Skip to main content

بررسی بیماری های رایج در بازاریابی!

By فروردین ۲۵, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

بازاریابی نیز مانند هر حرفه ایی بیماری های خاص خود را دارد. گاهی این بیماری ها آن قدر حاد می شوند که دیگر با قرص هم درمان نمی شود و باید بستری شد تا بتوان علت بیماری را فهمید و آن را درمان کرد.استرس و فشار روحی. بسیاری از بازاریابان برای انجام فعالیت های بازاریابی خود به استرس دچار می شوند. اما بسیاری از آنان نیز نمی دانند که چرا این چنین استرس دارند و به همین علت به طور معمول سردرگم هستند. برای درمان این بیماری باید ابتدا با علت آن آشنا شوید. اگر بازاریابی با فشار روحی و استرس دست به گریبان است علت آن این است که، به طور همزمان بر روی چند موضوع مختلف کار می کند… شاید در وهله اول بگوید نه!

به عنوان مثال: من بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح تنها بر روی افزایش فروش محصولمان متمرکز هستم. در ظاهر بله ولی در باطن یا همان ضمیر ناخودآگاه، او ذهن خود را به سمت روش های تبلیغ محصول هم معطوف کرده است و ذهن درگیر بدون شک روح را هم درگیر می کند و در نهایت بازاریاب با استرس و فشار روحی زیادی دست و پنجه نرم می کند. پس اولین گام برای رهایی از این بیماری آن است که تنها و تنها در یک زمان مشخص بر روی یک موضوع کار کنید…

بیماری انفعال!

این از آن دست از بیماری هایی است که به اصطلاح خودمان می گوییم شخص از آن طرف بام افتاده است! دقیقا بر عکس بیماری بالا… این افراد بر روی کارهایشان هیچ کنترلی ندارند و بر عکس این کار است که آن ها را کنترل می کند. بازاریابانی که در فعالیت های بازاریابی خود با این بیماری دست به گریبان هستند بازاریابانی هستند که، تنها هنر آن ها واکنش نشان دادن است! چنین بازاریابی هیچ ابتکار عملی ندارد و تنها نقش یک فرمانبردار یا ربات را بازی می کند. علت این نوع بیماری در بازاریابی این است که، شخص بازاریاب هیچ خلاقیت و ابتکار عملی را از خود نشان نمی دهد. در واقع، رییس، مشتری، همکار، حتی تماس های تلفنی دفترش او را تحت کنترل دارند. برای رهایی از این نوع بیماری نیاز است که بازاریاب وارد دنیای خلاقیت شود و ایده پرور باشد! چنین شخصی می تواند از دام بیماری انفعال رها شود. بیماری های این حرفه بی شمار هستند. در مطالب بعدی در سایت آقای بازاریاب شما را با این بیماری ها بیشتر آشنا می کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!