بررسی انواع نگاه و حالات چشم در زبان بدن

بررسی انواع نگاه در زبان بدن

چشم از اعضاى مهم و پر معنى در رساندن پيام هاى غيركلامى در مباحث زبان بدن به شمار می رود. حتماً همه ما متوجه اهميت چشم و انواع نگاه و تأثيرى كه بر رفتار افراد و نوع روابط مى گذارد، هستيم. بارها و بارها در طول زندگى عباراتى مانند “فلانى چشمان گيرا و جذابى دارد ” ،” او چشمان معصومى دارد ” ،” فريب و تقلب در چشمانش ديده مى شود ” و … را شنيده ايم. اين عبارات و تعبير و تفسيرها در مورد چشم، در واقع به نوع نگاه افراد يا به اندازه مردمک چشم آنها اشاره دارد.

مى توانيم انواع نگاه در زبان بدن را از جنبه هاى زير نيز بررسى كنيم:

  •  نگاه تجارى؛ در هنگام انجام معاملات تجاری،در نظر گرفتن یک مثلث روی پیشانی طرف مقابل و نگاه به آن.
  •  نگاه اجتماعى؛ نگاه به بخش مثلثى شكل بين چشم و دهان طرف مقابل.
  •  نگاه صميمانه؛ درهنگام  ملاقات هاى دوستانه در نظر گرفتن يك محدوده مثلثى شكل بين چشم تا قفسه سينه و نگاه به آن قسمت.
  • نگاه زير چشمى؛ ما به دو دليل به افراد زير چشمى نگاه مى كنيم:
  1. به خاطر علاقه
  2. به خاطر احساس كينه يا دشمنى به طرف مقابل
  • نگاه كنترلى و هدايتى؛ يكى از كارهاى مهمى كه لازم است بازاريابان انجام دهند، توجه به موضوع انواع نگاه و كنترل نگاه مخاطبان است؛ به خصوص هنگامى كه كالا يا خدمتى را از طريق نمودار، جدول، عكس و … معرفى مى كنند تا بتوانند به طور کامل توجه مخاطب را به خود جلب نمایند.

توجه داشته باشید بهترین زمان برای ایجاد تماس چشمی اولین لحظه دیدار است. 

این مقاله توسط بنده نوشته نشده است؛ یکی از علاقه مندان سایت آقای بازاریاب زحمت نگارش آن را کشیده اند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید