Skip to main content

چگونه با کمک بازاریابی گردشگری به بهبود اقتصاد کمک کنیم!

بازاریابی گردشگری صنعتی جدید است که در بسیاری از کشور ها در حال گسترش و رونق است. این نوع از بازاریابی به صنعت بدون دود هم شهرت دارد و توانسته است سود های سرشاری را نصیب کشور ها نماید.کشور ایران با توجه به منابغ غنی نفتی و گازی اقتصادی متکی بر این منابع را دارد. هر چند که رشد درآمدی ایران از این طریق همیشه با نوسان های شدید همراه بوده است. بازاریابی گردشگری بر پایه ی منابع فرهنگی و تاریخی ایران و حتی فراتر از آن منابع فولک لوریک ایرانی استوار است. این منابع می توانند بسیار بیش تر از منابع نفتی و گازی برای کشور ما سودده باشند کما این که امروزه کشوری مانند؛ ترکیه بخش اعظمی از درآمد خود را از طریق بازاریابی گردشگری کسب می کند در حالی که این کشور از نظر میراث فرهنگی و تاریخی در رتبه ی پایین تری از ایران در رده بندی جهانی قرار دارد.

مزیت های بازاریابی گردشگری برای اقتصاد

از مزیت های بازاریابی گردشگری در اقتصاد این است که این نوع بازاریابی کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزی و پولی قرار می گیرد. اما اگر اقتصاد کشور تنها بر پایه نفت پیش رود تاثیر نوسانات ارزی بیشتر می تواند اقتصاد را با بحران های عظیم و لاینحل روبرو کند.

در بازاریابی گردشگری صدمه به محیط زیست بسیار کم تر است. در حالی که اگر اقتصاد کشور تنها بر پایه منابع نفتی و گازی پیش رود آلودگی های زیست محیطی نیز بر کشور تحمیل می شود که باید برای رفع آن ها هزینه کرد. اما در بازاریابی گردشگری این حالت بسیار کمتر است.

بازاریابی گردشگری با رشد شغل های جدید در جامعه می تواند اقتصاد را پر رونق تر نماید. مثلا استفاده از مترجمان برای تور هایی که مسافران خارجی دارند، رشد صنعت مهمانپذیری و هتل داری، توسعه ی حمل و نقل و استفاده از تکنولوژی های مدرن در این زمینه. این موارد تنها گوشه ایی از تاثیر بازاریابی گردشگری بر توسعه ی مشاغل در کشور و به طبع آن گسترش اقتصاد کشور است.

ایران با توجه به جایگاه خوبی که در زمینه ی منابع گردشگری دارد قابلیت های فراوانی در رشد این صنعت خواهد داشت که در نهایت می تواند با توسعه ی بازاریابی گردشگری، اقتصادی پایدارتر و با ثبات تر را تجربه نماید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!