Skip to main content

بررسی چیدمان فروشگاهی در فروش و آموزش اصول بازاریابی

یکی از موارد مهم در آموزش اصول بازاریابی توجه به این موضوع است که چیدمان فروشگاهی اگر درست و مناسب ایجاد شود می تواند به ارتقا فعالیت های بازاریابی و فروش شما کمک کند. در واقع آموزش اصول بازاریابی می تواند از جزیی ترین مسائل تا عمیق ترین مسائل را در بر گیرد. هر چند در کشور ایران کمتر به این موضوع در اموزش آصول بازاریابی توجه شده است اما، امروزه در کشورمان کم کم چیدمان فروشگاهی جای خود را در دوره های مختلف آموزش اصول بازاریابی باز کرده است. در این مطلب به مباحثی از کتاب” چیدمان فروشگاهی، بچین و بفروش” اشاره می کنیم که می تواند در آموزش اصول بازاریابی به نیروهای شما مفید واقع شود.

اهمیت چیدمان فروشگاهی در فروش

“فروش هر محصولی تنها به معنای فروختن یک محصول نیست بلکه یکی از هدف های فروش برآورده کردن نیا زهای مردم است. اگر شما محصولی را در مسیری صعب العبور قرار دهید یا در مکانی تاریک به نمایش گذارید و یا به عناصر زیبایی شناختی توجه نکنید، فروش محصول شما ناقص است. چیدمان فروشگاهی با توجه به تمام زیر شاخه هایی که دارد از نور تا راحتی دسترسی می تواند نیا زهای مشتری را کامل برطرف نماید. مشتری با خرید هر محصول می خواهد نیازی را برآورده کند اما، تنها بخشی از نیاز مشتری در محصول نهفته است و نیاز های دیگری هم در هر خرید برای مشتری وجود دارد که باید به درستی مرتفع گردد.

به عنوان نمونه شخصی تصمیم دارد لباسی را بخرد، بخشی از نیازی که ابتدا به ذهن هر شخصی از خرید لباس مبادرت می کند، پوشش است. اما؛ همان گونه که بیان شد تنها بخشی! از نیاز به خرید لباس، پوشش است.  مشتری نیاز دارد هنگامی که برای خرید لباس به فروشگاهی مراجعه می کند؛ نیاز زیبایی شناختی اش نیز رفع گردد. ویترین هایی که چیدمان زیبایی دارند دقیقا همین هدف را دنبال می کنند. رفع نیاز دیداریِ زیبایی شناختی.” کتاب چیدمان فروشگاهی بچین و بفروش

در مطلب بالا آموزش اصول بازاریابی با توجه به نیاز زیبایی شناختی مطرح شد در هر حال اگر بتوانید به عنوان یکی از مسائل مهم به چیدمان فروشگاهی در آموزش اصول بازاریابی بنگرید بدون شک می توانید سود بهتری کسب کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!