرین شود باید بداند که در راه پر فرار و نشیبی قدم گذاشته است. در این راه ممکن است هزاران مشکل وجود داشته باشد یا این احتمال وجود دارد که بارها شکست بخورد و به صفر برسد بنابر این باید این فکر […]

بازاریابی خلاق

زمانی که شخصی نحوه رسیدن به خلاقیت را می‌فهمد، دیگر برایش رمز و رازی وجود ندارد. خلاقیت یک ظرفیت جادویی نیست، بلکه نتیجه سه مرحله هست که هرکس می‌تواند آن را اجرا کند. اگر فردی مایل باشد بازاریابی خلاق را به کار گیرد لازم است تمامی مراحل را به‌درستی درک کرده، بداند در کدام مرحله قرار دارد […]

هر نوع از بازاریابی هایی که امروزه در جریان است وظایف خاصی را دنبال می کنند. به عنوان نمونه: بازاریابی احساسی در تلاش است تا با برانگیختن احساسات مردم آن ها را به خرید ترغیب کند. بازاریابی رابطه ایی نوعی دیگر از بازاریابی است که به چیزی بیش از فروش فکر می کند و هدف […]

رفتار مصرف کننده تحت تاثیر دو عامل کلی قرار می گیرد. برخی عوامل برای مدیریت کنترل پذیر هستند مانند؛ محصول، قیمت، ارتقا و توزیع اما برخی عوامل نیز هستند که از این خاصیت پیروی نمی کنند و کنترل ناپذیر هستند. به عوامل کنترل ناپذیر، عوامل محیطی می گویند. این عوامل در کنترل مدیریت قرار ندارند […]