فرهنگ عامه فرهنگی است که از نهاد جامعه بر می خیزد. در گذشته های نه چندان دور در آثار مکتوب ما توجه ایی به تاثیر فرهنگ عامه بر بازاریابی نمی شد به طوری که، شاید پرداختن به این موضوع عجیب و غریب به نظر می رسید اما، به مرور زمان این روند تسهیل شد و […]

حفظ مشتری

با توجه به تأثیر زیاد و خاصی که بهبود حفظ مشتری می‌تواند بر سودآوری شرکت داشته باشد و این حقیقت که بسیاری از سازمان‌ها بر اکتساب مشتری تأکید بیشتری دارند تا فعالیت حفظ مشتری، ما دیدگاهی ساختاری را مطرح می‌کنیم که سازمان‌ها می‌توانند از آن برای تقویت سطوح حفظ مشتری و سودآوری‌شان استفاده کنند. به […]

بروشور

اگر بگوییم بروشورهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک مانند وب‌سایت است، پر بیراه نگفته‌ایم. چاپ بروشور اول همیشه گران‌ترین چاپ است. بعدازآن فقط پول کاغذ و جوهر می‌دهید، پس به تعداد کافی بروشور چاپ کنید تا مطمئن شوید لازم نمی‌شود در عرضه بروشورها به بازار خساست به خرج دهید. سپس با کمک ایده‌های زیر بروشورها را […]

برنامه بازاریابی مانند یک شمشیر یا تیغه دولبه محسوب می شود در واقع می توان گفت که برنامه بازاریابی می تواند در حالی که برای کسب و کار شما مفید است مضر هم باشد. اگر برنامه های بازاریابی به درستی تدوین نشوند می توانند برای کسب و کار شما مضر محسوب شوند. اما یک برنامه […]

مشتری دارایی شرکت است. بدون مشتریان بزرگترین شرکت های دنیا نیز بازاری ندارند. بسیاری از شرکت و سازمان های بزرگ و مشهور به مشتریان خود توجه ویژه ایی دارند. آن ها تلاش می کنند تا صدای مشتریان خود را بشنوند، به خواسته و نیاز های آنان توجه کنند، شکایات آنان را بررسی کنند، در طول […]

فروش

وقتی آشفتگی بسیار آزاردهنده است، مدیریتی که مدام هزینه و سودآوری حاصل از معامله با مشتریانش را ارزیابی نمی‌کند، نقدینگی و نهایتاً سهم بازار را از دست می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که در حال حاضر تنها ۲ تا ۴ درصد مردم در بازارها مشغول خرید محصولات یا خدمات عرضه‌شده هستند بدین معنی که ۹۶ تا ۹۸ درصد […]