Skip to main content

داشتن برنامه و اجرا کننده دو رکن مهم و مستقل در بازاریابی

احتمالا برای شما هم ممکن است اتفاق افتاده باشد که فعالیت های بازاریابی شما علی رغم فراهم کردن شرایط مساعد با شکست روبرو شده باشد. اما به راستی چرا این اتفاق رخ می دهد و علت آن چیست؟

در بازاریابی دو چیز بسیار مهم است:

  • برنامه ریزی فعالیت ها
  • اجرا کننده ی برنامه

برنامه ریزی فعالیتی است که به یک بازاریابی هدفمند کمک می کند. این که شما یک برنامه ی کامل با تمام تجزیه و تحلیل ها و طبقه بندی های خوب را داشته باشید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که برای موفقیت به طور حتم به آن نیاز دارید و این نشان دهنده اهمیت تیم برنامه ریزی است.

اما داشتن یک برنامه، هر چه قدر هم کامل باشد بدون اجرا کننده عملا فایده ایی برای کسب و کار شما نخواهد داشت. اجرا کننده در فعالیت های بازاریابی شخصی است که برنامه هایی که توسط بخش برنامه ریزی تدوین شده است را اجرا می کنند. این افراد معمولا فعال و پُرانرژی هستند و تا برنامه را طبق بخش های مختلف آن انجام ندهند دست از کار نمی کشند. آن ها برنامه را مطابق با آن چه هست انجام می دهند و نتیجه ی کار خود را پیش روی مدیران ارشد می گذارند. حال یک سوال مطرح است که؛

آیا برای یک بازاریابی موفق حضور توامان برنامه ریز و اجرا کننده ضروری است؟

برای انجام هر فعالیتی داشتن برنامه و حضور اجرا کننده ی برنامه ضروری است. در نگاه کلان به این مسئله باید گفت واقعیت این است که در عالم کسب و کار هیچ کس نمی تواند هم برنامه ریزی کند و هم برنامه را اجرا کند و کسی که چنین ادعایی می کند قطعا در یک بخش ضعیف تر عمل خواهد کرد زیرا بزرگترین مشکل در پیش روی او این است که، عدم تعادل بین راهبرد و شیوه انجام کار برای او شکل خواهد گرفت.

اگر شرکتی بخواهد بازاریابی خوبی را انجام دهد ضمن استخدام برنامه ریزان حرفه ایی نیازمند استخدام اجرا کننده نیز می باشد.

با وجود برنامه ریز خوب؛ شرکت به بهترین راهبرد ها در کمترین زمان دست می یابد و با حضور اجرا کننده ی فعال مدیران ارشد زمان خود را صرف به دست آوردن نتایج نخواهند کرد زیرا اجرا کننده پس از اتمام کار نتایج را به مدیران ارشد منعکس می کند.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!